کارشناس والیبال: فیاضی ترکیب کولاکوویچ را کامل کرد، معروف مثل یک کامپیوتر است

به گزارش وبلاگ زیبا، مربی و مدرس بین المللی والیبال می گوید شاهد بهترین استارت ایران در دوران حضور در لیگ ملت ها، هستیم.

کارشناس والیبال: فیاضی ترکیب کولاکوویچ را کامل کرد، معروف مثل یک کامپیوتر است

رضا مومنی مقدم در گفت وگو با خبرنگار ورزشی وبلاگ زیبا، در مورد عملکرد تیم ملی والیبال ایران در هفته نخست لیگ ملت های والیبال اظهار کرد: بهترین عملکرد ایران در دوران حضور در لیگ ملت ها را تا به اینجای کار شاهد هستیم و توانستیم سه بازی نخست را با پیروزی پشت سر بگذاریم. این نشان می دهد که تیم ملی به پختگی و تجربه کامل رسیده است.

وی افزود: با اضافه شدن پوریا فیاضی به جمع دریافت کننده های تیم ملی، پازل ترکیب کولاکوویچ کامل شد. همچنین در کنار معروف، موسوی و غفور که از تجربه بالایی برخوردارند، حضرت پور جوان اضافه شده تا در بخش دریافت، تیم ملی کامل شود. اتفاقاً عملکرد خیلی خوبی هم در این بخش در هفته نخست داشتیم. شفیعی و مجرد نیز هر بار به زمین آمدند، عملکرد خوبی داشتند. امیدوارم در هفته های آینده نتیجه خوبی بگیریم تا بتوانیم در مرحله نهایی که در آمریکا برگزار می شود، حضور یابیم و جزو تیم هایی باشیم که روی سکو قرار می گیرند.

مربی و مدرس بین المللی والیبال خراسان با اشاره به سطح لیگ ملت های سال جاری گفت: تیم ها هدف گذاری متفاوتی دارند. گرچه برخی از تیم ها با بازیکنان جوان در این مسابقات حضور یافته اند، اما تمام تیم ها برای کسب مدال می جنگند. پس از لیگ ملت ها، انتخابی المپیک را در پیش داریم که مهم ترین هدف تمام تیم هاست. این بازی ها می تواند بازی های تدارکاتی بسیار خوبی باشد تا بتوانیم ترکیب های مختلف را تست کنیم و با بهترین ترکیب در انتخابی المپیک شرکت کنیم.

مومنی مقدم یادآور شد: با اینکه در هفته نخست از بازیکنان جوانی مثل، شریفی، یلی و کریمی استفاده نشد، اما این بازیکنان مطمئناً می توانند به تیم کمک کنند، چرا که اختلاف سطح آن چنانی با بازیکنان اصلی ندارند. تفاوت بازیکنان تنها در تجربه است. در حال حاضر با حضور بازیکنان باتجربه نباید فرصت ها را از دست بدهیم. در هفته های آینده مطمئناً می توانیم از وجود این بازیکنان بهره ببریم.

وی در مورد مهم ترین دلیل درخشش ایران در هفته نخست گفت: در سه بازی نخست، بهترین عملکرد تیم ملی مربوط به فاز حمله بود. حمله اول از پاسور تیم یعنی سعید معروف شروع می شود. معروف مانند یک کامپیوتر در تیم عمل می کند و از تمام فضای تور برای فرصت سازی استفاده می کند. همچنین در این سه بازی سرویس های بسیار خوبی زدیم که حمله تیم های مقابل را دچار مشکل کرد. طبیعتاً با سرویس خوب، دفاع بهتری هم روی تور خواهیم داشت.

سرمربی سابق میزان خراسان ادامه داد: از بازیکنان ملی پوش کشورمان توقع داریم که کم اشتباه بازی کنند و قابلیت های خود را به نمایش بگذارند. تیم هایی مثل برزیل، آمریکا، لهستان، فرانسه و روسیه با پیشینه بسیار قوی تر از ما در این مسابقات شرکت می کنند. آنها در هفته های آینده قطعاً حریفان سرسخت تری از ایتالیا و آلمان خواهند بود.

مؤمنی مقدم افزود: امیدوارم همین روند خوب را بتوانیم ادامه دهیم. در سال های گذشته شروع خوبی نداشتیم، اما در سال جاری با سه پیروزی متوالی و کسب کامل امتیازات، بازی ها را شروع کردیم. هفته بعد پیروزی مقابل تیم قدرتمند برزیل، می تواند استارت خوبی برای رسیدن به مرحله پایانی باشد. شکست برزیل سخت است، اما دور از دسترس نیست. پیروزی مقابل ژاپن و آرژانتین سخت نیست زیرا سطح کیفی والیبال ما از آنها بالاتر است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "کارشناس والیبال: فیاضی ترکیب کولاکوویچ را کامل کرد، معروف مثل یک کامپیوتر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارشناس والیبال: فیاضی ترکیب کولاکوویچ را کامل کرد، معروف مثل یک کامپیوتر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید