جاذبه های گردشگری بانکوک معابد بزرگ و شهر سوخته ، قسمت دوم

به گزارش وبلاگ زیبا، بانکوک در قلب تایلند هر روز گردشگران بیشتری را به سمت خود میکشاند؛ شهری با جاذبه های گردشگری فراوان که هیچ گردشگری از گشت وگذار در آن خسته نمی گردد. در نوشته قبلی بعضی از جاذبه های گردشگری بانکوک را برشمردیم و در این نوشته نیز به معرفی دیگر دیدنی های بانکوک می پردازیم.

جاذبه های گردشگری بانکوک معابد بزرگ و شهر سوخته ، قسمت دوم

باغ گل رز

در بانکوک در فاصله 30 کیلومتری شهر یکی از قشنگ ترین و پر بیننده ترین دیدنی ها به نام باغ گل رز بانکوک دیده می شود. این باغ که در کنار دریاچه زیبایی قرار گرفته چشم هر بیننده ای را با تمام جذابیتش مدهوش و شیفته خود می نماید. بیشترین جاذبه باغ در اجرای نمایش های فرهنگی هنری تایلند است که شامل پایکوبی سنتی این کشور، مراسم عروسی تایلندی، بوکس تایلندی، شمشیر بازی و نمایش بازی و پایکوبی فیل ها است. در باغ گل رز صنایع دستی و محلی شهر بانکوک وجود دارد و روش ها و مراحل ساخت آنها را نیز برای گردشگران این باغ بی نظیر به نمایش می گذارند.

مجسمه بودای زمردین بانکوک

یکی از معروفترین و نامدارترین مجسمه های بانکوک که بیشتر گردشگران را به سوی خود می کشاند مجسمه بودای زمردین در معبد وات پراکائو است. این اثر در مجموعه قصر پالاس در محوطه کاخ پادشاهی واقع شده و از مقدس ترین مجسمه های بودا در کشور تایلند است. بلندی این مجسمه 45 سانت است. جنس این بودای نشسته از یشم سبز ساخته شده و با لباس زرین زیبا روی آن پوشیده شده است. این بودای زمردین تاریخچه ای طولانی دارد و آن را طی سال های مختلف در کشورهای متفاوت جا به جا نموده اند؛ از جمله این کشورها می توان به هند اشاره نمود. این مجسمه ارزشمند پس از دوره ای گشت و گذار و در مراسمی با شکوه در سال 1784 به این کاخ در بانکوک کنونی منتقل شده است. این بودای معروف سه لباس از جنس زرین و براق دارد که لباس ها بر حسب تغییر فصول بدست پادشاه تایلند طی مراسمی خاص تعویض شوند و دو لباس دیگر در مجموعه کاخ به نمایش بازدید کنندگان گذاشته می شود.

معبد بودای خوابیده

معبد بودای خوابیده را باید یکی از عجایب بانکوک دانست معبدی که بودای خفته با طول 46 متر و بلندایی 15متر دارد. این مجسمه ترکیبی از تاریخ کهن این کشور و علم پزشکی سنتی بانکوک است. در معبد بودای خفته مراکزی برای دوره های مدیتیشن و آموزش ماساژهای سنتی وجود دارد. بیش از 1000 مجسمه بودا در این معبد در کنار مجسمه معروف واقع شده است که معروفیت بیشتر آنها به خاطر وجود بودای مقدس خوابیده طلایی است. محل این معبد در نزدیک کاخ پالاس و همجوار آن می باشد.

شهر سوخته آیوتایا

شهر سوخته آیوتایا شهر معروف و خارق العاده ای در بانکوک است که قدمت آن به زمان های دور بازمی شود و در سال 1991 جزو لیست آثار دنیای یونسکو قرار گرفته است. این شهر باستانی در 89 کیلومتری در شمال شهر بانکوک واقع شده است. معماری بکار رفته در آن ترکیبی از هنر دوره سوخوتای و هنر معماری کامبوج است. شهر سوخته به مدت 417 سال مرکز بانکوک بوده است. آیوتایا در دوران خود از بزرگترین شهرهای دنیا و از مراکز تمدن آسیای جنوب شرقی بوده و بعد از سوخوتای دومین مرکز سیام به شمار می رفته است. این شهر در قرن 16 به اوج فرهنگ، قدرت، و ثروت رسید؛ زمانی که آن را جزو زیباترین شهرهای دنیا می دانستند و حیطه قلمرو شهر فراتر از کامبوج ، لائوس و برمه کنونی توسعه یافته بود و در آن موقع با فرانسه در دوره لویی چهاردهم ارتباط داشته است. آیو تایا 400 معبد را بطور شگفت آوری در درون خود جای داده است.

احتمالا این مطلب را هم بپسندید:

منبع: فلای تودی

به "جاذبه های گردشگری بانکوک معابد بزرگ و شهر سوخته ، قسمت دوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری بانکوک معابد بزرگ و شهر سوخته ، قسمت دوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید