تردید روسیه نسبت به بی طرفی سازمان منع سلاح های شیمیایی درباره سوریه

به گزارش وبلاگ زیبا، وزیر خارجه روسیه با ابراز تردید نسبت به بی طرفی کارشناسان سازمان منع سلاح های شیمیایی در تهیه گزارش حادثه شهر دومای سوریه، به مقامات این سازمان توصیه کرد از دریافت دستورالعمل از بعضی کشورها دراین باره خودداری نمایند.

تردید روسیه نسبت به بی طرفی سازمان منع سلاح های شیمیایی درباره سوریه

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ زیبا به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی در انتها مذاکرات روز سه شنبه خود با وزیر خارجه ایسلند در مسکو، بیان کرد که این کشور تردید دارد که کارشناسان سازمان منع استفاده از سلاح های شیمیایی از اصل بی طرفی در تهیه گزارش مربوط به تحقیقات درباره حادثه استفاده احتمالی از سلاح های شیمیایی در شهر دومای سوریه در ماه آوریل سال 2018 پیروی نموده باشند.

به گفته وی برای همه کاملاً روشن است که کلاه سفیدها در بسیاری از صحنه های تولیدشده در مورد این قبیل حوادث شرکت داشته اند.

لاوروف گفت: حقایقی که درباره موارد متعدد چنین تحریکاتی فاش شده به حد کافی قانع نماینده اند، ما به این مسئله مطلع هستیم و در سازمان منع استفاده از سلاح های شیمیایی نیز آن را آنالیز نموده ایم. در حال حاضر نیز کنفرانس کشورهای شرکت نماینده در کنوانسیون مربوط به منع سلاح های شیمیایی در جریان است و واقعیت هایی وجود دارد که بی صداقتی کارشناسان این سازمان در تهیه گزارش مربوط به شهر دومای سوریه و بعضی حوادث مشابه دیگر را کاملاً تأیید می نماید.

وزیر خارجه روسیه تأکید کرد: ما امیدواریم که مدیرکل سازمان منع استفاده از سلاح های شیمیایی و دیگر مقامات آن به اصل بی طرفی و عدم دریافت دستورالعمل دیکته شده از سوی بعضی کشورها پایبند باشند. فعلاً ما تردید داریم که این اصول از سوی مقامات این سازمان رعایت گردد.

لاوروف ادعای نمودها درباره نقض تفاهمنامه سوچی از سوی ترکیه را تأیید نکرد

سرگئی لاوروف در پاسخ به سؤال دیگری یادآور شد: نیروهای دموکراتیک سوریه که هسته اصلی آن کُردهای سوری هستند ادعا نموده اند که ترکیه میخواهد تفاهم نامه سوچی درباره اقدامات مشترک برای حل وفصل اوضاع در شمال شرق سوریه را نقض کند، اما روسیه برای رد یا تأیید ادعای کُردها اطلاعاتی در دست ندارد.

وزیر خارجه روسیه اضافه کرد: پس از آنکه آمریکا نظامیان خود را به این منطقه بازگرداند، کُردهای سوری شور و شوق خود را درباره مشارکت در تفاهم نامه روسیه ترکیه درباره حل وفصل اختلافات در شمال شرق سوریه از دست دادند.

لاوروف شرح داد: به رهبران سیاسی کُردها توصیه می کنم که به سخنان خود پایبند باشند، برای اینکه بلافاصله پس از امضای تفاهم نامه سوچی در تاریخ 22 اکتبر(30 مهرماه)، ما موافقت بشار اسد رئیس جمهوری سوریه درباره اجرای آن و موافقت کُردها را به دست آوردیم. رهبران کُرد با اطمینان خاطر می گفتند که همکاری خواهند کرد؛ ولی چند روز بعد، زمانی که آمریکا گفته بود از سوریه خارج می گردد، مواضع خود را تغییر دادند و ظاهراً فراموش کردند که باید از میادین نفتی حفاظت نمایند، بدین ترتیب رهبران کُرد علاقه مندی خود را برای مشارکت در اجرای تفاهم نامه سوچی از دست دادند و بار دیگر به حمایت آمریکا تکیه کردند.

به گفته وی، کُردهای سوری باید این مسئله را درک نمایند که تأمین حقوق آنها تنها در چارچوب تمامیت ارضی و استقلال سوریه ممکن خواهد بود.

وزیر خارجه روسیه همچنین اطلاعات مربوط به فراهم سازی شرایط برای اقدامات تحریک آمیز در استان ادلب سوریه را مورد تأیید قرار داد و یادآور شد که وزارت دفاع روسیه اطلاعاتی در اختیار دارد که ثابت می کند تروریست های هیئت التحریرالشام به همراه سازمان کلاه سفیدها قصد دارند اقدامات تحریک آمیزی با استفاده از سلاح های شیمیایی در یکی از مناطق مسکونی استان ادلب سوریه انجام دهند.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "تردید روسیه نسبت به بی طرفی سازمان منع سلاح های شیمیایی درباره سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تردید روسیه نسبت به بی طرفی سازمان منع سلاح های شیمیایی درباره سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید