بی اعتنایی الجزایری ها به مشارکت در همه پرسی اصلاحات قانون اساسی

به گزارش وبلاگ زیبا، رئیس هیئت ملی مستقل انتخابات الجزایر اعلام نمود، تنها حدود 24 درصد مردم در رای گیری برای برگزاری همه پرسی اصلاحات قانون اساسی شرکت کردند.

بی اعتنایی الجزایری ها به مشارکت در همه پرسی اصلاحات قانون اساسی

به گزارش وبلاگ زیبا، روزنامه القدس العربی نوشت، محمد شرفی، رئیس هیئت ملی مستقل انتخابات الجزایر گفت، شمار رای دهندگان به برگزاری همه پرسی به بیش از پنج میلیون تن رسید.

به این ترتیب ملت الجزایر به طور قاطع همه پرسی اصلاح قانون اساسی را تحریم کردند که قرار بود الجزایر جدید را تاسیس کند و به عبدالمجید تبون، رئیس جمهوری الجزایر صاحب این ابتکار عمل که برای معالجه به آلمان رفته و در کشورش حضور ندارد، مشروعیت ببخشد.

رای گیری از مردم الجزایر در همه پرسی قانون اساسی جدید روز یکشنبه خاتمه یافت، اما اقبال از تغییراتی که دولت به وسیله آن به دنبال بستن صفحه اعتراضات مردمی بود، چندان پرشور نبود.

تبون و ارتش خواهان موافقت با اصلاح قانون اساسی بودند اما گروه های مردمی با رای دادن به اصلاحات مخالفت نموده و این کار را صوری و فرمالیته دانستند.

تبون اصلاح قانون اساسی را در پاسخ به بخشی از خواسته های معترضان که عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس جمهوری سابق الجزایر را وادار به استعفا نموده بودند، پیشنهاد داد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "بی اعتنایی الجزایری ها به مشارکت در همه پرسی اصلاحات قانون اساسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بی اعتنایی الجزایری ها به مشارکت در همه پرسی اصلاحات قانون اساسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید