با هتل های عجیب ایران آشنا شوید

به گزارش وبلاگ زیبا، هتل های عجیب ایران، عنوانیست که به این مقاله اختصاص دادیم تا در آن هتل های غیرمعمول و شگفت انگیز موجود در کشور خودمان را به شما عزیزان معرفی کنیم. همانطور که می دانید ایران سرشار از جاذبه های گردشگری مختلف است و همین امر باعث شده تا افرادی که به تماشا این جاذبه ها می آیند، چند شبی را در پی اقامت در نزدیکی نقاط گردشگری باشند. در ادامه عجیب ترین اقامتگاه های داخلی در کشور را آنالیز خواهیم کرد و نکات مربوط به هرکدام را ذکر خواهیم کرد.

با هتل های عجیب ایران آشنا شوید

هتل های عجیب ایران کجا هستند؟

کشور ایران در نقاط مختلف خود دارای جاذبه های متفاوتی است. از جمله این جاذبه ها می توان به دریاها، کوه ها، کویرها و جنگل ها اشاره نمود. ایران با وجود این منطقه ها زیباتر و دوست داشتنی تر شده است و امروزه هتل هایی در نقاط پر مسافر کشور ساخته شده که از مهمانان در قلب این جاذبه ها پذیرایی می نمایند و به عنوان هتل های عجیب ایران شناخته می شوند که در ادامه هر یک از آن ها را آنالیز خواهیم کرد.

هتل کویری بالی در خور و بیابانک، اصفهان| Bali Hotel Desert

اولین هتلی که در عضویت فهرست هتل های عجیب ایران ما در آمده است، هتل کویری بالی است. البته این هتل را با نام های هتل بالی خور و یا هتل بالی خور بیابانک نیز می شناسند اما چیزی که در میان این اسامی مشترک است این است که، تمامی نام های این هتل ها به منطقه خور و بیابانک اشاره می نمایند. این هتل در شهرستان خور و بیابانک از توابع استان اصفهان و در فاصله 55 کیلومتری از کویر مصر قرار گرفته است.

هتل بالی با الهام از سبک سنتی خانه های کویری در این منطقه طراحی و ساخته شده است. اتاق های این مهمانسرا به 2 بخش تقسیم می گردد که بخشی از آن به صورت معمول دیگر هتل ها با تخت خواب می باشد و بخشی دیگر اتاق های سنتی که در آن ها تخت، میز و جایگاه وجود ندارد و با دیوارهای کاهگلی به صورت کاملاً سنتی طراحی و چیده شده است.

فکر می کنید که این هتل چرا در بین هتل های عجیب ایران قرار گرفته است؟ فضای این هتل به قدری زنده و شاد است که تمام تفکرات شما را از این که در منطقه ای کویری قرار گرفته است را به هم می ریزد.

به هر حال این نکته را باید بدانید که اگر در ماه های خنک سال قصد سفر دارید، پیشنهاد ما به شما سفر به منطقه خور و بیابانک استان اصفهان و ملاقات از بزرگترین هتل کویری در مرکز ایران است. این هتل کویری دارای 32 اتاق است که تجهیزاتی از جمله میز مطالعه و دیگر ملزومات را در خود دارند البته، تعدادی از اتاق های دیگر این هتل نیز کاملا به صورت سنتی چیده شده اند و شما اگر این اتاق ها را برای اقامت انتخاب می کنید باید بدانید که به هیچ وجه در آنها خبری از تخت، میز و جایگاه نیست و به صورت کاملا سنتی طراحی و چیده شده اند.

هتل لاله کندوان، آذربایجان شرقی | Laleh Kandovan Hotel

اگر می خواهید شبی را در یک اقامتگاه غیرعادی 700 ساله سحر کنید، هتل لاله کندوان تنها گزینه شما خواهد بود. این هتل سومین هتل صخره ای دنیا و تنها هتل صخره ای ایران است. هتل لاله کندوان آنقدر در دنیا محبوب شده که سالانه حدود 300 هزار مسافر خارجی از آن تماشا و شب را در آن اقامت می نمایند. عجیب بودن هتل از اینجا می آید که بر خلاف سایر هتل ها یک معماری ساختمانی شبیه سایر سازه های معماری ندارد. خانه های کله قندی این هتل در خارج از شهر تبریز در روستای کوهستانی و سرد کندوان قرار گرفته است.

هتل صخره ای لاله از چهل تکه یا اتاق سنگی طبیعی تشکیل شده که تجربه ای شبیه غارنشینی را برایتان رقم خواهد زد. با اینکه این هتل صخره ای و در دل کوه است، اما واحدهای آن به وسیله چند پله از یکدیگر جدا می شوند.

نزدیک ترین واحد اقامتی این هتل صخره ای چهل پله دارد و برای رسیدن به دورترین اتاق آن صد و هفتاد پله را باید طی کنید. پس ممکن است رفت و آمد به اتاق ها برای افرادی که ناتوانی های جسمی و حرکتی دارند یا برای سالمندان چندان مناسب نباشد اما در نظر داشته باشید که امکانات هتل فوق العاده و در حد ستاره هایش است.

در این هتل که در دل کوه واقع شده، می توانید سوئیت امپریال همراه با روم سرویس 24 ساعته را رزرو کنید. آب لوله کشی و آشامیدنی هتل از آب معدنی های اطراف هتل تهیه می شوند که خیال شما را از بابت سالم بودن آن راحت می نماید.

هتل قلعه گنج، کرمان | Parsian Ghaleganj Hotel

هتل قلعه گنج کرمان به گونه ای ساخته شده است که حتی شکل و قیافه آن تایید می نماید که در بین هتل های عجیب ایران جای گرفته بگیرد. می خواهیم با تنها هتل کپری دنیا شما را آشنا سازیم؛ هتل قلعه گنج کرمان. هتل قلعه گنج اولین و تنها هتل کپری در سرتاسر دنیا است.

در حال حاضر این هتل به یکی از مجذوب کننده ترین اقامتگاه هایی که هر دنیاگردی آرزوی اقامت در آن را دارد تبدیل شده است. این هتل کپری در هر سال پذیرای گردشگران خارجی بسیار زیادی در خود است. یکی از ویژگی هایی که این هتل در بین هتل های عجیب ایران دارد این است که این هتل بسیار دوستدار طبیعت است.

شیوه ساز و کار این هتل به صورتی است که هیچ گونه آلودگی زیست محیطی را برای اطرافش به هیچ عنوان ندارد. این هتل با تکیه بر شیوه ای سنتی، 30 اتاق دارد که تمامی اتاق های آن از مصالحی همانند توپ یا لَهَر درخت نخل و درختچه داز ساخته شده اند. جدا از فضای سنتی هتل قلعه گنج کرمان با اتاق های کپری تمامی استاندارهای یک هتل امروزی را دارد.

از جمله زیبایی های اقامت در این هتل این است که تجربه زندگی به سبک مردم بومی منطقه و در کپر، تجربه ای خاص و فراموش نشدنی برایتان می سازد. شاید برایتان جالب باشد تا بدانید که این هتل عجیب و غریب در ایران هیچ نمونه خارجی دیگری در سراسر دنیا ندارد!

هتل ترنج، کیش | Toranj Marine Hotel

هتل ترنج کیش اولین هتل دریایی واقع در خاورمیانه است. این هتل یکی از هتل های عجیب ایران است. مهم ترین علتی که هتل ترنج را در فهرست تعجب برانگیزترین هتل های ایران قرار می دهد، قرارگیری این هتل روی آب های نیلگون خلیج فارس است، به طوری که مهمانان این هتل می توانند شاهد تصاویر فوق العاده ای از چهره دریا باشند و از بودن در دل آن لذت ببرند.

ویژگی دیگری که هتل ترنج کیش را جزو منحصربه فردترین هتل های ایران می نماید، طراحی آن است به طوری که از بالا به شکل یک ترنج دیده می گردد. نمونه یک چنین طراحی زیبایی را تنها می توان در کشور مالدیو و کارائیب مشاهده کرد. هتل ترنج بعلاوه از طراحی داخلی جالبی نیز برخوردار است.

طراحی داخلی هتل ترنج به گونه ای است که کف بعضی از اتاق های آن شیشه ای طراحی شده، به طوری که به راحتی می توان حرکت ماهی ها، مرجان ها و عروس های دریایی را زیر پای خود مشاهده کنید و از تماشای آن ها لذت ببرید؛ از طرفی در بعضی از اتاق ها می توان در تراسی رو به دریا نشست و از تماشای آسمان آبی لذت برد.

از خدمات رایگان هتل ترنج کیش می توان به صبحانه و ناهار بوفه، ترانسفر رفت و برگشت فرودگاهی، سالن بدنسازی و تفریحاتی مانند والیبال ساحلی اشاره نمود. این هتل در نزدیکی جاذبه های معروفی مانند کلبه هور و کشتی یونانی واقع شده است اما به مرکز شهر خیلی نزدیک نیست.با وجود اینکه هتل ترنج کیش در فاصله تقریبا دوری نسبت به مرکز شهر واقع شده است اما با وجود سرویس های رفت و برگشت رایگان به مراکز خرید این مشکل چندان اهمیتی ندارد و اقامت در هتل دریایی ترنج کیش خاطرات خوبی از سفر به این جزیره زیبا را برایتان رقم می زند.

در هتل ترنج کیش می توانید وارد کافه گلف هتل شوید و طعم غذاهای فرنگی را بچشید؛ در رستوران تاج، صبحانه و عصرانه میل کنید؛ در رستوران ساحلی، به صرف ناهار و شام بپردازید؛ در کافی شاپ ساحلی، با نوشیدن یک دمنوش گرم حال خود را به شدت خوب کنید.هتل ترنج کیش به این موارد اکتفا ننموده و امکانات رفاهی دیگری را نیز برای مهمانان خود در نظر گرفته است. از جمله امکانات هتل ترنج کیش می توان به کلوپ دریایی، خانه ماساژ، خانه بازی شامل میز بیلیارد و فوتبال دستی و ایرهاکی و حمل و نقل با ماشین های گلف اشاره نمود.

هتل بین المللی لاله بیستون، کرمانشاه | Laleh Bistoon International Hotel

هتل لاله کرمانشاه یکی دیگر از هتل های عجیب ایران در دل کوه های کرمانشاه است. در هتل لاله بیستون شب را در مقابل یکی از آثار دنیای ثبت شده در یونسکو صبح کنید. کاروانسرای مربوط به دوران صفوی در دامن کوه فرهاد تراش احداث شده است. این هتل در شهر کرمانشاه واقع شده است و عجیب غریب بودن آن بیشتر مربوط به نوع معماری و محل تاسیس آن است.

این هتل نیز کاروانسرایی به جا مانده از دوران صفوی با معماری سبک چهار ایوانی است و قدمتی تاریخی دارد. هتل لاله آخرین بار در سال 1394 بازسازی شده و امکانات کافی در حد و میزان های یک هتل 5 ستاره در آن فراهم شده است.

با اقامت در این هتل و دسترسی به فضای حیاط مرکزی آن می توانید به یک اثر نیمه تمام تاریخی به جا مانده به نام فرهاد تراش منظره داشته باشید .

اگر عاشق تاریخ و فرهنگ و افسانه های زیبای ادبی ایران هستید؛ اقامت در هتل لاله بیستون برای شما اعجاب انگیز خواهد بود. ضمناً هر یک از اتاق ها معماری خاص و زیبایی دارند و روم سرویس 24 ساعته و امکانات رفاهی کامل داخل آنها شما را بیش از پیش متعجب می نمایند. این هتل هم دارای واحدهای اقامتی معمولی و هم شامل سوئیت رویال و امپریال است که برای هر چند شبی که تمایل دارید، می توانید آن ها را رزرو کنید. اگر خوش شانس باشید و در زمان مناسب به این هتل بروید، می توانید از اجرا موسیقی های اصیل ایرانی در حیاط مجموعه لذت ببرید و از نمایشگاه های صنایع دستی که به صورت دور ه ای در مجموعه برگزار می گردد، دست سازه های ایرانی زیبایی را به عنوان سوغات و یادگاری این شهر بخرید.

اقامتگاه عشایری دورنا مشگین شهر

یکی از جالب ترین و یکی از هتل های عجیب ایران کمپ عشایری دورنا در مشگین شهر است که تجربه اقامت در دل طبیعت را به شما هدیه می دهد. این اقامتگاه در فاصله 20 کیلومتری جنوب شهر مشگین شهر و بر روی کوهپایه های سرسبز سبلان واقع شده است. این اقامتگاه با الهام از معماری سنگچین ترکان و عشایر شاهسون ایران ساخته شده و مشتمل بر واحدهایی به صورت کلبه کوهستانی، اتاق های مختلف در کاروانسرا و 2 چادر عشایر شاهسونی است.

اکو کمپ عشایری دورنا مشگین شهر چهار کلبه کوهستانی، دو اقامتگاه آلاچیق عشایری و دو کلبه هابیتی دارد. داخل هیچ یک از واحدهای اقامتی این اکو کمپ به علت آب و هوای تقریبا سرد سبلان، سیستم سرمایشی وجود ندارد و در داخل واحدهایی که به شکل آلاچیق هستند؛ سرویس بهداشتی و حمام نیز در نظر گرفته نشده است و مهمانان برای استفاده از سرویس بهداشتی، باید از سرویس فرنگی در بیرون کمپ که به صورت عمومی است، استفاده نمایند.

اتاق های این اقامتگاه به صورت یک تخته کاروانسرا، دو تخته کاروانسرا، سه تخته کاروانسرا، کلبه چهار تخته کوهستانی، خانه هابیت چهار تخته و شش تخته شاه نشین کاروانسرا بوده که می توان از قبل آن ها را رزرو کرد.

واحدهایی که در کاروانسرا قرار دارند، همگی دارای سرویس بهداشتی فرنگی، حمام و بخاری گازی هستند. بعلاوه کلبه های چهار تخته نیز دارای حمام و سرویس فرنگی به همراه شومینه هیزمی و بخاری هستند.واحدهای اکو کمپ عشایری دورنا فاقد تلویزیون هستند و سرویس اضافه در آن ها به صورت تشک است. اکوکمپ دورنا دارای رستورانی با ظرفیت 50 نفر است که در آن انواع غذاهای محلی و خوش طعم ایرانی سرو می گردد.

با اقامت در این اکو کمپ تفریحات فراوانی مانند اسب سواری، پرواز با پاراگلایدر، کوهنوردی، دوچرخه سواری، شنا، راهپیمایی در دامنه کوه و اسکی روی برف در فصول سرد سال امکان پذیر است.

اقامتگاه ماجرا جزیره هرمز؛ بهشت ماجراجویان

بدون شک اقامت در جزیره هرمز یکی از برترین سفر های زندگیتان را رقم خواهد زد. این جزیره در 8 کیلومتری بندرعباس و در جزیره هرمز واقع شده است و به علت تنوعی که در رنگ خاک آن وجود دارد به همین نام مشهور است. خاک های رنگارنگ این جزیره ایده ای بکر برای ساخت اقامتگاه عجیبی به نام ماجرا شدند؛ این هتل یکی از جدیدترین اعضای خانواده هتل های عجیب ایران است.

مساحت این اقامتگاه بیشتر از 10 هزار متربع است و زمانی که از بالا به آن نگاه کنید، رنگین کمانی متشکل از هزاران رنگ خواهید دید. اقامت در این خانه هایی گنبدی رنگارنگ باعث القای حس عجیب طبیعت هرمز به گردشگران می گردد.

اقامتگاه ماجرا از چند کلبه اقامتی با معماری گنبدی شکل تشکیل شده است و درون کلبه ها مثل بیرونشان رنگارنگ است. در داخل واحدهای گنبدی این هتل تمامی امکانات لازم یک هتل عالی مانند تخت خواب استاندارد، میز و جایگاه، یخچال، سرویس بهداشتی و حمام وجود دارد.

هتل درسا بوشهر

فرض کنید یک شب رویایی را درون یک کلبه چوبی در کنار دریای خلیج فارس بگذرانید و بوی نم دریای جنوب و منظره خلیج فارس رو به رویتان باشد و در حالی که سر میز غذاخوری در حال میل کردن قلیه ماهی هستید، از صدای امواج دریا لذت ببرید. همه این لحظات زیبا با اقامت در یکی از هتل های عجیب ایران به نام هتل درسا بوشهر امکان پذیر است. این هتل در یک مجموعه اقامتی تفریحی در قالب 20 کلبه 3 الی 5 نفر ساخته شده است.

تمامی کلبه ها امکانات رفاهی کامل مانند آشپزخانه، مبلمان، تلویزیون، تختخواب های استاندارد دو و یک نفره را دارند. هتل درسا بوشهر یک هتل کامل است و خیالتان بابت نظافت و رعایت بهداشت داخل تمامی واحدهای آن باید راحت باشد.

در این هتل زیبا یک رستوران عالی سنتی با امکان طبخ انواع غذاهای محلی و دریایی وجود دارد. پس اگر هوس امتحان کردن غذاهای جنوبی را در سر داشتید، توصیه می کنیم قلیه ماهی، قلیه میگو، خورشت بوشهری و دال عدس را امتحان کنید.

هتل عباسی اصفهان؛ شاهکار معماری ایرانی

هتل عباسی قدیمی ترین مهمانسرای دنیا در اصفهان است که با توجه به تاریخ غنی و پیشینه ای که دارد، بسیار معروف است و همچنان پس از گذشت سالیان دور همچنان میزبان مسافران شهر اصفهان می باشد. هتل عباسی اصفهان یک هتل ساده با امکانات اقامتی شبیه سایر هتل ها نیست. این هتل چکیدۀ تمام و کمال از معماری سبک اصفهان است که شکوه، عظمت و اقتدار هنر صفویان دوران شاه عباس اول را به رخ گردشگر ها و گردشگران خارجی می کشد.

در حال حاضر بیش از 300 سال از عمر هتل مجلل عباسی می گذرد. این بنا در زمان صفویان کاروانسرا بوده و امروزه به عنوان قدیمی ترین هتل-موزه دنیا در دنیا شناخته می گردد و جزو هتل های عجیب ایران است. این هتل عجیب و منحصربه فرد، در زمان شاه سلطان حسین صفوی در نزدیکی میدان چهارباغ اصفهان و به دستور شاه ساخته شد. شاه سلطان حسین کاروانسرای عباسی را به همراه مدرسه و بازارچه بین آن را به مادرش هدیه داده است.

در عصر صفویان، اصفهان محل ورود تجار برای داد و ستدهای بی شمار تجاری بوده است. کاروانسرای عباسی نیز اقامتگاه این تجار به حساب می آمده است. در زمان حمله افغان ها به ایران هتل عباسی دچار آسیب های فراوان شد اما در دوران قاجار بازسازی شده و نقاشی های سبک قاجاری زیادی به درون اتاق های آن اضافه شدند.

پایان هتل شاه عباس با نظارت معمار و باستان شناس فرانسوی، آندره گدار، در سال 1345 افتتاح شد و تا به امروز افراد سرشناس زیادی از سراسر دنیا مهمان این هتل بودند. اغلب سیاستمداران، ورزشکاران و بازیگران سرشناس دنیا به محض ورود به اصفهان مهمان این هتل می شوند و تمامی افراد معتقدند که هتل عباسی اصفهان یکی از زیباترین و عجیب ترین اقامتگاه های دنیا است.

هتل کاروانسرای زین الدین یزد

تجربه عجیبی است که شب را در اقامتگاهی بگذرانید که یک واقعه تاریخی مهم را در دل خود رقم زده است. هتل کاروانسرای زین الدین به مناسبت ملاقات شاه عباس اول صفوی با زین الدین گنجعلی خان در قرن 10 هجری در 60 کیلومتری جاده یزد-کرمان و در شهرستان مهریز ساخته شده است. این کاروانسرا که این روزها نام هتل را در کنار خودش دارد، عجیب ترین کاروانسرای ایران از نظر پلان معماری است. در ایران هیچ کاروانسرایی با معماری دایره ای شکل نداریم، اما معماری این کاروانسرا به شکل یک دایره است.

در بازسازی این بنا از همان مصالح ساختمانی واقعی و بازمانده از کاروانسرا که در اطراف مجموعه وجود داشتند، استفاده شده است. بازسازی آن به قدری اصولی و درست پیش رفته است که در سال 2006 یونسکو جایزه برترین بازسازی ابنیه تاریخی را به این اثر تعلق داد. جالب است بدانید که مجله تاتلر هتل کاروانسرای زین الدین را به عنوان یکی از 101 هتل برتر دنیا معرفی نموده است. با اقامت در این هتل شبی را در یکی از آثار ملی تاریخی ایران در وسط کویر زیبا سپری خواهید کرد.

این بنا را سلطان محمد سلطان یزدی معمار مطرح عصر صفوی و معمار مجموعه گنجعلی خان ساخته است. کاروانسرای زین الدین دارای صحن 12 ضلعی با رواق های سکودار در دور تا دور خود است. اعداد مقدس مسلمان یعنی 5 و 12 در این هتل به صورت برج و صفه دیده می شوند. با اقامت در این هتل می توانید شب به پشت بام بروید و زیر آسمان ستاره باران کویری تا خود صبح اجرام آسمانی را بدون هیچگونه آلودگی نوری رصد کنید.

هتل بارین شمشک؛ پاتوق تهرانی ها

شمشک از دیرباز تا کنون به علت آب و هوای خنکی که دارد، پاتوق تهرانی ها برای گذراندن تعطیلات بوده است. اقامت در دل کوه های شمال تهران آن هم در هتلی مانند خانۀ اسکیموها در نوع خودش تجربه بسیار جالبی خواهد بود. این هتل در سال 2012 برنده جایزه بین المللی معماری شیکاگو شد و جزو هتل های عجیب ایران است. معمار هتل بارین کوشش نموده تا حد ممکن الگویی را برای ساخت انتخاب کند که بیشترین شباهت را با محیط کوهستانی شمشک داشته باشد. سفیدی هتل برگرفته از سفیدی برف کوه های البرز است و استفاده از خطوط خمیده در طراحی ظاهر آن نمادی از آب شدن برف های کوهستان به صورت لایه لایه است.

این هتل در سال 2011 در قالب یک ساختمان 10 طبقه ساخته شده است. مساحت اتاق های هتل بارین از 45 متر آغاز و تا 270 متر به شکل پنت هاوس ادامه پیدا می نمایند. برای اقامت در این هتل هر چه طبقات بالاتر را انتخاب کنید باید هزینه بیشتری را هم پرداخت کنید.

در واحدهای پنت هاوس هتل و در قسمت تراس حوض آبگرم واقع شده است که تجربه آبتنی در هوای سرد در نوع خودش بسیار جالب خواهد بود. تمامی راهروها و اتاق ها به سبک و سیاق معماری اسکیمویی ساخته شده اند.

هریک از اتاق های این هتل در نوع خودش بسیار عجیب و جالب است. زیرا طراح هتل سعی نموده معماری هتل دقیقا برگرفته از حال و هوای کلبه های یخی اسکیموهای قطب شمال باشد. پس اگر از تماشا کلبه های یخی داخل فیلم ها و کارتون ها لذت می برید و دلتان می خواهد اقامت در آن ها را تجربه کنید، هتل بارین شمشک انتخاب بسیار خوبی است و میزبان شما خواهد بود.

نتیجه گیری

همانطور که می دانید؛ مهم ترین موضوعی که قبل از آغاز هر سفر حائز اهمیت است، انتخاب محل اقامت می باشد. بسیاری از افراد معتقدند که انتخاب محل اقامت در سفر تنها به منظور معین یک استراحتگاه نیست بلکه امکان زندگی در محیطی متفاوت را برایتان رقم می زند. در این مقاله از وبلاگ زیبا کوشش کردیم تا هتل های عجیب در ایران که امکان اقامتی کاملا متفاوت و منحصربه فرد را برای مسافران فراهم نموده اند را به شما عزیزان معرفی کنیم.

با آنالیز توضیحات موجود در مورد هر یک از این هتل ها و تماشای تصاویر موجود از هر کدام، می توانید تصور کنید که کدام هتل را بیشتر دوست دارید و اقدامات لازم برای آغاز یک سفر هیجان انگیز را انجام دهید و برای چند روز به دور از مشغله های همیشگی از زندگیتان لذت ببرید.

سوالات متداول

  • هتل شیشه ای ایران در کدام شهر واقع شده است؟

هتل ترنج یکی از معروف ترین هتل های ایران در جزیره کیش است که بعضی اتاق های آن کف شیشه ای دارند و در این اتاق ها می توانید دریا و موجودات آبی مختلف را در زیر پای خود ببینید.

  • قدیمی ترین اقامتگاه ایران کدام است؟

هتل لاله عباسی اصفهان یکی از قدیمی ترین کاروانسراهای ایران از دوران صفویه است که امروزه نیز در غالب هتلی مجلل پذیرای مسافران است.

  • هتل صخره ای ایران کجاست؟

هتل کندوان تنها هتل صخره ای ایران است که در تبریز واقع شده است.

منبع: الی گشت

به "با هتل های عجیب ایران آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با هتل های عجیب ایران آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید