38 درصد مدارس کشور زیر پوشش طرح ایران مهارت هستند

به گزارش وبلاگ زیبا، محسن حسینی شامگاه یکشنبه در شورای آموزش و پرورش استان کردستان با بیان اینکه با برنامه ریزی های انجام گردیده این طرح سال جاری باید در 10 درصد مدارس متوسطه تمامی استان های کشور اجرایی گردد، اظهارداشت: طبق برنامه ششم توسعه سهم مهارت های فنی و حرفه ای در کشور باید به 50 درصد برسد که در حال حاضر 38 درصد را به خود اختصاص داده است.

38 درصد مدارس کشور زیر پوشش طرح ایران مهارت هستند

وی اضافه نمود: طرح ایران مهارت یکی از برنامه های مهم وزارت آموزش و پرورش است که سال گذشته در هشت استان کشور اجرایی شد و 10 درصد مدارس این استان ها زیر پوشش طرح قرار گرفتند.

مدیرکل دفتر آموزش های فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مهارت آموزی احتیاج جامعه امروز است، ادامه داد: در حال حاضر بیشتر افرادی که برای فراگیری یک مهارت به آکادمی ها مراجعه می نمایند فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند.

حسینی با تاکید بر اینکه ترویج آموزش های مهارتی در جامعه احتیاجمند فرهنگ سازی است، ادامه داد: امیدواریم تمهیداتی اندیشه گردد تا زنگ بازگشایی مدارس در هنرستان ها و با حضور مسئولان انجام گردد که خود این امر می تواند در فرهنگ سازی تحصیل در هنرستان ها و مهارت آموزی تاثیرگذار باشد.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه دوم وزارت آموزش و پرورش نیز در این جلسه با بیان اینکه در وزارتخانه شاخص هایی داریم که استان ها بر اساس آن رصد می شوند، گفت: یکی از شاخص های که میزان محرومیت استان ها را مشخص می نماید نرخ پوشش تحصیلی است.

عباس سلطانیان با بیان اینکه افزایش نرخ پوشش تحصیلی دانش آموزان در کردستان این استان را از استان های محروم با نرخ پوشش پایین جدا می نماید، اضافه نمود: براساس آمارهای موجود نرخ پوشش تحصیلی استان در دوره دوم متوسطه در سال تحصیلی 95-96 در حدود 78.91 درصد بود که این میزان در سال تحصیلی 96-97 با رشد 2.15 درصد به 81.6 درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه تیم خوبی در مجموعه آموزش و پرورش کردستان وجود دارد، گفت: با کوشش های این مجموعه امروز شاهد موفقیت دانش آموزان استان در حوزه های مختلف هستیم و با ادامه این روند توفیقات خوبی حاصل می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "38 درصد مدارس کشور زیر پوشش طرح ایران مهارت هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "38 درصد مدارس کشور زیر پوشش طرح ایران مهارت هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید