علم و تکنولوژی

هوشمندی فناوری برای مجتمع های صنعتی محقق شد

هوشمندی فناوری اطلاع از آخرین تغییرات تکنولوژی و شناسایی روندهای تغییرات جهانی مرتبط با فناوری های کلیدی در واحدهای پتروشیمی و پالایشگاهی است.

19 آذر 1401

جاذبه های گردشگری بانکوک معابد بزرگ و شهر سوخته ، قسمت دوم

بانکوک در قلب تایلند هر روز گردشگران بیشتری را به سمت خود میکشاند؛ شهری با جاذبه های گردشگری فراوان که هیچ گردشگری از گشت وگذار در آن خسته نمی گردد. در نوشته قبلی بعضی از جاذبه های گردشگری بانکوک را برشمردیم و در این نوشته نیز به معرفی دیگر دیدنی های بانکوک...

17 آذر 1401

آیفون های مجهز به سنسور LiDAR می توانند قد افراد را مقدار گیری نمایند

از آیفون 12 تا 14 دو مدل پرو و پرو مکس از هر سری به لطف تعبیه سنسور LiDAR این امکان را دارند که قد افراد را با دقت و سرعت بالایی میزان گیری نمایند.

13 آذر 1401

جزئیات حمایت از فریلنسرهای حوزه اقتصاد دیجیتال اعلام شد

به گزارش خبرنگاران، وزیران عضو کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال، آیین نامه حمایت از آزادکاران فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال کشور را به تازگی تصویب کردند. این آیین نامه تسهیلات متفاوتی از جمله بیمه تامین اجتماعی، دریافت تسهیلات از صندوق نوآوری و شکوفایی و...

5 آذر 1401

بهترین سایت ها و اپلیکیشن های دیکشنری زبان آلمانی

زبان آلمانی جزو پرطرفدارترین زبان های جهان برای یادگیری است. با وجود این که زبان آلمانی بسیار سخت محسوب می شود، اما هنوز هم افراد بسیار زیادی این کشور را برای مهاجرت انتخاب می کنند. انتخاب یک دیکشنری خوب به موارد مختلفی وابسته است. به عنوان مثال برخی...

10 آبان 1401

ال جی دیسپلی در فکر ساخت یک خط تولید تازه OLED خودرو

ال جی دیسپلی در حال بررسی ساخت یک خط تولید تازه OLED خودرو است.

5 آبان 1401

عکس ، حمله واتساپ به آی مسیج اپل!

زومیت نوشت: متا با نصب بنری تبلیغاتی در یکی از ایستگاه های قطار شهر نیویورک، مدعی شده که واتساپ ایمن تر از آی مسیج اپل است.

26 مهر 1401

انجام این کارها بدتر از خیانت است

درست است که همه ما با ازدواج خودمان را کاملا متعهد به آن می دانیم اما تنها تعهد همواره موفقیت را در رابطه ها تضمین نمی کند.

25 مهر 1401

روبیکا جایگزین اینستاگرام می شود؟

روزنامه سازندگی در شماره روز دوشنبه خود در گزارش خبر داد که قرار است پلتفرم ایرانی روبیکا جایگزین اینستاگرام شود.

18 مهر 1401

شیائومی 12T پرو با دوربین 200 مگاپیکسلی معرفی گردید

شیائومی هم بالاخره وارد گروه 200 مگاپیکسلی ها شد. ساعاتی قبل گوشی های شیائومی 12T و 12T پرو رسما معرفی شدند که مدل پرو از دوربین 200 مگاپیکسلی و مدل معمولی از دوربین 108 مگاپیکسلی بهره می برد. در ادامه به مشخصات این دو گوشی می پردازیم.

13 مهر 1401

ظرفیت باتری اپل واچ اولترا، اپل واچ سری 8 و SE 2 تعیین شد

اگرچه اپل معمولا ظرفیت باتری محصولات خود را در طول مراسم رونمایی از آن ها یا بعد از آن اعلام نمی کند اما به لطف گواهی 3C توانستیم از ظرفیت دقیق باتری ساعت های تازه این شرکت یعنی اپل واچ اولترا، اپل واچ سری 8 و اپل واچ SE 2 آگاه شویم.

25 شهریور 1401

نحوه ثبت نام وام گردشگری بازنشستگان

خبرنگاران : وام گردشگری برای بازنشستگان با دوره بازپرداخت یکساله و نرخ کارمزد 4 درصد به متقاضیان ارائه می گردد. بازپرداخت این تسهیلات یک ماه پس از پرداخت، از حقوق فرد بازنشسته کسر خواهد شد.

24 شهریور 1401

اجرای طرح مدارس همدل با همکاری آموزش و پرورش، 700 دانش آموز تحت حمایت در مدارس همدل تحصیل می نمایند

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت:طرح ملی مدارس همدل با همکاری آموزش وپرورش وکمیته امداداستان زنجان در حال انجام است.

21 شهریور 1401

معرفی هتل ساردور در شهر وان ، 3 ستاره

هتل sardur، هتل ساردور وان، سه ستاره در یکی از شهرهای بسیار زیبای ترکیه است، موقعیت مکانی این هتل تا شهر وان 1.5 کیلومتر فاصله دارد، نزدیک ترین فرودگاه، فرودگاه وان است که 6 کیلومتر با هتل فاصله دارد.

12 شهریور 1401

آیا استفاده از لپ تاپ با درب بسته به آن آسیب می زند؟

اگر از جمله کاربرانی هستید که لپ تاپ را به یک مانیتور وصل می کنید، ممکن است بخواهید از لپ تاپ در حالی که درب آن بسته است بهره ببرید. اما آیا چنین کاری به لپ تاپ آسیب می رساند؟ در ادامه به این موضوع می پردازیم.

3 شهریور 1401

چرا مغز همواره بیشتر می خواهد؟

اکنون محققان از مدل های رایانه ای استفاده نموده اند تا شرح دهند که چرا ما دائماً بیشتر و بیشتر به چیز های مادی میل داریم، حتی وقتی که آن ها احساس ناخوشایندی در ما ایجاد می نمایند.

31 مرداد 1401

خبر مهم وزیر صنعت درباره واردات خودرو ، چه خودروهایی وارد می شوند؟

وزیر صنعت، معدن و تجارت هرگونه تصمیم گیری برای تفکیک این وزارتخانه را منوط به اقدام مجلس شورای اسلامی دانست.

27 مرداد 1401

بهترین دسته بازی برای کامپیوتر و پلی استیشن

دسته های بازی یا کنترلرهای زیادی هستند که می توان آن ها در لیست بهترین ها قرار داد. این کنترلرها از سیمی و ارزان قیمت گرفته تا بی سیم و گران قیمت تقریبا یک کار را با کیفیت های مختلف انجام می دهند. داشتن یک کنترلر باکیفیت برای بازی با کامپیوتر و پلی استیشن...

23 مرداد 1401

چطور در تعطیلات عید، از ماندن در خانه لذت ببریم؟

در این بین، افرادی هم هستند که تمام روزهای سالِ گذشته را کار نموده اند، در کوشش و تکاپو بوده اند و ترجیح می دهند تعطیلات عید را طورِ دیگری بگذرانند. اغلب این افراد که خودِ من هم جزوشان هستم، دوست دارند از این فرصت برای پناه بردن به تنهایی خویش استفاده...

14 مرداد 1401

قیمت گلکسی A23 5G فاش شد؛ مالی سامسونگ قیمت بالایی دارد!

اینطور که به نظر می رسد، سامسونگ قرار است گوشی مالی بعدی خود یعنی گلکسی A23 5G را با قیمت 300 یورو عرضه کند که قیمت نسبتا بالایی محسوب می گردد.

10 مرداد 1401
تعداد: (260)