فواید و عوارض استفاده از برس شستشوی صورت

به گزارش وبلاگ زیبا، هیچ وقت شستن صورت با دست نمی تواند پوست را به طور کامل از همه آلودگی ها تمیز کند. در واقع چربی ها، مواد آرایشی و آلودگی ها تا عمق منافذ پوست نفوذ میکنند و پاک کردن آنها از منافذ تنها با دست و شوینده ها اصلا امکان پذیر نیست .

فواید و عوارض استفاده از برس شستشوی صورت

فیس براش چیست ؟

برس های شستشوی صورت اختراع جدیدی نیست. مدت هاست این وسیله ابداع شده و چون هواداران زیادی دارد، هر روز نوع جدیدی از آن وارد بازار می گردد، اما یکی از سوالات رایج کسانی که مایل به خریداری این وسیله هستند، مفید یا مضر بودن و نحوه استفاده از آن روی پوست است .

روش استفاده از فیس براش چگونه است ؟

1. ابتدا آرایش را از صورت خود پاک کنید

براش ها برای پاک کردن کرم ها و لوسیون ها ساخته نشده اند. اگر صورتتان با مواد آرایشی پوشیده شده است، قبل از هر چیز آن را پاک کنید. فیس براش نه تنها نمی تواند به خوبی آرایش را از صورتتان پاک کند، بلکه ممکن است موجب نفوذ عمقی آن به منافذ پوست شده و حساسیت و جوش ایجاد کند.بنابراین اولین کاری که قبل از استفاده از فیس براش انجام می دهید، پاک کردن آرایشتان باشد.

2. از یک ماده شستشوی ملایم بهره ببرید

برای شستشوی صورت (با یا بدون براش)، حتما از پاک نماینده های ملایم بهره ببرید. پاک نماینده های قوی و صابونی موجب بیرون کشیدن آب از منافذ پوست و خشکی شدید آن می شوند. می توان تصور نمود که ترکیب این پاک نماینده ها با فیس براش می تواند خشکی دو برابری را برای پوست ایجاد کند.

3. از مراقبت های منظم فیس براش غافل نشوید

تعویض سری فیس براش و شستشوی آن مطابق با دفترچه راهنمای محصول نکته بسیار مهمی است. انبوهی از باکتری و آلودگی که روی برس جمع شده است، می تواند موجب ایجاد جوش و انواع حساسیت های پوستی گردد.

4. اعتدال، اصلی اساسی

در حالی که براش موجب لایه برداری پوست می گردد، استفاده بیش از حد آن ممکن است برای پوستتان خشن و ناملایم باشد. بنابراین در استفاده از فیس براش جانب اعتدال را رعایت کنید.

5. زمان توقف استفاده

اگر هر روز از فیس براش استفاده می کنید، به محض ظهور نشانه های سرخی و تحریک پوست، استفاده از آن را متوقف کنید. به زودی متوجه خواهید شد که پوست شما چندبار در هفته به فیس براش احتیاج دارد.

مضرات برس های شستشوی صورت

به طور حتم برس های شستشوی صورت بی عارضه نیستند و کنار فوایدی که دارند، اگر به درستی استفاده نشوند، می توانند مشکل ساز شوند که در ادامه به چند مشکل در این زمینه اشاره نموده ایم.

بروز مسائل پوستی

یکی از مضرات برس های شستشوی صورت این است که اگر زیاد یا نادرست استفاده شوند، می توانند سبب سرخی پوست، التهاب و حتی خراشیدگی آن شوند.

ترشح سبوم بیشتر

گاهی پوست در مقابل استفاده از برس شستشوی صورت مخصوصا انواع زبر، عکس العمل متقابل نشان می دهد و ترشح سبوم افزایش می یابد. نتیجه این مساله افزایش میزان چربی پوست و ایجاد جوش است.

سوالات متداول درباره استفاده از فیس براش یا برس شستشوی صورت

برس برقی پاکسازی پوست برای همه مناسب است ؟

برس برقی پاکسازی پوست صورت برای کسانی که پوست های ضخیم و چرب دارند، مناسب تر از افرادی است که پوست نازک و حساس دارند. اگر پوست نازک و حساسی دارید نباید از برس های خیلی قوی برقی-لرزشی بهره ببرید.

یادتان باشد که برس های متنوعی در بازار وجود دارد و برخی از نمونه ها هم امکان تعویض سر برس را در اختیارتان قرار می دهند. یعنی چند سر برای برس در نظر گرفته می گردد که هر یک برای نوعی از پوست مناسب است. ضمن اینکه درجه چرخش و لرزش برخی از انواع برس ها هم قابل تنظیم است.

دفعات استفاده از برس برقی پاکسازی صورت چگونه است ؟

در معرفی محصول و بروشورهای برخی از انواع برس برقی پاکسازی صورت نوشته شده که می توان از آنها در دو نوبت صبح و شب استفاده کرد. اما متخصصان توصیه می نمایند که نهایتا یک بار در روز از این محصول استفاده گردد زیرا در غیر این صورت، امکان تحریک و آزرده شدن پوست وجود دارد. اگر از این وسیله بیش از حد بهره ببرید، احتمال پوست تان آسیب پذیر و حساس می گردد.

چطور باید برس پاکسازی صورت را تمیز کرد ؟

بعد از اینکه از برس پاکسازی استفاده کردید باید آن را با آب و شوینده ضدمیکروبی (آنتی باکتریال) شست وشو بدهید. انواع برس برقی پاکسازی صورت هم مانند برس ها و لوازم آرایشی، احتیاج به شست وشو و نظافت دارند.

در غیر این صورت، به تدریج پر از باکتری و آلودگی می شوند و به جای اینکه برای پوست تان مفید باشند، آن را خراب و بیمار می نمایند. دسته و سر برس را با شامپو بچه یا صابونی نه چندان غلیظ و قوی و البته آب شست وشو بدهید و بگذارید تا خشک گردد. سپس دوباره از آن بهره ببرید.

منبع: مجله دلگرم

به "فواید و عوارض استفاده از برس شستشوی صورت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فواید و عوارض استفاده از برس شستشوی صورت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید