حمایت ریاکارانه پامپئو از قربانیان شکنجه

به گزارش وبلاگ زیبا، وزیر امور خارجه آمریکا در حالی که کشورش یکی از بزرگ ترین آمار ارتکاب شکنجه در جهان را دارد مدعی شد از تمام بازماندگان و قربانیان شکنجه در سرتاسر جهان حمایت می کند.

حمایت ریاکارانه پامپئو از قربانیان شکنجه

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ زیبا، مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه و به مناسبت روز جهانی حمایت از قربانیان شکنجه، مدعی شد از بازماندگان و قربانیان شکنجه در سرتاسر جهان حمایت می کند.

پامپئو در حساب توئیتری خود نوشت: در روز جهانی حمایت از قربانیان شکنجه، از بازماندگان و قربانیان شکنجه در سرتاسر جهان حمایت می کنیم.

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه ادعایش نوشت: آمریکا به استفاده از تمام ابزارهای ممکن برای مسئول دانستن کسانی که در چنین اعمال شنیعی دست داشته اند، متعهد است.

ادعاهای پامپئو در حالی مطرح می شوند که فاتو بنسودا دادستان کل دیوان دادگستری بین المللی پیش تر اعلام کرده است که اطلاعات موثقی وجود دارد که ارتش آمریکا و آژانس های اطلاعاتی آن، اقداماتی نظیر شکنجه، رفتار بی رحمانه، هتک حرمت، تجاوز و خشونت جنسی را درخصوص زندانیان مرتبط با جنگ در افغانستان و دیگر مناطق مرتکب شده اند که بیشتر آن ها در سال های اولیه آغاز جنگ اجرا شده اند.

سال گذشته این دیوان درخواست برای انجام تحقیقات گستره درباره عملیات های سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سی آی ای) در کشورهای لهستان، لیتوانی و رومانی را رد کرد و گفت هرگونه تحقیقات در این زمینه بی فایده خواهد بود زیرا قربانیان این جنایات از جمله مقامات افغان و آمریکایی و گروه طالبان با آن همکاری نخواهند کرد.

در آن زمان مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا گفت، به بازرسان این دیوان اجازه برای انجام هیچ گونه تحقیقات درمورد جنایات یا تخلفات سربازان آمریکایی در افغانستان یا هر کشور دیگری، ویزا صادر نخواهد کرد.

ماه گذشته نیلز ملزر گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور شکنجه گفت، عدم شفافیت و بی مسئولیتی، ذات مشترک جمهوری خواهان و دموکرات های آمریکا است.

او در توئیتر نوشت: هر دوی آنها افشاگران را تحت آزار قرار می دهند، مخالفان را تروریست می خوانند، با پهپاد قتل انجام می دهند، برای جرائم جنگی و شکنجه عفو صادر می کنند. فریب نخورید: پنهان کاری و مصونیت دولت آمریکا امری نظام مند است.

.

منبع: خبرگزاری فارس

به "حمایت ریاکارانه پامپئو از قربانیان شکنجه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت ریاکارانه پامپئو از قربانیان شکنجه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید