افت دوباره قیمت تخم مرغ، 4 هزار تومان زیر نرخ مصوب

به گزارش وبلاگ زیبا، قیمت تخم مرغ در بازار تهران شانه ای 39 هزارتومان رسید که این رقم 4 هزارتومان کمتر از نرخ مصوب دولتی است.

افت دوباره قیمت تخم مرغ، 4 هزار تومان زیر نرخ مصوب

به گزارش گروه مالی وبلاگ زیبا، قیمت هر شانه 30 عددی تخم مرغ در بازار تهران باز هم کاهش یافت و به 4 هزار تومان زیر قیمت مصوب (43 هزار تومان) رسید، ستاد تنظیم بازار هر شانه تخم مرغ را به نرخ 43 هزار تومان قیمت گذاری نموده بود که به قیمت 39 هزار تومان به فروش می رود.

پیش از این فروشندگان هر شانه تخم مرغ را به 60 هزار تومان هم می فروختند، اما راه اندازی سیستم هوشمند توزیع توانسته قیمت را کنترل کند.

سیستم هوشمند توزیع را وزارت جهاد کشاورزی به وسیله سازمان مرکزی تعاون روستایی اجرا می نماید و اساس آن توزیع بی واسطه کالا ها و محصولات کشاورزی و غذایی است.

ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در برنامه تلویزیونی با بیان اینکه واسطه گری عامل اصلی بالا رفتن قیمت ها است، گفت: آنالیز ها نشان داده محصولات پروتئینی مانند گوشت، مرغ و تخم مرغ تا رسیدن به دست مصرف کننده برخی موقع تا 5 بار بین دلال ها می چرخید و همین موضوع عاملی برای افزایش قیمت شده بود.

وی کاهش فراوری در آبان ماه را عامل دیگری برای افزایش قیمت بیان کرد و اضافه نمود: فراوری مرغ و تخم مرغ در آبان ماه به شدت کم شده بود که به تعبیر وی منحنی فراوری به یک فروچاله تبدیل شده بود.

اساس توزیع هوشمند که سازمان تعاون روستایی دنبال می نماید، سفارش بی واسطه و تحویل درب منزل است که از شرکت های دانش بنیان و صاحبان استارت آپ ها برای این کار استفاده می نماید.

این سازمان پس از توزیع پیروز 5 قلم کالای اساسی شامل مرغ، تخم مرغ، برنج، شکر و روغن در یک ماه گذشته، توزیع چهار قلم کالای لبنی شامل شیر، پنیر، ماست و کره را نیز به صورت فروش اینترنتی و توزیع هوشمند با قیمت مصوب شروع می نماید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "افت دوباره قیمت تخم مرغ، 4 هزار تومان زیر نرخ مصوب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افت دوباره قیمت تخم مرغ، 4 هزار تومان زیر نرخ مصوب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید