ایمن سازی بلندمرتبه ها در برابرحریق، شناسایی ساختمان های ناایمن

به گزارش وبلاگ زیبا، زهرا صدراعظم نوری در مصاحبه با خبرنگاران با اشاره به ضرورت ایمنی ساختمان های بلند مرتبه در پایتخت برای مقابله با حریق اظهار کرد: ساختمان های بلند یکی از واقعیت های شهر تهران است که وقتی برای احداث آن متقاضی وجود دارد، باید ساز وکارهای لازم برای ایمن بودن و استاندارد بودن ساختمان ها نیز فراهم گردد.

ایمن سازی بلندمرتبه ها در برابرحریق، شناسایی ساختمان های ناایمن

رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران با اشاره به حریق هایی که اخیرا در برخی برج های تهران انجام شده است، گفت: در حریق هایی که رخ داده است، ساختمان هایی بوده است که استاندارد لازم را نداشته اند و چون انتها کار نگرفته اند الزام های شهرداری در آنها رعایت نشده است چرا که زمانی انتها کار داده می گردد که آن ساختمان تاییدیه سازمان آتش نشانی را داشته باشد.

وی افزود: البته زمانی که نقشه ها ارائه می گردد حتما باید آتش نشانی تایید کند و پس از انتها کار نیز باید ایمنی ساختمان از سوی آتش نشانی تایید گردد. ساختمان هایی که استاندارد را رعایت نمی نمایند برای اینکه سریع تر ملک خود را به فروش برسانند همه استاندارد را رعایت نمی نمایند و رعایت نکردن استانداردها باعث ایجاد حوادث می گردد که خساراتی به همراه دارد.

این عضو شورای شهر تهران افزود: در کمیته ایمنی شورای شهر با همکاری سازمان آتش نشانی موارد مربوطه را آنالیز می کنیم تا بتوانیم ساختمان های غیراستاندارد را شناسایی کنیم و به آنها اخطار بدهیم.

صدراعظم نوری در پاسخ به اینکه برخی ساختمان های مسکونی برای دریافت انتها کار خود الزام های ایمنی از جمله احداث درب شیشه ای برای ورود و خروج را رعایت می نمایند اما به محض اینکه انتها کار دریافت کردند درب ها را برمی دارند، آیا در این فرایند کمیته ایمنی شورا و سازمان آتش نشانی نظارتی دارد؟ توصیح داد: سازمان آتش نشانی بر ساختمان های اداری و تجاری نظارت می نماید و ساختمان های ناایمن را شناسایی می نماید و در بازدیدهایی که دارد به ساختمان های ناایمن اخطار می دهد و در یک بازه زمانی معین، کنترل های لازم را انجام می دهد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "ایمن سازی بلندمرتبه ها در برابرحریق، شناسایی ساختمان های ناایمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایمن سازی بلندمرتبه ها در برابرحریق، شناسایی ساختمان های ناایمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید