سمپاشی 2 هزار هکتار از اراضی تهران برای مقابله با ملخ ها

به گزارش وبلاگ زیبا، مدیرکل مدیریت بحران استان تهران گفت: تا به امروز بیش از 2 هزار و 100 هکتار از اراضی استان تهران برای مقابله با ملخ ها سمپاشی شده است و سموم مصرف شده هیچ خطری برای مزارع و انسان ندارد.

سمپاشی 2 هزار هکتار از اراضی تهران برای مقابله با ملخ ها

به گزارش وبلاگ زیبا به نقل از فارس، منصور درجاتی مدیرکل مدیریت بحران استان تهران درباره هجوم ملخ ها در استان تهران گفت: با توجه به اینکه در تهران بارش باران زیادی داشته ایم، پوشش گیاهی و علف های هرز باعث آتش سوزی و تکثیر تخم ملخ می گردد.

وی بیان داشت: از اسفندماه سال گذشته هماهنگی های لازم در مورد جلوگیری از هجوم ملخ ها اجرا شده است و در سال گذشته هم در فصل بهار و تابستان با این مشکل روبرو بودیم و میزان ملخ ها در فرودگاه بین المللی امام(ره) بسیار افزایش یافت که از آنجا سمپاشی را شروع کردیم و پس از آن شهرستان های رباط کریم، ری، ورامین، قرچک، پیشوا، دماوند، پردیس و فیروزکوه در اولویت سمپاشی قرار گرفتند.

وی گفت: سال جاری نیز با همکاری جهاد کشاورزی و سازمان حفظ نباتات، سمپاشی ها شروع شده است و تا به امروز بیش از 2 هزار و 100 هکتار از اراضی تهران در راستای مقابله با ملخ ها سمپاشی شده است.

وی گفت: 8 نوع ملخ بومی در کشور داریم که تعدادی از آنها در تهران شناسایی شده است و سمومی که برای ملخ ها درنظر گرفته شده، هیچ خطری برای مزارع و انسان ها ندارد.

منبع: جام جم آنلاین

به "سمپاشی 2 هزار هکتار از اراضی تهران برای مقابله با ملخ ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سمپاشی 2 هزار هکتار از اراضی تهران برای مقابله با ملخ ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید