بهترین ایده های طراحی آشپزخانه در سال 2018

به گزارش وبلاگ زیبا، با سرعت چشمگیر حرکت قطار مد و تغییر بلافاصلهٔ سبک های مختلف، نمی توان اسم هر چیزی را طراحی گذاشت. ایده های طراحی آشپزخانه در بسیاری از صفحات اینترنتی به وفور یافت می شوند. با این حال به قول معروف هر گردی گردو نیست و ما نیز در این مطلب، ایده های خاص و منحصر به فرد را از میان صدها ایدهٔ متنوع گرد هم آورده ایم. ادامهٔ مطلب را با خبرنگارن، مجله آنلاین خبرنگاران همراه باشید.

بهترین ایده های طراحی آشپزخانه در سال 2018

ایده های طراحی آشپزخانه برای طراحی جذاب و به روز

1 - سنگ پیشخوان نازک

سنگ پیشخوان یا سنگ کابینت آشپزخانه یکی از مهم ترین و بارزترین بخش های دکوراسیون آشپزخانه را به خود اختصاص می دهد. البته سنگ پیشخوان، جدای از دکوراسیون، احتمالاً پرکاربردترین قسمت آشپزخانه هم هست.

سنگٔ های پیشخوان بسیار نازک و در حد 13 میلی متر در سال 2018 به صورت گسترده استفاده می شوند. این سنگ های نازک، ظاهری مدرن و چشم نواز دارند و می توان از آنها در سبک دکوراسیون سنتی و صنعتی نیز استفاده کرد. البته نحوهٔ ترکیب این سنگ با سایر اجزای آشپزخانه نیز اهمیت زیادی دارد.

2 - نورپردازی طبیعی

یکی از اساسی ترین بخش های دکوراسیون منزل و دیگر اماکن، نورپردازی است. استفادهٔ هنرمندانه از نور به یکی از مهمترین بخش های طراحی تبدیل شده است. با این وجود همواره قرار نیست که نورپردازی توسط لامپ های متعدد انجام گیرد. نورپردازی طبیعی در همه جا حرف اول را می زند. حتی در عکاسی و فیلمبرداری نیز سعی بر این است که تا جای ممکن از نور طبیعی استفاده گردد.

در سال 2018، نورپردازی طبیعی یکی از ایده های طراحی آشپزخانه است که بسیار به چشم می خورد. به جای هزینه کردن روی لامپ های گران قیمت و LED می توان با نور خورشید، زیبایی چشم نوازی به دکوراسیون آشپزخانه بخشید. برای این منظور می توان از پنجره های سقف تا کف استفاده کرد. درهای شیشه ای نیز یکی از گزینه های جذاب برای جذب نور بیشتر هستند.

اگر آن قدر خوش شانس هستید و در حیاط خود باغچه دارید، می توانید پنجره را رو به باغچه قرار دهید. بدین ترتیب جدای از نور طبیعی و عالی، ظاهر آشپزخانه نیز از این رو به آن رو می گردد. اگر از پنجره های عظیم برای نورپردازی آشپزخانه استفاده می کنید، شیشهٔ دوجداره را نباید فراموش کنید. شیشهٔ دوجداره در زمستان و تابستان جهت تعدیل دمای آشپزخانه حیاتی است.

3 - مصالح باکیفیت

شاید بتوان آشپزخانه را مهم ترین بخش خانه دانست. آشپزخانه جایی است که اعضای خانواده صبح خود را در آن آغاز می نمایند. امروزه به دلیل فضای کوچک و آپارتمان نشیمی، بیشتر خانواده ها وعده های دیگر خود را نیز در آشپزخانه میل می نمایند. آشپزخانه محل تجدید میثاق اعضای خانواده است. از این رو شاید بتوان مهم ترین رکن خانه را آشپزخانه دانست.

طراحی آشپزخانه باید در اولویت شما قرار بگیرد. استفاده از مصالح باکیفیت در ساخت آشپزخانه روی نتیجهٔ کلی دکوراسیون تأثیر چشم گیری خواهد گذاشت. برای مثال می توانید سطوح اصلی را با کوارتز یا مرمر آراسته کنید. اضافه کردن سطوح چوبی، فلزی و شیشه ای در کنار مرمر و کوارتز می تواند تجربه ای فوق العاده از یک آشپزخانهٔ زیبا را برایتان به ارمغان بیاورد.

4 - یکپارچه کردن فضای منزل

یکی از جذاب ترین ایده های طراحی آشپزخانه ایدۀ طراحی یکپارچه است. طراحی یکپارچه شاید در وهلهٔ اول حرکتی انقلابی در دکوراسیون منزل به نظر برسد. اگر یکپارچه کردن فضای منزل به درستی انجام گردد، می تواند محیط جذاب و صمیمی در خانه ایجاد کند. یکپارچه کردن فضا در طراحی مدرن زیاد دیده می گردد.

نشیمن، ناهارخوری و آشپزخانه جزو اتاق هایی هستند که کاندیدای مناسبی جهت طراحی یکپارچه محسوب می شوند. این نوع طراحی مزیت های خاص خود را دارد و صرفاً بحث زیبایی شناسی مطرح نیست. همان طور که عنوان شد، مهم ترین ویژگی این طراحی ایجاد فضای صمیمی و یکدست خانه است. با طراحی یکپارچه، تمامی خطوط و رنگ های خانه در کنار هم معنی پیدا می نمایند. بدین ترتیب دست شما برای دکوراسیون منزل نیز بازتر می گردد.

5 - معاصر سنتی

بیشتر ما به دنبال فضا و طراحی مدرن هستیم. همان طور که در بخش های پیشین اشاره شد، آشپزخانه یکی از مهم ترین بخش های خانه و محل تجدید ملاقات خانواده است. می توانیم برای آشپزخانه از طراحی مدرن چشم پوشی کنیم. طراحی سنتی آشپزخانه نیز امروزه به وفور مشاهده می گردد.

با این وجود می توان ترکیبی از سبک مدرن و سنتی را در طراحی آشپزخانه تلفیق کرد. المان های طراحی معاصر، مانند خطوط صاف، رنگ های نقره ای و لوازم فلزی را می توان با رنگ سبز، بعضی لوازم چوبی و المان های تزئینی زنده (مانند گل) ترکیب کرد. بدین ترتیب می توان آشپزخانه ای به سبک معاصر سنتی ایجاد کرد.

6 - رنگ های متنوع

در طراحی آشپزخانه، رنگ های خنثی حرف اول را می زنند. این رنگ ها بخصوص در طراحی مدرن بسیار دیده می شوند. به احتمال زیاد مدت زیادی نیز در کنار ما خواهند بود. با این وجود می توان ترکیب های متنوعی از این رنگ را ایجاد کرد. کافی است مقداری خلاقیت به خرج دهید.

امروزه به جای خاکستری می توان از خاکستری بژ، خاکستری متمایل به سبز یا حتی متمایل به قهوه ای استفاده کرد. پالت های رنگی متنوعی نیز از سفید می توان پیدا کرد. امروزه رنگ های خنثی تیره و پاستلی روی بورس هستند. استفاده صحیح از رنگ ها یکی از مهمترین ایده های طراحی آشپزخانه ای زیبا است.

7 - بازی با رنگ ها

اگر نمی توانید از رنگ خاکستری دل بکنید، می توان با افزودن بافت متفاوت، جذابیت بیشتری به دکوراسیون آشپزخانه بخشید. استفاده از اجزای متفاوت با بازه تن رنگ یکسان را مدنظر داشته باشید. اجزایی که از بازه رنگ های گرم ساخته شده اند، فضای آشپزخانه را دگرگون خواهند کرد.

با افزودن بافت های متفاوت می توان احساس و زندگی را در آشپزخانه جاری کرد. برای مثال سنگ پیشخوان مرمر، کابینت چوبی سفید رنگ پریده، آجرنمای رنگ شده، کاشی مترو، فرش قهوه ای تیره و کفپوش چوب بلوط را تجسم کنید.

8 - آشپزخانهٔ چندمنظوره

ترکیبی از محل پخت غذا و سرگرمی در آشپزخانه، جذاب و البته کاربردی به نظر می رسد. انتقال سفره ای که با دقت زیاد و سلیقه چیده شده باشد، به اتاق دیگر کار جالبی نیست. از طرفی کمتر خانه ای وجود دارد که اتاق نشیمن و ناهارخوری مجزا داشته باشد.

در این مواقع می توان آشپزخانه چندمنظوره را مدنظر قرار داد. در این فضای کوچک و صمیمانه که در تصویر مشاهده می کنید، همه چیز در یک محل ساده و خودمانی آماده می گردد. پخت و پز و صرف غذا در آشپزخانه صورت می گیرد و ظاهر آن نیز فوق العاده به نظر می رسد. برای خانه هایی که از فضای محدودی برخوردار هستند، این ایده یکی از بهترین ایده های طراحی آشپزخانه به حساب می آید.

9 - آشپزخانه ای به سبک استیم پانک

استیم پانک یک زیرسبک از ژانر علمی-تخیلی است که تکنولوژی و زیبایی شناسی را با هم تلفیق می نماید. این سبک با الهام از ماشین های بخار قرن 19 شکل گرفته است. اکنون ردپای این سبک را در طراحی رستوران ها و آشپزخانه ها می توان یافت. هرچند این سبک بیشتر در معیار سبک صنعتی به کار گرفته می گردد.

سنگ کابینت با طراحی زمخت و ظاهری شبیه ابر و باد یکی از نمونه های این سبک است. رنگ های تیره و متالیک در لوازم جانبی آشپزخانه را نیز می توان جزئی از این سبک دانست. گل نرده، قطعات چوبی، آجرنمای داخلی و پنجره های عظیم به سبک کارخانه ها نیز بخشی از سبک استیم پانک هستند.

10 - آشپزخانهٔ هوشمند

زمانی لوازم هوشمند (مثل تلویزیون کنترل دار) رؤیای بسیاری از خانواده ها بود. اکنون با ورود به قرن 21، تقریباً تمامی بخش های خانه را می توان هوشمند کرد. از سرویس بهداشتی گرفته تا لوازم شخصی ما هوشمند شده است. تکنولوژی هوشمند، امروزه به بخش جدایی ناپذیر زندگی ما تبدیل شده است.

خانهٔ هوشمند و به تبع آن، آشپزخانهٔ هوشمند در حال گسترش در بسیاری کشورهای دنیا است. کشور ما نیز می تواند میزبان خوبی برای این جنبش باشد. برای مثال می توان سیستم جاروبرقی هوشمند را نام برد. با نصب این سیستم، بخش هایی از منزل به کانال های مکش هوا مجهز می گردد. با انتقال زباله به این قسمت ها، زباله به صورت اتوماتیک مکیده می گردد و به زباله دان مرکزی منتقل داده خواهد شد.

چند مورد از بهترین ایده های طراحی آشپزخانه را با شما مرور کردیم. طراحی و دکوراسیون را نمی توان امری کاملاً تخصصی تلقی کرد. در دکوراسیون منزل یکی از مهم ترین شاخصه ها سلیقه فردی است. اگر بتوانید سلیقهٔ خود را در هنگام دکوراسیون دخیل کنید، نتیجهٔ نهایی بسیار دلپذیرتر خواهد بود. در بیشتر منازل، خانم خانه به بحث دکوراسیون توجه بیشتری دارد. آشپزخانه نیز یکی از مهم ترین بخش های خانه است که معمولاً خانم ها در دکوراسیون آن دخالت بیشتری می نمایند. ایده های جذابتان را در آشپزخانه خود دخیل نموده و آن را با ما و دیگر دوستان خود نیز در بخش دیدگاه ها به اشتراک بگذارید.

منبع: هومینگ

به "بهترین ایده های طراحی آشپزخانه در سال 2018" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین ایده های طراحی آشپزخانه در سال 2018"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید