طالبان: آمریکا باید تمام نیروهایش را از افغانستان خارج کند

به گزارش وبلاگ زیبا، پس از اظهارات ترامپ مبنی بر ادامه حضور اطلاعاتی قوی در افغانستان حتی پس از توافق با طالبان، سخنگوی این گروه شرح داد که آمریکا باید تمامی نیروهایش را از افغانستان خارج کند.

طالبان: آمریکا باید تمام نیروهایش را از افغانستان خارج کند

به گزارش دفتر منطقه ای وبلاگ زیبا، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اخیراً پس از نشست با تیم امنیت ملی و نماینده ویژه خود در امور افغانستان گفت که حضور اطلاعاتی قوی واشنگتن در افغانستان ضروری است.

ترامپ در گفت وگو با وبلاگ زیبا شرایط در افغانستان را بسیار وحشتناک خواند و شرح داد که به هیچکس اعتماد نمی کند.

رئیس جمهور آمریکا در پاسخ به پرسشی درباره دلیل ادامه حضور نظامی در افغانستان با تشبیه این حضور به نیروی پلیس گفت: فکر می کنم خیلی مهم است که در هر شرایطی حضور اطلاعاتی خود را ادامه دهیم چون افغانستان مانند لانه ای برای تروریست ها است.

پس از آن نیز مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا در گفت وگو با فاکس نیوز تاکید کرد که هر گونه کاهش نظامیان این کشور در افغانستان مبتنی بر شرایط خواهد بود.

سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی قطر در واکنش به این موضوع هشدار داد که در صورت عدم خروج همه نظامیان آمریکایی از جمله نیروهای اطلاعاتی این کشور، گفت وگوهای صلح به حالت اول باز خواهد گشت.

روز گذشته نیز طالبان در بیانیه ای گفت که آمریکا با وجود تقریباً دو دهه حضور در افغانستان نتوانست افکار و برنامه های استعماری اش را در این کشور اجرا کند و این امر سبب شد تا گفت وگو برای توافق را قبول کند.

در ادامه این بیانیه نیز طالبان هدف از مذاکرات را خروج نظامیان اِشغالگر آمریکایی از افغانستان اظهار داشت.

طالبان تاکید کرد که هیچگونه حضور نظامی آمریکا در افغانستان پذیرفته نخواهد شد.

این در حالی است که ارتش آمریکا نیز اخیراً از اعزام یک تیپ نظامی این کشور به افغانستان در فصل زمستان خبر داده است.

دور هشتم مذاکرات طالبان و آمریکا دوشنبه هفته گذشته بدون اعلام توافق خاتمه یافت و به گفته مقامات وزارت دفاع آمریکا همچنان اختلافات جدی بین دو طرف باقی مانده است.

از سویی نیز زلمی خلیلزاد مشاوره کننده ارشد آمریکا در سفری که ظاهراً آغازگر دور نهم گفت وگوها با طالبان می باشد راهی قطر شده است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "طالبان: آمریکا باید تمام نیروهایش را از افغانستان خارج کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طالبان: آمریکا باید تمام نیروهایش را از افغانستان خارج کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید