برترین فستیوال های موسیقی سراسر دنیا

به گزارش وبلاگ زیبا، شاید تصور کردن جهان بدون فستیوال های بزرگ و مجذوب کنندهی که در نقطه های مختلف برگزار میشه برای کسانی که عاشق موسیقی هستند، واقعا سخت باشه. ماجرای این جشنواره های داستانی طولانی به قدمت تاریخ داره که طی این همه سال شکل و فرایند متفاوت و پیشرفته ای به خودش گرفته… و امروزه یکی از شاد ترین فستیوال های جهان که همراه با پایکوبی و اجراهای زنده و نمایش هنر و فرهنگ کشور های برگزار میشه یکی از پر هوادارترین جشنواره های مجذوب کننده جهان به حساب میاد که مردم رو از کشور های مختلف جهان به سمت خودش جذب میکنه. در سراسر جهان فستیوال های مختلفی در سبک های مختلف و به شکل های متفاوت برگزار میشه که در این مقاله خبرنگاران میخواد شمارو با برترین و پر هوادار ترین جشنواره ها آشنا کنه.

برترین فستیوال های موسیقی سراسر دنیا

قبل از هر چیزی باید بدونید که برترین فستیوال های موسیقی جهان لزوما بزرگ ترین اون ها نسیتند بلکه تاثیرگذار ترین و محبوب ترین جشنواره های هستند که بیشترین لذت رو به بازدید نماینده ها میدن و میلیون ها نفر به خاطر این مجذوب نمایندهیت هر ساله در اون شرکت می نمایند…

1- فستیوال Donauinsel

وین یکی از مهم ترین شهر های برگزار نماینده فستیوال های موسیقی در تمام جهان به حساب میاد. زادگاه موتزارت و نابغه های موسیقی جهان… پس جای هیچ تعجبی نیست که در حال حاضر هم بزرگ ترین جشنواره موسیقی جهان در اون برگزار بشه. این فستیوال در جزیره های ویط رودخانه دانوب اجرا میشه که در سال های گذشته بیشتر از 3 میلیون نفر د راون شرکت کردند. جشنواره ای در محیطی باز و کاملا رایگان با بیش از 200 اجرا در 11 مرحله از انواع سبک های موسیقی…

محل برگزاری این فستیوال: استرالیا، وین

زمان برگزاری این فستیوال: هر سال در ماه ژوئن

2- فستیوال Mawazine

آفریقایی ها استعداد عجیبی در برگزاری جشن و شادی دارند… این فستیوال مجذوب نماینده که هرساله در مراکش برگزار میشه یکی از پر هوادار ترین جشنواره های موسیقی جهان به حساب میاد که حدود 2.65 میلیون نفر در اون شرکت می نمایند و خواننده های مطرح و معروف زیادی از سراسر جهان برای اجرا به این فستیوال میان.

محل برگزاری این فستیوال: مراکش، رباط

زمان برگزاری این فستیوال: هر ساله در ماه می

3- فستیوال تابستانی میلواکی (Summerfest)

بزرگ ترین فستیوال موسیقی در آمریکا که البته یه عنوان ارزون ترین اون ها هم شناخته میشه و بلیط ورودی اون تنها 20 دلاره. در طی 11 روز بیشتر از 800 نفر برنامه اجرا مینمایند و تقریبا 800000 نفر در این فستیوال شرکت می نمایند.

محل برگزاری این فستیوال: ایالات متحده آمریکا، ویسکانسین، میلواکی

زمان برگزاری این فستیوال: هر ساله از اواخر ماه ژوئن تا اوایل جولای

4- فستیوال Woodstock

فستیوالی شلوغ و معروف که سبک های مختلف موسیقی مثل راک، پاپ، متال در اون اجرا میشه و بیشتر از 1 میلیون نفر هر ساله در اونشرکت می نمایند. شرکت در این فستیوال رایگانه و با فضای محبت آمیز و مهیج، هواداران زیادی در سراسر جهان داره.

محل برگزاری این فستیوال: لهستان، Kostrzyn nad Odra

زمان برگزاری این فستیوال: هر ساله در ماه آگوست

5- فستیوال موسیقی Rock In Rio

یکی از بزرگ ترین فستیوال های موسیقی در جنوب آمریکا که هرساله معروف ترین و پر هوادار ترین خواننده های جهان در اون اجرا می نمایند. این فستیوال در مادرید و لیسبون هم برگزار میشه و سالانه حدود 1 میلیون نفر در اون شرکت می نمایند.

محل برگزاری این فستیوال: برزیل، ریو

زمان برگزاری این فستیوال: هر 2 سال یک بار

6- فستیوال موسیقی Coachella

یکی از معروف ترین فستیوال های موسیقی جهان که تا بحال خواننده های معروف زیادی در اون اجرا داشتند و هر سال بیشتر از 94.2 میلیون دلار در اون بلیط فروخته میشه و از پر هوادار ترین جشنواره های موسیقی جهان به حساب میاد.

محل برگزاری این فستیوال: آمریکا، کالیفرنیا، ایندیو

زمان برگزاری این فستیوال: هر ساله در ماه آوریل

7- فستیوال موسیقی Sziget

جشنواره ای بزرگ در بوداپست که امروزه یکی از برترین جشنواره های موسیقی اروپا به حساب میاد. این جشنواره تابستانی هر ساله با اجرای زنده خواننده های مجارستانی و اروپای غربی یکی از مجذوب نماینده ترین جشنوار های جهان رو رقم میزنه.

محل برگزاری این فستیوال: مجارستان، بوداپست

زمان برگزاری این فستیوال: هر ساله در ماه آگوست

8- فستیوال موسیقی Electric Daisy

یکی از بزرگ ترین فستیوال های موسیقی و پایکوبی در جهان و خارج از اروپا که علاوه بر لاس وگاس در ریکو، مکزیک و نیویورک هم برگزار میشه و از مهیج ترین فستیوال های موسیقی جهان به حساب میاد و در طی این فستیوال شهر پر از نور و رنگ و آتیش بازی میشه.

محل برگزاری این فستیوال: آمریکا، لاس وگاس

زمان برگزاری این فستیوال: هر ساله در ماه ژوئن

9- فستیوال موسیقی Essence

این فستیوال مجذوب نماینده که در سال 1994 آغاز شد در واقع یک مجله آفریقایی-آمریکایی مخصوص زنانه که به مرور زمان جشن سالگرد اون به یکی از بزرگ ترین جشن موسیقی جهان تبدیل شد و هر ساله بیشتر از 450000 نفر در اون شرکت می نمایند.

محل برگزاری این فستیوال: آمریکا، لولیزانا

زمان برگزاری این فستیوال: هر ساله در ماه ژوئن

10- جشنواره جاز نیو اورلان

یکی از قدیمی ترین فستیوال های موسیقی جهان و از برترین جشنواره های شناخته شده که با فرهنگ آمریکایی آفریقایی برگزار میشه و بیشتر

محل برگزاری این فستیوال: آمریکا، لولیزانا، نیو اورلان

زمان برگزاری این فستیوال: هر ساله در ماه آوریل

منبع: گردگرد

به "برترین فستیوال های موسیقی سراسر دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین فستیوال های موسیقی سراسر دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید