تغییر در شیوه تدریس به یاری فناوری

به گزارش وبلاگ زیبا، امروزه به یاری فناوری شیوه تدریس در مدارس و دانشگاه ها تغییر نموده و گونه ای جدید از آموزش آنلاین و نظارت بر یادگیری را در میان دانشجویان رشد داده است.

تغییر در شیوه تدریس به یاری فناوری

یکی ازعمده ترین تأثیرات فناوری بر حوزه آموزش و پرورش ، حذف حضور اجباری دانشجویان در کلاس درس است. در گذشته هر دانشجویی برای آموزش باید در کلاس درس حضور یافته و به صورت رودرو با استاد خود ارتباط برقرار نموده و از اطلاعات ارزشمند وی بهره مند می شد. اما حال به برکت حضور فناوری این شیوه یادگیری دچار تغییر شده و دوره های آموزش آنلاین جای آموزش چهره به چهره را گرفته است.

به همین دلیل دیگر احتیاج نیست تا دانشجویان حتما در کلاس درس حضور پیدا نمایند. ان ها می توانند با سبکی متفاوت از اموزش در محیط کار خود حضور پیدا نموده و ساعتی را به صورت آنلاین آموزش ببینند. با این روش جدید آموزشی دانشجویان می توانند تمام وقت کار نموده و در خانه و تنها با اتصال به اینترنت و گذراندن دوره های مجازی آموزش ببینند.

همچنین در چنین شیوه ای دیگر احتیاج نیست تا دانشجویان در مکانی خاص حضور یابند؛ چرا که ان ها می توانند در هر نقطه از جهان حتی در حالی که سوار بر هواپیما هستند آموزش دیده و دوره های تحصیلی خود را تکمیل نمایند.

یکی دیگر از تأثیرات فناوری بر حوزه آموزش، حذف تدریجی کتاب های درسی است. در گذشته مدارس و دانشگاه ها هزینه بسیار گزافی را صرف چاپ کتاب های درسی و اموزشی می کردند. در هر دوره تحصیلی نیز به دلیل قدیمی شدن مطالب کتاب ها حذف شده و هزینه ای جدید برای چاپ کتاب ها با اطلاعات به روز می شد.

اما حال به یاری فناوری دانشجویان می توانند بدون بهره گیری از کتاب های چاپی، به اینترنت سری زده و داده ها و اطلاعات بسیاری در حوزه های مختلف کسب نمایند. این امر هزینه گزاف چاپ کتاب های به روز را برای مدارس و دانشگاه ها نیز به حداقل رسانده و شیوه آموزش آنلاین به وسیله اینترنت را جایگزین شیوه سنتی می نماید.

در همین حال تدریس آنلاین اساتید و معلمان را به روزتر نموده و امکان شخصی سازی دانشجویان به منظور آموزشی بهتر را فراهم نموده است. این امر میزان توقعات از هر دانشجو را عقلانی تر نموده و امکان یادیگری بدون استرس را در میان آن ها فراهم می نماید.

منبع: ایران آنلاین

به "تغییر در شیوه تدریس به یاری فناوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییر در شیوه تدریس به یاری فناوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید