غار نمکی قشم کجاست؟

به گزارش وبلاگ زیبا، در این روزهای سرد سال، سفر به قشم برترین تصمیم است. این جزیره جاهای تماشای زیاد دارد و تماشا این جاها باعث می گردد حسابی بهمان خوش بگذرد. مثل غار نمکی قشم که بزرگ ترین غار نمکی دنیاست و تماشاش خیلی هیجان انگیز است.

غار نمکی قشم کجاست؟

غار نمکدان کجاست؟

غار نمکدان قشم مثل دیگر جاهای دیدنی جزیره از مرکز شهر فاصله دارد و به همین علت، به نسبت جاهایی مثل و جزایر ناز چندان شناخته شده نیست.

این غار در دل کوه نمکی قشم قرار گرفته. کوه نمکی که خودش یکی از عجایب هفتگانه خلیج فارس است، چند غار دیگر هم دارد. اما معروف ترین و طولانی ترین غارها، غار نمکی ست. بلندی کوه نمکی 340 متر است و بام جزیره به شمار میرود.

برترین راستای که ما را به غار می رساند، راستا طبل به باسعیدو است که راه طولانی تری دارد. از قشم باید به باسعیدو برویم که حدود 1 ساعت و نیم با ماشین طول می کشد. بعد از باسعیدو تابلوی راهنمای غار، ما را به جاده فرعی راهنمایی می نماید. از اینجا به بعد راه شوسه است. 44 دقیقه از باسعیدو تا غار فاصله داریم.

راه نزدیک تر این است که از روستای سلخ به مقصد برسیم. این راستا بیشتر از 90 کیلومتر است. از مرکز شهر باید به سمت غرب و فرودگاه حرکت کنیم و از روستای سلخ بگذریم تا به غار برسیم. بخش زیادی از این راستا راه شوسه است و با ماشین های شاسی بلند یا نیسان راحت تر طی می گردد، اما زودتر می رسیم.

چرا باید غار نمکی قشم را ببینیم؟

اینجا طولانی ترین غار نمکی دنیاست که در آثار طبیعی ملی ثبت شده و طولش بیشتر از 6 کیلومتر است. غار نمکدان، بخشی از ژئوپارک قشم به شمار میرود و ارزش طبیعی زیادی دارد.

حدود نیم ساعت امکان پیاده روی در غار را داریم، اما اگر بخواهیم جلوتر برویم، به تجهیزات غارپیمایی و راهنما احتیاج است. در طول این نیم ساعت صحنه های خیلی قشنگی پیش روی ماست.

این غاری که می بینیم، عمری 500 میلیون ساله دارد و کارشناسان شکل گیری آن را متعلق به قبل از دوره کامبرین(یکی از دوره های زمین شناسی از دوران دیرینه زیستی) می دانند. لایه های نمکی چند رنگی که در غار تشکیل شده، هر کدام ده ها هزار سال قدمت دارد، به همین علت بهتر است به هیچ کدام از قندیل های نمکی دست نزنیم و هوس نکنیم تکه ای از آن را برای خودمان برداریم.

ما با نمک معمولی سر و کار نداریم. این نمک ها خاصیت درمانی دارند. می گویند نفس کشیدن در هوای غار، حساسیت و آسم را تسکین می دهد. اینجا مثل نمایشگاهی ست که تابلوهایش از نمک ساخته شده.

همین طور که در غار راه می رویم، زیر پایمان بلورهای شیشه ای را می بینیم که همه از نمک درست شده اند. ممکن است در کف غار جوی آبی هم ببینیم که حجم نمک خیلی زیادی دارد. آب نمک درون غار در برخی جاها مثل آینه عمل می نماید و زیبایی غار را دوبرابر نشان مان می دهد.

بالاخره در غار به جایی می رسیم که نمی گردد ایستاده از آن رد شد. و از اینجا به بعد است که به تجهیزات کامل احتیاج داریم. در تابلوی راهنمای غار به گردشگران هشدار داده شده که مراقب شکستن لایه های نمک باشند.

غار نمکی تا همین چند وقت پیش قرار بود در لیست یونسکو قرار بگیرد، اما به علت گودبرداری ناحیه جلوی غار، فعلا از این لیست کنار گذاشته شده.

بازدید از غار نمکی قشم رایگان است. جای شلوغی نیست و بهتر است روز را برای رفتن به آن انتخاب کنیم. امکانات رفاهی خاصی در حوالی غار درنظر گرفته نشده، اما تابلوی راهنما ما را به غار می رساند.

وسایل مورداحتیاج

غار روشنایی ندارد، پس بدون هدلایت و چراغ قوه کاری از پیش نمی بریم. آب و خوراکی سبک و یک دست لباس اضافه، خیال مان را راحت می نماید.

برترین فصل سفر

از پاییز تا آخر فروردین فصل مناسبی برای سفر به قشم است. هوا ملایم و مطبوع است و داغی آفتاب اذیت مان نمی نماید. زمستان قشم خنکی دلپذیری دارد و گشت و گذار خسته مان نمی نماید.

جاذبه های نزدیک

تنگه چاهکوه: می توانیم طوری برنامه ریزی کنیم که اول تنگه چاهکوه را ببینیم و بعد به غار نمکدان برویم. این تنگه نزدیک روستای چاهوی شرقی قرار گرفته. ماشین را که پارک کنیم، حدود 20 دقیقه پیاده روی درپیش داریم تا به اول تنگه برسیم. اگرچه سرمان به تماشای زیبایی اطراف گرم می گردد و متوجه گذر زمان نخواهیم شد.

کجا اقامت کنیم؟

برخی ها در اقامت گاه های بوم گردی جزیره می مانند. اما اگر ترجیح بدهیم شب در هتل بمانیم، باید بگوییم که تعداد هتل های قشم برای انتخاب زیادند. مقرون به صرفه ترین هتل قشم 90 هزار تومان برای هر شب اقامت دریافت می نماید. گران ترین هتل جزیره، 3 ستاره است و برای هر شب اقامت در این هتل باید 365 هزار تومان بپردازیم.

رزرو کنید: هتل های 4 ستاره قشم با برترین قیمت در وبسایت وبلاگ زیبا تریپ

منبع: اسنپ تریپ

به "غار نمکی قشم کجاست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غار نمکی قشم کجاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید