اگر به فکر رکورد گیری نبودم با قدرت بیشتری به جاکارتا می رفتم

به گزارش وبلاگ زیبا، پیمان نصیری قهرمان بلامنازع دوی 1500 متر پاراآسیایی است که از امیدهای کاروان ایران در سومین دوره این مسابقات در جاکارتا به حساب می آید. وی این روزها آخرین مراحل آماده سازی اش را برای حضوری پر قدرت در بازی های پاراآسیایی 2018 جاکارتا سپری می نماید. این ورزشکار که در مسابقات آزاد (افراد سالم) هم شرکت نموده و صاحب عنوان در کشور است، بعد از پشت سر گذاشتن یک آسیب دیدگی نه چندان جدی آماده کسب مدال با ارزش دیگری در آسیا است.

اگر به فکر رکورد گیری نبودم با قدرت بیشتری به جاکارتا می رفتم

نصیری در مصاحبه با وبلاگ زیبا، گفت: حدود 70 روز پیش از ناحیه آشیل دچار آسیب دیدگی شدم و مراحل درمان را در کرمان به خوبی طی کردم و خوشبختانه به شرایط مطلوبی برای حضور در مسابقات جاکارتا رسیده ام.

وی افزود: اینطور که رکوردها می گوید من باید برای کسب مدال طلا در رشته 1500 متر بسیار امیدوار و شانس اول قهرمانی در این رشته باشم. البته که همینطور هم هست، اما بهرحال مسابقات دو و میدانی می تواند با شگفتی هایی همراه باشد. من نمی خواهم هیچ شانسی را در این خصوص از دست بدهم و باید آنچنان با قدرت در این مسابقات ظاهر شوم که کار را به قضا و قدر نکشانم.

نصیری که به جز 1500 متر در دوی 400 متر نیز حضور دارد بیان داشت: در دوره قبلی مسابقات ابتدا رشته 1500 متر برگزار گردید و من بعد از آن که در این رشته به راحتی قهرمان شدم با خیالی آسوده در دوی 400 متر شرکت کردم و در این رشته هم مدال آوردم. اما در جاکارتا قضیه برعکس است. ابتدا دوی 400 متر برگزار می گردد و 1500 متر در روز آخر انجام می گردد.

وی افزود: حضور من در رشته 400 متر بستگی به شرایطم دارد. از آنجایی که اولویت من رشته 1500 متر است و کسب مدال طلا در این رشته برایم بسیار اهمیت دارد، تنها در شرایطی در 400 متر شرکت می کنم که از کسب مدال طلای 1500 اطمینان داشته باشم. در غیر این صورت همه انرژی ام را برای این رشته حفظ خواهم کرد.

قهرمان آسیا بیان داشت: همه ورزشکارانی که در این مسابقات شرکت می نمایند زحمات زیادی کشیده و شرایط بسیار خوبی دارند. همه شانس کسب مدال دارند و من امیدوارم که بچه ها بتوانند در جاکارتا با کسب مدال نتیجه زحماتشان را بگیرند. همچنین امیدوارم که جوایز مدال آوران نیز به موقع پرداخت گردد تا خستگی از تن ورزشکاران خارج گردد.

وی در خصوص دستمزد ورزشکاران اعزامی به این مسابقات بیان داشت: شاید خللی در پرداخت دستمزدهای ما به خصوص در ماه های اخیر بوده باشد، اما به طور کلی از شرایط راضی هستم و حقوق و دستمزدی که به ما تعلق می گیرد هم راضی نماینده است. جا دارد در این زمینه از شخص آقایان خسروی فا و صمیمی کمال تشکر را داشته باشم؛ همچنین از سایر مسئولان کمیته پارالمپیک و فدراسیون که زحمات زیادی در این خصوص کشیدند.

قهرمان دوی 1500 متر ادامه داد: کمیته فنی پارالمپیک برای انتخاب ورزشکاران وسواس زیادی به خرج داد و حساسیت زیادی داشت تا همه ورزشکاران رکوردهای لازم را ثبت نمایند و لازمه اخذ مجوز، حضور در رکوردگیری ها بود. در حالی که می شد روی برخی افراد خاص که سوابق شان معین می نماید حتما مدال آور هستند این سخت گیری ها بنا به دلایلی که به نفع کاروان تیم است کمتر اعمال گردد.

نصیری در این خصوص شرح داد: بعنوان مثال خود من یک آسیب دیدگی داشتم و می توانستم به جای این که برای رسیدن به رکورد ورودی کوشش کنم، یک دوره بدنسازی خوب را پشت سر بگذارم تا با شرایطی مطلوب تر وارد این مسابقات شوم. اما ناچار شدم به جای این دوره بدنسازی روی کسب رکورد ورودی تمرکز کنم. این صحبت من انتقاد نیست، بلکه پیشنهادی است به کمیته فنی پارالمپیک. هرچند به آنها هم حق می دهم چون می خواهند همه را با یک چشم نگاه نمایند و جای اعتراض را از همه ورزشکاران بگیرند. اما باز هم می گردد در صورت صلاحدید نسبت به افراد خاصی این وسواس و سخت گیری ها قدری تعدیل گردد تا در نتیجه کلی کاروان تاثیر مثبت داشته باشد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "اگر به فکر رکورد گیری نبودم با قدرت بیشتری به جاکارتا می رفتم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر به فکر رکورد گیری نبودم با قدرت بیشتری به جاکارتا می رفتم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید