آیا استفاده از لپ تاپ با درب بسته به آن آسیب می زند؟

به گزارش وبلاگ زیبا، اگر از جمله کاربرانی هستید که لپ تاپ را به یک مانیتور وصل می کنید، ممکن است بخواهید از لپ تاپ در حالی که درب آن بسته است بهره ببرید. اما آیا چنین کاری به لپ تاپ آسیب می رساند؟ در ادامه به این موضوع می پردازیم.

آیا استفاده از لپ تاپ با درب بسته به آن آسیب می زند؟

به لپ تاپ بستگی دارد

مهم ترین نگرانی هنگام استفاده از لپ تاپ درب بسته مربوط به خنک نشدن کافی آن است. اما این موضوع تا حد زیادی به نحوه ساخت لپ تاپ موردنظر بستگی دارد. لپ تاپ هایی مانند نسل نو مک بوک ایر که فاقد فن هستند، در این زمینه با هیچ مسئله ای روبرو نمی شوند. حتی می توانید استندهای مخصوصی را برای همین هدف تعیین بخرید.

از طرف دیگر اگر از لپ تاپ غول پیکر و لپ تاپ های گیمینگ استفاده می کنید، به احتمال زیاد با بستن درب آن، سیستم خنک نماینده دچار مشکل می گردد. به همین دلیل اگر از این نوع لپ تاپ ها استفاده می کنید، بستن درب هنگام بهره گیری از آن را توصیه نمی کنیم. اگر هم در کل نسبت به طراحی لپ تاپ خود اطمینان ندارید، بهتر است کمی در اینترنت جستجو کنید تا ببینید آیا برای لپ تاپ شما بستن درب قدغن شده یا نه.

گرما می تواند به نمایشگر آسیب برساند

حتی اگر با بسته شدن درب لپ تاپ مسئله ای برای سیستم خنک نماینده به وجود نیاید، باید موضوع آسیب تماشا نمایشگر به علت نزدیکی به بدنه داغ را مورد توجه قرار دهید.

مانند انواع قطعات الکترونیکی، پنل های LCD هم در زمینه دما یک محدودیت تعیین دارند. این محدودیت بین پنل های مختلف فرق دارد اما معمولا بین 40 تا 60 درجه سانتی گراد است. زمانی که بدنه لپ تاپ داغ می گردد و پنل هم روی آن قرار می گیرد، احتمالا بروز مشکل برای آن افزایش پیدا می نماید.

فایده کول پدها

بیشتر کاربران لپ تاپ ها معمولا از کول پدها استفاده می نمایند. کول پد ها به زبان ساده با استفاده از چند فن، بدنه لپ تاپ را خنک نگه می دارند تا فن های داخلی لپ تاپ نیازی به کار کردن بیش از حد نداشته باشند. ضمناً طبق آنالیز های اجرا شده، حتی برترین مدل های کولد پد هم نمی توانند معجزه نمایند و در برترین حالت فقط چند درجه دما را کاهش می دهند.

استفاده شبانه از لپ تاپ یا بهره گیری به عنوان سرور

بعضی کاربران در پی استفاده از لپ تاپ درب بسته متصل به مانیتور نیستند بلکه می خواهند مثلا ساعت های زیادی آن را برای دانلود کردن رها نمایند یا حتی از لپ تاپ موردنظر به عنوان سرور استفاده می نمایند.

اگر حین فعالیت موردنظر لپ تاپ شما به شدت داغ نمی گردد، با بستن درب لپ تاپ برای ساعاتی متمادی با مشکل روبرو نخواهید شد. اما در کل توصیه می کنیم که درب لپ تاپ را نبندید و فقط نمایشگر را تا حد زیادی پایین بیاورید تا فاصله قابل توجهی بین بدنه و نمایشگر باقی بماند. با این کار حتی اگر بدنه لپ تاپ بسیار داغ گردد، حرارت ایجاد شده مستقیما به نمایشگر راه پیدا نمی نماید.

سخن آخر

اگر لپ تاپ درب بسته شمل حین فعالیت به شدت داغ می گردد، پس طبیعتا نباید چنین کاری را تکرار کنید. به طور کلی منطقی ترین راه همان استفاده از لپ تاپ با درب باز است. با این کار در کنار مانیتور اکسترنال، می توانید از مانیتور لپ تاپ به عنوان نمایشگر ثانویه هم استفاده کنید. اما اگر میز کامپیوتر شما فضای محدودی دارد و در کل تمایلی به استفاده از لپ تاپ با درب باز ندارید، باید ریسک انجام این کار را بپذیرید.

منبع: How To Geek

منبع: دیجیکالا مگ

به "آیا استفاده از لپ تاپ با درب بسته به آن آسیب می زند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا استفاده از لپ تاپ با درب بسته به آن آسیب می زند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید