امیدوارم کشتی ایران با ترکیب کامل و مدعی راهی المپیک گردد

به گزارش وبلاگ زیبا، کشتی آزاد ایران برای حضور با ترکیب کامل (6 وزن) در بازی های المپیک 2021 توکیو باید سه سهمیه به جامانده را کسب کند، چراکه شاگردان غلامرضا محمدی در پیکارهای جهانی 2019 نورسلطان پیروز شدند، تنها سه سهمیه المپیک را توسط رضا اطری، حسن یزدانی و یدالله محبی در اوزان 57، 86 و 125 کیلوگرم کسب نمایند. بدین ترتیب نمایندگان کشورمان باید اواخر فروردین ماه در اوزان 65، 74 و 97 کیلوگرم در پیکارهای گزینشی به میدان بروند و سهمیه های به جامانده را از آن خود نمایند. رقابتهایی که طی روزهای 20 تا 22 فروردین در شهر آلماتی قزاقستان برگزار می گردد.

امیدوارم کشتی ایران با ترکیب کامل و مدعی راهی المپیک گردد

اما یکی از دغدغه های اصلی متولیان کشتی و مسئولان ورزشی کشورمان کسب همین سهمیه های به جامانده در کشتی آزاد و فرنگی است که می تواند کاروان ورزشی ایران را با توان و نیروی بالاتری برای کسب مدال راهی توکیو کند.

به همین دلیل ابراهیم جوادی دارنده مدال برنز کشتی آزاد المپیک 1972 مونیخ و چهار مدال طلای قهرمانی دنیا ضمن تبریک سال نو و آرزوی سلامتی برای تمامی هموطنان به وبلاگ زیبا گفت: شاید به عنوان نخستین جمله در این گفتگوی نوروزی، گفتن اینکه سال 99 سال خوبی نبود کمی ناراحت نماینده باشد، اما هرچه فکر می کنم واقعاً سال خوبی را نه تنها من که بنظرم ملت ایران پشت سر نگذاشتیم.

پیشکسوت کشتی کشورمان در همان شروع اظهاراتش به مهمترین موضوع سال جدید یعنی المپیک اشاره نمود و گفت: با توجه به برنامه های پیش روی کشتی و توان فنی بچه ها، اولویت اصلی متولیان کشتی باید کسب سهمیه های به جامانده و در نهایت کامل کردن ترکیب تیم المپیکی ایران باشد. به عنوان کسی که عمر و جوانی خودم را در کشتی صرف کردم باید بگویم ایران همیشه در ادوار مختلف المپیک با ترکیبی کامل و مدعی پای به این میدان گذاشته و این بار هم باید با تیمی مدعی و کامل به مصاف حریفان المپیکی برود.

وی ادامه داد: کشتی ایران به عنوان یکی از قدرت های اصلی دنیا باید با همین اقتدار وارد المپیک توکیو گردد. طبیعتاً نخستین گام ما برای اثبات این اقتدار، کسب سهمیه های به جامانده در مسابقات گزینشی قزاقستان است. فقط امیدوارم آزادکاران ما بتوانند در همین میدان آسیایی به هدف خود برسند، چراکه کسب نتیجه در رقابتهای گزینشی بعدی که در قاره اروپا برگزار می گردد به مراتب سخت تر از قزاقستان و مصاف با رقبای آسیایی است.

جوادی با اظهار نگرانی از تداوم محدودیت های کرونایی در سال جدید توضیح داد: سال 99 در حالی شروع شد و به خاتمه رسید که ورزش ایران و دنیا نیمه تعطیل بود. بی تردید ادامه این روزها که همه چیز زیر سایه سنگین کرونا رو به تعطیلی گذاشته، می تواند در آینده ضربات سنگینی به کشتی وارد آورد. طبیعتاً اگر نتوانیم به دلیل محدودیت های کرونایی و تعطیلی مسابقات، حضور فعالی در عرصه سازندگی و قهرمانی داشته باشیم، رفته رفته کسی در کشتی باقی نمی ماند تا ادامه دهنده راه بزرگان و قهرمانان کنونی باشد.

این پیشکسوت عنواندار اضافه کرد: همانطور که گفتم سال سخت و عجیبی را پشت سر گذاشتیم. سایه کرونا بر تمامی امور زندگی مردم سنگینی می کرد و همچنان بر اوضاع و احوال ما تأثیر منفی دارد. کشتی گیران و مربیان هم سال سختی را نسبت به گذشته داشتند و نتوانستند بطور معمول، تمرینات گروهی خود را طی نمایند. هرچند اردوهای تیم ملی تا حد امکان با محدودیت های کرونایی و رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار گردید و بعضی از آزادکاران به معدود تورنمنت های بین المللی رفتند، اما باز هم نمی توان شرایط خاص سال گذشته را بی تأثیر دانست.

وی در خاتمه با تاکید بر اینکه قهرمانان ملی می توانند در سخت ترین شرایط هم باعث خوشحالی و شادی دل مردم شوند، گفت: کشتی به عنوان ورزش سنتی و ملی ما همیشه مورد وثوق و اقبال مردم بوده و بسیاری از ایرانیان کشتی را دوست دارند. وقتی کشتی گیران ما در میادین مختلف دنیای و المپیک پیروز به کسب افتخار می شوند، نشاط و شور و شوق خاصی به مردم دست می دهد. وقتی پرچم کشورمان به اهتزاز در می آید، غرور خاصی در دل مردم موج می زند. در نتیجه امیدوارم بچه های ما در المپیک 2021 توکیو که راه پر فراز و نشیبی را تا رسیدن به آن طی کردند بتوانند باعث خوشحالی مردم شوند و در این روزهای سخت، کمی از فشار روحی مردم را بکاهند.

ابراهیم جوادی آزادکار پیشکسوت کشورمان با 4 عنوان قهرمانی دنیا، 2 عنوان قهرمانی بازی های آسیایی، مدال برنز المپیک 1972 مونیخ و قهرمانی در مهمترین تورنمنت های بین المللی دوران خود، همچون جام دانکلوف بلغارستان، جام تفلیس شوروی و جام تاتراس لهستان، لقب پرافتخارترین کشتی گیر سبک وزن تاریخ کشتی ایران را دارد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "امیدوارم کشتی ایران با ترکیب کامل و مدعی راهی المپیک گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امیدوارم کشتی ایران با ترکیب کامل و مدعی راهی المپیک گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید