تشکر ویژه جبهه تروریستی النصره از حمایت های بی دریغ ترکیه در جنگ

به گزارش وبلاگ زیبا به نقل از رای الیوم، جبهه تروریستی النصره از حمایت های بی دریغ ترکیه قدردانی و تشکر کرد.

تشکر ویژه جبهه تروریستی النصره از حمایت های بی دریغ ترکیه در جنگ

جبهه النصره با صدور بیانیه ای در واکنش به توافق میان ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، این توافق را سراب و مبهم توصیف و اعلام کرد: این توافق موضوع جدیدی نیست و مشابه توافقات قبلی است و روسیه به دو دلیل آن را نقض خواهد کرد؛ اولاً، به خاطر اینکه روسیه در راستای کمک به نظام سوریه برای تسلط بر مناطق و آواره کردن ساکنان آن و ویرانی زیر ساختها و مراکز آموزشی حرکت می کند! ثانیاً، این توافق ابهامات زیادی دارد که به روسیه برای حمله مجدد مجال می دهد.

جبهه تروریستی النصره در ادامه اعلام کرد: از ترکیه به خاطر حمایت های بی دریغ در نبرد اخیر کمال تشکر و قدردانی را داریم و از ترکیه می خواهیم که به حمایت های بی دریغ خود ادامه بدهد.

در این بیانیه ادعا شده است: تنها زبانی که نظام می فهمد زبان سلاح و زور است و جنگجویان آماده باشند.

گفتنی است که طی نبرد اخیر ارتش سوریه مناطق زیادی را در جنوب ادلب و غرب حلب از تروریست ها پس گرفت. ترکیه گرچه مطابق توافق سوچی و آستانه باید به تعهدات خود عمل می کرد و با گروههای تروریستی از جمله جبهه النصره مقابله می کرد اما در نبرد اخیر علاوه بر حمایت های گسترده تسلیحاتی از این گروه ها، به طور مستقیم علیه ارتش سوریه وارد جنگ شد و مواضع ارتش سوریه را با راکت و توپخانه هدف قرار داد و در یورش های گروههای تروریستی کمک شایانی به جبهه النصره و هم پیاله های آن کرد.

شایان ذکر است که روز پنجم مارس 2020، سران روسیه و ترکیه پس از سه ساعت مذاکرات درباره تنش های به وجود آمده در ادلب استانی در شمال غرب سوریه و در همسایگی ترکیه به توافق رسیدند. توافقنامه ای که روسیه و ترکیه به آن دست یافتند آنگونه که آناتولی گزارش داده است مهمترین بندهای آن شامل موارد زیر است؛

-توقف جنگ در منطقه کاهش تنش ادلب از بامداد روز ششم مارس 2020.

-ایجاد کریدور امن به عرض 6 کیلومتر در شمال و 6 کیلومتر در جنوب جاده ام 4 در شمال غرب سوریه که حلب را به لاذقیه متصل می کند و چارچوب آن نیز ظرف هفت روز آینده معین خواهد شد.

- آغاز گشت های مشترک روسیه و ترکیه از 15 مارس 2020 در طول جاده ام 4 از شهرک ترنبه واقع در دو کیلومتری شهر سراقب.

-ترکیه و روسیه به عنوان دو ضامن آتش بس با توجه به توافق های چهارم مه 2017 و 17 سپتامبر 2018 تعهدات قوی خود نسبت به حاکمیت، استقلال، وحدت و یکپارچگی خاک سوریه را مجدداً اعلام می کنند.

-بحران سوریه راه حل نظامی ندارد. باید از وخامت بحران انسانی جلوگیری و از جان غیرنظامیان محافظت کرد. کمک های بشردوستانه برای تمام نیازمندان بدون هیچ پیش شرطی ارسال و زمینه بازگشت داوطلبانه سوری ها به کشورشان فراهم شود.

منبع: خبرگزاری مهر

به "تشکر ویژه جبهه تروریستی النصره از حمایت های بی دریغ ترکیه در جنگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشکر ویژه جبهه تروریستی النصره از حمایت های بی دریغ ترکیه در جنگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید