شهر کریمه اهل بیت غرق در شادی میلاد باب الحوائج

به گزارش وبلاگ زیبا، شهرقم به مناسبت میلاد مبارک و پر برکت امام موسی کاظم، غرق در شادی و شعف شد.

شهر کریمه اهل بیت غرق در شادی میلاد باب الحوائج

به گزارش وبلاگ زیبا، امروز 20 ذی الحجه مصادف است با میلاد پر خیر و برکت باب الحوائج، امام موسی کاظم(ع) و به همین مناسبت شهر کریمه اهل بیت و دخت این امام بزرگوار، رنگ شور و شادی به خود گرفت.

همزمان با میلاد امام هفتم شیعیان از شب گذشته مسافران بسیاری برای حضور در مرقد مطهر دختر امام موسی کاظم، حضرت فاطمه معصومه(س) راهی قم شدند و میلاد پر خیر و برکت این امام را جشن گرفتند.

معابر شهرقم به همین مناسبت آذین بندی و چراغانی شد و محبین امام موسی کاظم با برگزاری مراسمات و پخش شیرینی و شربت این عید مبارک را جشن گرفتند و به دختر آن حضرت، تبریک گفتند.

موسی بن جعفر ملقب به امام کاظم، امام هفتم شیعیان در 20ذی الحجه سال 127هجری قمری در شهر مکه به دنیا آمدند و از سال 148 تا 183 به مدت 35 سال رهبری شیعیان را پس از پدر بزرگوارشان، امام جعفر صادق(ع) بر عهده داشتند.

امام موسی بن جعفر(ع) به دلیل حلم و بردباری در برابر تجاوزکاران و فرونشاندن غیظ و خشم خویش به کاظم ملقب بود و به خاطر لیاقت و شایستگی اش به عبدصالح معروف بود.

ایشان همچنین لقب باب الحوایج نیز داشته است؛ بزرگان اعتقاد دارند هر کسی به او متوسل گردد، حاجتش داده می گردد و به همین دلیل او را باب الحوائج نامیده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "شهر کریمه اهل بیت غرق در شادی میلاد باب الحوائج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهر کریمه اهل بیت غرق در شادی میلاد باب الحوائج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید