چالش های ارتباط بین دانشگاه و صنعت در سمنان شناسایی گردد

به گزارش وبلاگ زیبا، سید عباس دانایی صبح پنج شنبه در نشستی با مسئولان دانشگاه سمنان در قالب گروه تخصصی پیوند صنعت و دانشگاه در سمنان، بابیان اینکه امروز اگر به دنبال توسعه اقتصادی و صنعتی هستیم باید به تعامل بین دانشگاه و صنعت بیندیشیم، تأکید کرد: یکی از اقدامات مهم در این زمینه آن است که چالش های ارتباط بین دانشگاه و صنعت در سمنان شناسایی گردد.

چالش های ارتباط بین دانشگاه و صنعت در سمنان شناسایی گردد

وی بابیان اینکه شناسایی و برطرف چالش ها می تواند مسیر تعامل بین صنعت و دانشگاه ها را تسهیل کند، اعلام کرد: برگزاری تورهای بازدید بین صنعت و دانشگاه می تواند آغازگر راهی برای تسهیل ارتباط بین این دو عامل اصلی توسعه باشد.

ضرورت برگزاری نشست های تخصصی

فرماندار سمنان بابیان اینکه یکی از رسالت های گروه های تخصصی ارتباط دهنده دانشگاه ها و صنعت می بایست شناسایی نقاط ضعف و چالش ها و راه های برطرف آن ها باشد، تأکید کرد: خوشبختانه عزم خوبی درزمینهٔ ارتقای روابط بین دانشگاه ها و صنعت در شهرستان وجود دارد.

دانایی اضافه کرد: تعمیق به ارتباط بین صنعت و دانشگاه یکی از رسالت هایی است که باید آن را به طورجدی در دستور کار قرار دهیم.

وی بابیان اینکه تقویت این ارتباط هم به نفع صنعت و هم به نفع دانشگاه خواهد بود، ابراز کرد: برگزاری نشست های تخصصی و همچنین کمیسیون های مرتبط با حوزه تعامل بین صنعت و دانشگاه می تواند قطعاً در توسعه اقتصادی و رونق فراوری و درنتیجه اشتغال زایی مؤثر باشد.

ضرورت کاربردی سازی انتها نامه ها

رئیس اتاق بازرگانی سمنان نیز در این نشست ضمن بیان اینکه امروز باید زمینه کاربردی سازی انتها نامه های دانشجویی در سطح استان فراهم گردد، گفت: این امر همت ویژه صنعت و دانشگاه را طلب می نماید.

علی اصغر جمعه ای با بیان اینکه استفاده از توان علمی فارغ التحصیلان دانشگاهی باعث شناسایی دقیق تر نقاط ضعف واحدهای فراوریی خواهد شد، ابراز داشت: این امر باید از منظر صاحبان صنایع مورد تاکید قرار گیرد از سوی دیگر باید به متخصصان نیز اعتماد کرد تا نتیجه آن را در ارتقا و بهبود فراوری ببینیم.

وی بهبود روند فراوری را ماحصل مثبت ارتباط بین دانشگاه و صنعت دانست و گفت: راهنمایی انتها نامه های دانشجویی به سمت نیازهای واحدهای صنعتی دیگر اصل مهمی است که باید در این زمینه به آن توجه داشت.

رئیس اتاق سمنان بر انعقاد تفاهم نامه همکاری برای استفاده از ظرفیت های پژوهشی و علمی دانشگاه ها در بخش صنعت تاکید نمود و بیان داشت: باید از ظرفیت پژوهش های دانشگاهی به خوبی برای رونق فراوری استفاده کرد چرا که معتقدیم این ظرفیت ها می توانند نقشه راه بهبود و ارتقای صنایع را نیز ترسیم نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "چالش های ارتباط بین دانشگاه و صنعت در سمنان شناسایی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چالش های ارتباط بین دانشگاه و صنعت در سمنان شناسایی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید