همه بیمارستان های البرز به دستگاه بی خطر ساز پسماند مجهز می شوند

به گزارش وبلاگ زیبا، خبرنگاران/البرز رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: بی توجهی به مدیریت پسماندهای بیمارستانی باعث شیوع بیماری ها و اپیدمی آنها می گردد.

همه بیمارستان های البرز به دستگاه بی خطر ساز پسماند مجهز می شوند

دکتر حسین کریم روز یکشنبه هشتم تیرماه در نشست مدیریت صحیح پسماندهای عفونی اظهار کرد: ایجاد حساسیت لازم در مسئولین برای بی خطر سازی پسماندهای بیمارستانی به دلیل پتانسیل عفونت زایی و زائدات خطرناکی که دارند ضروری به نظر می رسد.

به گزارش وبلاگ زیبا، وی ادامه داد: برای مدیریت صحیح این پسماندها در مرحله اول باید شناخت دقیقی از کمیت و میزان فراوری روزانه آنها در استان پیدا کنیم و بعد نسبت به تفکیک، جمع آوری، تصفیه و در نهایت انتقال و دفع آن ها اقدام کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز شرح داد: بدون شک بی توجهی به مدیریت صحیح این پسماندها به شیوع انواع بیماری ها منجر می گردد و اتلاف هزینه زیادی را نیز در پی دارد.

وی تاکید نمود: مدیریت صحیح و اصولی پسماندهای عفونی با همکاری مشترک سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان مدیریت پسماند با دانشگاه علوم پزشکی محقق خواهد شد .

کریم اضافه کرد: تا دو ماه آینده تمام بیمارستان های استان مجهز به دستگاه استاندارد بی خطر ساز پسماند خواهد شد و جهت تسریع در فرآیندها یک قرارداد مرکزی از طرف دانشگاه علوم پزشکی با سازمان مدیریت پسماند تنظیم می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "همه بیمارستان های البرز به دستگاه بی خطر ساز پسماند مجهز می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه بیمارستان های البرز به دستگاه بی خطر ساز پسماند مجهز می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید