خبرنگاران 6 هزار فقره بازرسی برای شناسایی کالاهای قاچاق در قزوین انجام شد

به گزارش وبلاگ زیبا، قزوین - خبرنگاران - معاون بازرسی سازمان صنعت،معدن و تجارت قزوین گفت: طی هفت ماهه امسال نزدیک به 6 هزار فقره بازرسی از انبارها و مراکز توزیع محصولات برای شناسایی کالاهای قاچاق و جلوگیری از عرضه آنها در استان اجرا شده است.

خبرنگاران 6 هزار فقره بازرسی برای شناسایی کالاهای قاچاق در قزوین انجام شد

علی اکبر کبیری عصر یکشنبه در کمیسیون ستاد مقابله با قاچاق ارز و کالا استان قزوین افزود: در این مدت و در جریان بازرسی های اجرا شده 340 فقره پرونده تخلف در زمینه قاچاق کالا ثبت و به تعزیرات ارجاع داده شده است.

وی گفت: ارزش پرونده های ثبت شده 105 میلیارد و 987 میلیون ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 18 درصد رشد داشته است.

معاون بازرسی سازمان صنعت،معدن و تجارت قزوین گفت: تعداد پرونده های ثبت شده از سوی این دستگاه در زمینه قاچاق کالا در مدت یاد شده امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 43 درصد رشد داشته است.

این مسوول گفت: در مدت یاد شده همچنین 128 فقره بازرسی مشترک با دستگاه های تعزیرات، دانشگاه علوم پزشکی، جهاد کشاورزی و استاندارد با هدف جلوگیری از گران فروشی و کم فروشی و همچنین جلوگیری از عرضه کالاهای قاچاق، غیربهداشتی و غیراستاندارد داشته ایم.

وی یادآور شد: عمده کشفیات کالای قاچاق در انبارها و واحدهای عرضه شامل برنج، لاستیک، محصولات آرایشی و بهداشتی، تجهیزات پزشکی، سیمان، سیگار، لامپ و انواع لوازم خانگی بوده است.

کبیری در ادامه با اشاره به راه اندازی سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا،گفت: اطلاعات تمامی انبارهای موجود در استان در این سامانه به ثبت رسیده و ورودی و خروجی کالاها در آنها قابل رصد است.

این مسوول گفت: تا به امروز 11 انبار مصالح ساختمانی، 19 انبار خشکبار، 36 انبار دخانیات، 42 انبار لوازم خانگی، 89 انبار لاستیک، 80 انبار بنکداری و 2 هزار و 539 انبار مربوط به خرده و عمده فروشان در استان شناسایی و اطلاعات آنها در سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا به ثبت رسیده است.

وی گفت: شناسایی و ثبت اطلاعات انبارها در این سامانه نقش مهمی در کاهش قاچاق کالا به ویژه در بخش لوازم خانگی داشته است.

معاون بازرسی سازمان صنعت،معدن و تجارت قزوین همچنین گفت: واحدهای تولیدکننده و صادرکننده مکلف شده اند تا اطلاعات شناسه ای و گارانتی 10 قلم لوازم خانگی پرمصرف از جمله یخچال و فریزر، تلویزیون، ماشین لباسشویی و ظرفشویی، جاروبرقی، مایکرویو و چرخ خیاطی را در سامانه تعیین شده ثبت کنند که برای عملیاتی کردن این مهم با اتحادیه لوازم خانگی استان جلساتی برگزار شده است.

25 کارگاه آموزشی با موضوع مقابله با قاچاق در قزوین برگزار شده است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین نیز در ادامه این نشست به عملکرد کمیته فرهنگی کمیسیون مقابله با قاچاق کالا و ارز اشاره کرد و گفت: این کارگروه تا به امروز 10 جلسه برگزار کرده و 50 مصوبه داشته که بیشتر آنها اجرا شده اند.

محمد حسین اسماعیلی گفت: تا به امروز همچنین 25 کارآگاه آموزشی با موضوع مقابله با قاچاق کالا برگزار کرده ایم و تولید محتوا در فضای مجازی را نیز در دستور کار قرار داده ایم.

این مسوول گفت: امسال همچنین 2 مورد مونشن گرافی در حوزه مقابله با قاچاق کالا در قزوین تهیه شده و نمایشگاه کالاهای قاچاق سلامت محور را نیز برگزار کردیم و در آن هنرمندان پوسترها و طرح های گرافیکی خود را برای ما ارسال کردند که آنها برای استفاده در تابلوهای تبلیغاتی در اختیار شهرداری قرار دادیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین اظهار داشت: فعالیت های فرهنگی می توانند به کاهش پدیده قاچاق که اثرات مخربی بر اقتصاد دارد کمک کنند از این رو از رسانه ها و هنرمندان می خواهیم تا در این زمینه به تولید گزارش و محتوا بپردازند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران 6 هزار فقره بازرسی برای شناسایی کالاهای قاچاق در قزوین انجام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 6 هزار فقره بازرسی برای شناسایی کالاهای قاچاق در قزوین انجام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید