توقف سرطان با یک ترکیب گیاهی کمیاب

به گزارش وبلاگ زیبا، تهران- خبرنگاران- مطالعات جدید نشان می دهد در جزیره موریس ترکیبات گیاهی وجود دارد که پیشرفت سلول های سرطانی را مهار می نماید.

توقف سرطان با یک ترکیب گیاهی کمیاب

به گزارش روز دوشنبه گروه اخبار علمی وبلاگ زیبا از پایگاه خبری مدیکال نیوز، گرچه به طور مستمر روش های درمانی موثر و جدیدی برای مقابله با سرطان ارائه می گردد، ولی هنوز هم این بیماری قربانیان زیادی دارد و محققان همیشه به دنبال روش های نوین برای درمان هستند.

به تازگی یک گروه بین المللی از محققان دریافته اند ترکیبات شیمیایی موجود در بعضی گیاهان موجود در جزایر موریس خاصیت درمانی فوق العاده ای در مقابل سرطان دارند.

کشور موریس در جنوب غربی اقیانوس هند قرار گرفته است و از جزایر مختلفی تشکیل شده است. به دلیل انزوای این جزیره، در آن گیاهان و حیواناتی قرار دارند که در نقاط دیگر جهان دیده نمی شوند.

این مطالعه جدید نشان می دهد ترکیب گیاهان مورد نظر در این جزیره قادر به درمان سرطان مری است.

سرطان مری بسیار کشنده است و معمولا 90 درصد مبتلایان در عرض 10 سال تسلیم بیماری می شوند. محققان بافت مری بیماران مبتلا به مری بارت را بررسی کردند. در این بیماری قسمت انتهایی مری تغییر شکل می دهد. حدود 10 درصد از افرادی که از ریفلاکس اسید معده رنج می برند، به مری بارت مبتلا می شوند و از این میان حدود پنج درصد به سرطان مبتلا می شوند؛ بنابراین درمان ریفلاکس اسید معده و غربالگری سرطان در این افراد الزامیست.

در این مطالعه محققان ترکیبات چند گیاه محلی به نام های Acalypha integrifolia، Eugenia tinifolia و Labourdonnaisia glauca را مورد بررسی قرار دادند؛ این گیاهان در نقاط دیگر جهان نمی رویند.

نتایج آزمایش ها نشان داد ترکیبات شیمیایی موجود در این گیاهان خاصیت ضد تومور دارد. این ترکیبات راستا سیگنالینگ AMPK را فعال می نمایند که راه چاره اساسی برای درمان سرطان است، هر چند استفاده از این روش به مطالعه و بررسی بیشتر احتیاج دارد.

نتایج این مطالعه در نشریه Acta Naturae منتشر شده است.

علمی **9259** 1055

منبع: ایرنا

به "توقف سرطان با یک ترکیب گیاهی کمیاب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توقف سرطان با یک ترکیب گیاهی کمیاب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید