چگونه می توان نتایج DLS را روی نمونه های پروتئینی بهبود داد؟

به گزارش وبلاگ زیبا، در حوزه دارویی و کار با نانومواد زیستی، دستگاه DLS کاربرد وسیعی دارد و به تازگی گزارشی منتشر شده که در آن به روش های بهبود کیفیت نتایج DLS روی نمونه های پروتئینی پرداخته است.

چگونه می توان نتایج DLS را روی نمونه های پروتئینی بهبود داد؟

به گزارش گروه فناوری وبلاگ زیبا، شرکت تستا آنالیتیکا (Testa Analytical) به تازگی نتایج مطالعه ای را منتشر نموده که در آن روی پارامتر های بهبود کیفیت نتایج بررسی تفرق نور پویا (DLS) کار شده است. این مطالعه نشان داده است که چگونه می توان این پارامتر ها را در حین انجام تجزیه و تحلیل آنتی بادی های منوکلونال متجمع بهینه سازی کرد.

یک از سریع ترین حوزه های در حال رشد زیست شناسی فعال دارویی، آنتی بادی های منوکلونال است. این پروتئین ها بسیار متنوع بوده و به عنوان عنصر اصلی عملکردی در سیستم ایمنی و دیگر ادوات تشخیص طبی سریع و همچنین فراوری واکسن استفاده می گردد. این مولکول ها از جمله اجزاء اصلی در دارو های پروتئینی تزریقی نسل جدید هستند، دارو هایی که به سرعت در حال رشد در بازار هستند.

هنگام ساختن چنین دارو های پروتئینی و زیست درمانی، لازم است که آنتی بادی های منوکلونال دست نخورده و یکنواخت باقی بمانند. عدم رعایت این استاندارد های دقیق و سخت گیرانه می تواند فرآیندپذیری، فعالیت و ماندگاری محصولات حاوی آنتی بادی را دستخوش تغییرات نامطلوبی کند. در نتیجه، محصول نهایی مبتنی بر آنتی بادی منوکلونال بسیار گرانقیمت بوده و برای مشخصه یابی آن ها نیز به روش تحلیل قابل اعتماد احتیاج است که بتوان کنترل کیفیت بسیار مناسبی برای این محصولات انجام داد.

در این مطالعه، داده های تجربی با استفاده از نتایج دستگاه DLS جمع آوری شده است. این کار برای یکی از پروتئین های رایج (آلبومین سرم گاوی) اجرا شده است، آنتی بادی منوکلونال درجه دارویی به صورت تجاری در دسترس است.

نویسدگان این گزارش نشان دادند که انتخاب یک زاویه پراکندگی نور پویا، برای اندازه گیری دقیق نمونه های زیستی چالش برانگیز نظیر آنتی بادی های منوکلونال بسیار مهم است. علاوه بر این، آن ها نشان دادند که استفاده از اندازه گیری های DLS چند زاویه ای می تواند بسیار مفید باشد، به خصوص هنگامی که با ترکیبات ناشناخته پروتئینی و پروتئین های منومریک آمیخته شده باشد.

با این حال، اغلب برای نمونه های پروتئینی همگن پایدار این کار ضروری نیست. به طور کلی، این مطالعه جدید نشان می دهد که چگونه DLS می تواند برای تجمع پروتئین ها به کار رود و از این دستگاه برای اندازه گیری پروتئین های منومریک با دقت بالا می توان استفاده کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "چگونه می توان نتایج DLS را روی نمونه های پروتئینی بهبود داد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه می توان نتایج DLS را روی نمونه های پروتئینی بهبود داد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید