پسری که استخوان هایش با کوچک ترین لمس می شکند!

به گزارش وبلاگ زیبا، یک پسر هندی در طول زندگی خود 100 استخوان بدنش شکسته است و مردم محلی به علت بیماری نادرش به او لقب کودک استخوان شیشه ای داده اند.

پسری که استخوان هایش با کوچک ترین لمس می شکند!

به گزارش وبلاگ زیبا، روهیت، 12 ساله، اهل اوتار پرادش هند، از پوکی استخوان رنج می برد، که بیشتر به عنوان بیماری استخوان شنماینده شناخته می گردد.

مورد او یکی از شدیدترین موارد است به طوری که کوچکترین تماسی باعث شکسته شدن یکی از استخوان هایش می گردد و همین امر باعث شده او نتواند با بچه های دیگر بازی کند.

شرایط روهیت نیز رشد او را متوقف نموده است، به طوری که این پسر 12 ساله تنها 15 کیلوگرم وزن و 43 سانتیمتر قد دارد.

وقتی صبح از خواب بیدار می گردد، نمی تواند بسیاری از وظایف را بدون یاری به انجام برساند و او را به مادرش وابسته می نماید. اما روهیت قادر است کار هایی مانند مسواک زدن دندان های خود را بدون یاری، انجام دهد.

او در طول زندگی خود تقریباً 100 استخوان شکسته است که به طور میانه حدود 8 استخوان در سال است.

روهیت در حالی که به علت شرایطش او را در مدرسه ثبت نام نمی نمایند، به وسیله خواهر بزرگترش خواندن را آموزش می بیند و بیشتر روز در درد وحشتناکی است.

روهیت دو خواهر و برادر بزرگتر دارد و روهیت از هر دو کوچکتر است.

اما این پسر با وجود شرایطی که دارد، می خواهد وقتی بزرگ شد خواننده گردد و می گوید اجازه نمی دهد بیماری او مانعی برای او گردد.

هیچ درمانی برای پوکی استخوان وجود ندارد، اما کسانی که از این عارضه رنج می برند می توانند برای یاری به محافظت و تقویت استخوان های خود در پی درمان باشند.

درمان های جدیدی در حال آزمایش هستند، اما بسیاری از آن ها در کشور های در حال توسعه در دسترس نیستند.

منبع: فرارو

به "پسری که استخوان هایش با کوچک ترین لمس می شکند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پسری که استخوان هایش با کوچک ترین لمس می شکند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید