تکرار سناریوی هتل ریتز کارلتون و بازداشت های جدید در عربستان

به گزارش وبلاگ زیبا، ولیعهد عربستان دور جدیدی از بازداشت های مقامات و مسئولان سعودی را با هدف سرکوب مخالفان خود و به بهانه مبارزه با فساد شروع نموده است.

تکرار سناریوی هتل ریتز کارلتون و بازداشت های جدید در عربستان

به نقل از پایگاه اینترنتی العهد، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی موج جدیدی از بازداشت ها در ریاض، پایتخت عربستان را با عنوان مینی ریتز راهنمایی و به وسیله آن و به بهانه مبارزه با فساد، مخالفان و دشمنان احتمالی خودش در داخل عربستان را تضعیف می نماید.

العهد نوشت: این موج بازداشت ها که نگرانی هایی را در عربستان ایجاد نموده است، بازداشت مسئولان بلند پایه نظامی و نیز کارکنان سطح پایین را شامل می گردد که با اشاره به دستگیری ده ها نفر از شاهزادگان، بازرگانان و مقامات سیاسی سعودی در سال 2017 در هتل ریتز کارلتون عربستان، نام این کارزار را مینی ریتز نامیده است.

خبرگزاری فرانسه نیز بر اساس تحقیقاتی که در رسانه های دولتی سعودی منتشر شد، اظهار داشت: در این کارزار نهادی به نام کمیته رسمی مبارزه با فساد در عربستان در یک عملیات چند مرحله ای، دو نفر را که رشوه گرفته بودند، بازداشت و مقادیری پول نقد از آنان کشف و ضبط کرد.

این روزنامه در ادامه اضافه نمود: منابع خبری گزارش داده اند دور جدید بازداشت ها در عربستان همه مسئولان نظامی تا مقامات شهرداری و بخش های بهداشت و محیط زیست کشور را هدف قرار داده است و این کارزار جدید باعث تقویت قدرت و حاکمیت محمد بن سلمان می گردد که عملا همه مراکز اصلی قدرت کشور را تحت کنترل دارد.

این منابع به نقل از یکی از ناظران در عربستان گزارش دادند محمد بن سلمان با این کار می خواهد، ثابت کند تنها یک کلانتر در عربستان وجود دارد.

فرانس 24 نیز در این زمینه به هشدار های سازمان دیده بان حقوق بشر در اوایل سال جاری (2020) درباره اقدامات ناعادلانه حقوقی در سیستم قضایی عربستان اشاره و اظهار داشتند: برآورد هایی وجود دارد مبنی بر اینکه کارزار جدید بازداشت مقامات سعودی به اتهام رشوه خواری و توقیف اموال آنان که به بهانه مبارزه با فساد صورت می گیرد، پوشش جدیدی برای پر کردن خزانه کشور در شرایط رکود شدید مالی این کشور باشد.

این پایگاه در گزارشی به نقل از یک منبع دانشگاهی عربستان اضافه نمود: هدف اصلی از این کارزار مبارزه با افراد فاسد در کشور و بازداشت آنان نیست بلکه این اقدام کوششی برای یافتن منابع درآمدی جدید برای کشور به وسیله جریمه کردن افراد و مصادره اموال آنان است، به ویژه این که شفافیت کافی درباره نحوه استفاده دولت از پول ها و دارایی های توقیف شده افراد وجود ندارد.

پایگاه خبری فرانس 24 در ادامه نوشت: در واقع هدف از این کارزار جدید سرکوب مسئولان امنیتی سعودی است که به اندازه کافی به حاکمان کشور وفادار نیستند.

روزنامه العهد در ادامه به گزارش واشنگتن پست در ماه ژوئیه گذشته اشاره نمود که نوشته بود عربستان در حال آماده سازی برای متهم کردن محمد بن نایف ولیعهد برکنار و بازداشت شده سعودی به فساد و وفادار نبودن وی به حکومت است که این امر کوشش ولیعهد سعودی برای تضعیف مخالفان احتمالی خود را نشان می دهد. ، باشگاه وبلاگ زیبا

منبع: ایران آنلاین

به "تکرار سناریوی هتل ریتز کارلتون و بازداشت های جدید در عربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکرار سناریوی هتل ریتز کارلتون و بازداشت های جدید در عربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید