709 تعاونی تولیدی، توزیعی و خدماتی در استان قزوین فعالیت می نماید

به گزارش وبلاگ زیبا، روح الله زارعی در جشنواره تعاونی های برتر استان قزوین که روز یکشنبه در سالن جهاد کشاورزی قزوین برگزار گردید اظهارداشت: تعاون تاثیر زیادی در توسعه اجتماعی و اقتصادی دارد و افزایش سرمایه گذاری در این بخش و توانمندسازی نظام تعاونی میتواند دستاوردهای خوبی داشته باشد.

709 تعاونی تولیدی، توزیعی و خدماتی در استان قزوین فعالیت می نماید

وی راه اندازی صندوق ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاون را حرکتی ارزشمند دانست و یادآورشد:نقش صندوق درایجاد اشتغال و سرمایه گذاری بسیار اساسی و ظرفیت مناسبی برای گسترش سرمایه گذاری فراهم نموده است.

زارعی بیان نمود:صندوق ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاون درکشور از کارجویان و سرمایه گذاران بخش تعاون که توان تأمین وثیقه را ندارند، حمایت می نماید.

رئیس اتاق تعاون استان قزوین افزود: بدون شک حمایت های صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون می تواند با تسهیل در روند در اختیار گذاشتن منابع مالی و تسهیلات بانکی به شرکت های تعاونی، در توسعه و گسترش فعالیت های تعاون در بخش اقتصاد مؤثر باشد.

وی اظهارداشت: هرچند قرار بود تعاونی ها نقش 25 درصدی را در اصل 44 برعهده بگیرند اما این موضوع محقق نگردیده و هنوز نقش تعاونی ها جدی گرفته نگردیده است.

رئیس اتاق تعاون استان قزوین توضیح داد: به نظر می رسد هم بخش خصوصی و هم دولتی راه خود را رفتند و تعاونی ها مظلوم واقع شدند زیرا یک زمان تسهیلات کم بهره به تعاونی ها داده می شد امروز هیچ حمایتی نمی گردد و هر موفقیتی فقط مرهون توان و همت خود تعاونگران است.

فعالیت 709 تعاونی با 830 هزار عضو

وی بیان نمود: در استان قزوین 709 تعاونی با بیش از 830 هزار عضو فعال است و این نهاد توانسته زمینه اشتغال 8736 نفر را نیز مهیا نموده است.

زارعی گفت: 13 تعاونی در بخش اعتباری، 10 تعاونی در تامین احتیاج تولیدنمایندگان، 6 تعاونی در تامین احتیاج صنوف خدماتی، 43 مورد در نتامین احتیاج مصرف نمایندگان، 51 تعاونی تولیدی و توزیعی، 40 تعاونی حمل و نقل، 135 تعاونی خدماتی، 5 تعاونی سهام عدالت، 110 تعاونی صنعتی، 2 تعاونی عمرانی، 18 تعاونی فرش دستباف، 83 تعاونی مسکن و 183 تعاونی کشاورزی در استان فعال است.

وی یادآورشد: 80 تعاونی در شهرستان آبیک، 22 تعاونی در آوج، 76 تعاونی در البرز، 118 تعاونی در بویین زهرا، 110 تعاونی در تاکستان و 303 تعاونی در قزوین فعال هستند.

در ادامه همتی از مدرسان دانشگاه گفت: اگر تعاونیها خلاق، ایده پرداز، خطرپذیر و دارای روحیه مشارکت جمعی و گروهی باشند به موفقیت می رسند.

وی افزود: در تیم های کاری و تعاونی ها معمولا تاب آوری بسیار کم است در حالی که باید نگاهمان تغییر کند و کارگروهی را یادبگیریم.

استاد دانشگاه گفت: باید ریشه برخی مسائل مانند مهاجرت از روستاها، فرهنگ غلط رانندگی، مصرف بالا در میان مردم آنالیز کارشناسی گردد و برای حل آنها تدبیر کنیم و در این زمینه تعاونی ها می توانند نقش مهمی بر عهده بگیرند.

همتی توضیح داد: تعاونی ها نباید منتظر یاری دولت بمانند بلکه ضروری است به توان خود اتکا نمایند و با تغییر نگاه و رویکرد با استفاده از افراد توانمند و کسب مهارت همت نمایند.

وی اظهارداشت: مهارت آموزی، تقویت اعتمادسازی و آموزش های تخصصی برای تعاونی ها باید جدی گرفته گردد.

این مدرس دانشگاه اظهارداشت: در فعالیت تعاونی ها منابع مالی مهم است و در این میان روش مدیریت در حوزه منابع انسانی هم باید در اولویت باشد و تعاون گران به خلاقیت و تفکر توجه نمایند.

وی افزود: سیستم آموزشی ما هوش ریاضی و حفظیات را مورد حمایت قرار می دهد لذا ضروری است این سبک مدرسه و منابع انسانی را تغییر دهیم.

محمدی از تعاونی حمل و نقل قزوین هم گفت: در تعاونی حمل و نقل وانت داران از پتانسیل افراد توانمند استفاده گردیده است تا موفقیتها بیشتر گردد.

وی بیان نمود: بیش از 30 هزار راننده در بخش کالا و مسافر و تاکسی در استان فعال هستند و به دلیل ظرفیت های موجود در بخش حمل و نقل ضروری است به تعاونی هایی که موفقیت های زیادی داشته اند کارهای مهمتری سپرده گردد تا این قابلیت مورد استفاده قرار گیرد.

در ادامه از 15 تعاونی برتر به دلیل رعایت قانون، داشتن مجامع به روز، نداشتن اختلاف درون گروهی، عملکرد مثبت مالی، ارتباط مناسب با اداره تعاون با اهدا تندیس، لوح تقدیر و هدیه نقدی تجلیل شد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "709 تعاونی تولیدی، توزیعی و خدماتی در استان قزوین فعالیت می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "709 تعاونی تولیدی، توزیعی و خدماتی در استان قزوین فعالیت می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید