پایش و کنترل مداوم مواد سیال در صنایع مختلف با محصولی دانش بنیان

به گزارش وبلاگ زیبا، یک شرکت دانش بنیان پیروز به ساخت دستگاهی شده که کاربرد آن پایش و کنترل مداوم سیال در صنایع مختلف است.

پایش و کنترل مداوم مواد سیال در صنایع مختلف با محصولی دانش بنیان

به گزارش گروه علم و پیشرفت وبلاگ زیبا به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، نسرین حسینی مدیرعامل شرکت دانش بنیان مبین آب تجهیز راد با بیان اینکه آنالایزرهای آنلاین این شرکت کیفیت قابل رقابتی با نمونه های خارجی خود دارد، گفت: این محصول در صنایع و حوزه های مختلف ازجمله نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، نیروگاه ها، آب و فاضلاب، محیط زیست و صنایع آلاینده کاربرد دارد.

حفظ منابع مالی صنایع

آنلایزرهای آنلاین به دستگاه های سنجشی گفته می گردد که در محل سنجش (خطوط فراوری، تصفیه خانه آب یا فاضلاب، منابع آب، ایستگاه های سنجش و مواردی از این دست) نصب شده و بدون احتیاج به نیروی انسانی اقدام به بررسی بدون وقفه نمونه ها، طبق برنامه ریزی قبلی می نماید.

از کاربردهای این محصول می توان به بررسی و کنترل بعضی از ترکیبات و آلاینده های آب، کنترل اتوماسیون تزریق بعضی از مواد به داخل آب مانند کلر، خنثی سازی اسیدی و بازی، پایش آلاینده های آب های رودخانه ها و دریاچه ها و کنترل ترکیبات خطوط فراوری کارخانجات و پالایشگاه ها اشاره نمود.

با توجه به قیمت بسیار بالای آنالایزرهای آنلاین وارداتی، بومی سازی این محصول یاری شایانی به حفظ منابع مالی صنایع مرتبط نموده و در بعضی مواقع موجب حفظ سرمایه تا 60 درصد نیز شده است.

حفظ کیفیت در برترین سطح

مهم ترین مزیت این محصول، قیمت مناسب آن همراه با حفظ کیفیت در برترین سطح است، بعلاوه با توجه به تحریم های ایجاد شده علیه ایران، امکان ارائه خدمات پس از فروش و تعمیرات برای بعضی از برندهای خارجی امکان پذیر نیست که با توجه به اینکه این شرکت از حداکثر ظرفیت فراوریات داخلی برای تأمین قطعات آنالایزرهای خود استفاده می نماید این محدودیت ها به حداقل رسیده است.

این محصول با داشتن کیفیتی مشابه، اختلاف قیمت قابل توجهی نسبت به نمونه های خارجی خود دارد و در بعضی موارد این اختلاف قیمت به 70 درصد نیز می رسد. این شرکت برای 14 نفر به صورت مستقیم و 20 نفر غیرمستقیم اشتغال ایجاد نموده است.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان مبین آب تجهیز راد با اشاره به اینکه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با تسهیلات حمایتی خود موجب تسهیل در برطرف بعضی مسائل مالی این شرکت شده است، اعلام کرد: حمایت های این مجموعه مفید واقع شده اما برای برطرف موانع موجود بر سر راه شرکت های دانش بنیان احتیاج به تخصیص اعتبارات و حمایت های بیشتر و بعلاوه فراهم کردن بستری برای عرضه محصولات دانش بنیان است.

منبع: خبرگزاری فارس

به "پایش و کنترل مداوم مواد سیال در صنایع مختلف با محصولی دانش بنیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پایش و کنترل مداوم مواد سیال در صنایع مختلف با محصولی دانش بنیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید