افزایش سهم ارزهای ملی در روابط اقتصادی ایران و روسیه

به گزارش وبلاگ زیبا، نماینده تجارت روسیه در ایران، گفت: سهم تبادل حساب های متقابل بین روسیه و ایران با استفاده از ارزهای ملی از 50 درصد فراتر رفته است.

افزایش سهم ارزهای ملی در روابط اقتصادی ایران و روسیه

رستم ژیگانشین، با اشاره به رشد گردش حساب های متقابل در ارزهای ملی گفت: اگر در سال 2018 حساب های مالی با ارزهای ملی کمی بیشتر از 40 درصد بوده، در سال 2019 این رقم از 50 درصد نیز فراتر می رود.

وی با اشاره به رشد گردش حساب های متقابل ارزهای ملی گفت: موضوع استفاده از ارزهای ملی برای تجارت و همکاری مالی بین روسیه و ایران مهم است.

نماینده تجارت روسیه در تهران همچنین با اشاره به گردش مالی تجارت دو کشور اعلام کرد: در ده ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 21 درصد رشد داشته و بالغ بر 1.67 میلیارد دلار بوده که این در حال نزدیک شدن به گردش مالی برای کل سال گذشته است. در سال 2018 حدود 1.7 میلیارد دلار گردش مالی بین دو کشور بوده است.

به گفته وی، از طرف روسیه، بخش عمده صادرات روغن آفتابگردان، ذرت، جو، گوسفند است و علاوه بر محصولات کشاورزی الوار، تجهیزات الکتریکی، فولادی، حمل ونقل ریلی را در برمی گیرد.

رستم ژیگانشین اعلام کرد: پنیرهای یخ زده، خیار، گوجه فرنگی، کیوی، کلم، انگور، میوه های خشک، کشمش، پسته و سایر سبزیجات و میوه ها از ایران به روسیه تحویل داده می شوند.

به گزارش اسپوتنیک، پیش ازاین، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفته بود که مسکو و تهران توافق نموده اند که کار را برای گسترش پرداخت های مستقیم با ارزهای ملی گسترش دهند. رئیس جمهور ایران، حسن روحانی به نوبه خود، گفت که استفاده از ارزهای ملی به گسترش روابط یاری می نماید؛ عبدالناصر همتی رئیس بانک مرکزی ایران، گفت که دو کشور در حال دور شدن از استفاده از دلار هستند.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "افزایش سهم ارزهای ملی در روابط اقتصادی ایران و روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش سهم ارزهای ملی در روابط اقتصادی ایران و روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید