تاکید قطب الدین صادقی بر کوشش برای اعتلای تئاتر کُردی

به گزارش وبلاگ زیبا، دبیر جشنواره تئاتر کردی سقز گفت: ثبت جشنواره تئاتر کُردی سقز در تقویم جشنواره های ایران دستاورد بزرگی است.

تاکید قطب الدین صادقی بر کوشش برای اعتلای تئاتر کُردی

قطب الدین صادقی در گفت وگو با وبلاگ زیبا، اظهار کرد: تئاتر کُردی سقز یکی از 10 جشنواره بزرگ ایران و از نمادهای فرهنگ کُردی در جهان است. فرهنگ فراحزبی و فراگروهی است و برای رشد و تعالی آن باید همه کوشش نمایند. خودپسندی ها را کنار بگذاریم و همه برای اعتلای فرهنگ وهنر و به ویژه تئاتر کُردی کوشش کنیم.

او با ابراز خوشحالی از اینکه به عنوان دبیر جشنواره در خدمت فرهنگ و هنر سقز است، اعلام کرد: جشنواره های تئاتر در همه جهان، با هدف گسترش صلح و انسجام اجتماعی برگزار می گردد و تئاتر کُردی برای تحقق این اهداف به صورت غیررقابتی برگزار می گردد.

صادقی با اشاره به اینکه کردستان دارای ظرفیت های فرهنگی عظیمی است، گفت: 52 کارگردان با 38 نمایش داخلی و 14 نمایش خارجی فیلم آثار نمایشی خود را به دبیرخانه پانزدهمین دوره جشنواره تئاتر کردی سقز ارسال کردند.

او اضافه نمود: در طول چهار روز برگزاری این جشنواره در سقز 9 گروه داخلی و چهار گروه خارجی حضور دارند و نمایش های خود را اجرا می نمایند.

پانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کردی سقز از هفتم تا 11 آذرماه برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تاکید قطب الدین صادقی بر کوشش برای اعتلای تئاتر کُردی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید قطب الدین صادقی بر کوشش برای اعتلای تئاتر کُردی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید