چند خبرگزاری فعال در کشور وجود دارد؟

به گزارش وبلاگ زیبا، مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه 30 خبرگزاری فعال در کشور وجود دارد، گفت: در کل کشورهای اتحادیه اروپا جمعا 30 خبرگزاری وجود ندارد؛ یعنی مردم ما علاقه مند شدید به تأسیس رسانه هستند.

چند خبرگزاری فعال در کشور وجود دارد؟

به گزارش وبلاگ زیبا، محمدرضا دربندی در دهمین سالگرد تأسیس روزنامه شهرآرا که در تالار شهر برگزار گردید، اظهار کرد: از ابتدای انقلاب تاکنون 11 هزار رسانه از وزارت ارشاد مجوز گرفتند از این تعداد در حال حاضر 5700 رسانه فعال هستند و بقیه به دلایل مختلف فعالیتی انجام نمی دهد.

وی اضافه نمود: از 5700 رسانه فعال، 4100 نشریه مکتوب و 1600 رسانه غیر مکتوب شامل پایگاه هایی خبری و خبرگزاری ها هستند. در بین 1600 رسانه غیر مکتوب، 30 خبرگزاری فعال در کشور وجود دارد. در کل کشورهای اتحادیه اروپا جمعاً 30 خبرگزاری وجود ندارد؛ یعنی مردم ما علاقه مند شدید به تأسیس رسانه هستند.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان نمود: از 4100 نشریه مکتوب 300 مورد روزنامه هستند، در آلمان 120 روزنامه و در کانادا 100 روزنامه داریم. وجود 1800 هفته نامه و دو هفته نامه و 2000 ماهنامه آمار کمی نشریات در ایران است.

دربندی در خصوص نشریات تخصصی ادامه داد: 350 نشریه با موضوع ورزش، 280 نشریه با موضوع دین و معارف اسلام، 100 نشریه در حوزه سینما، هنر و ادبیات، 75 نشریه با موضوع کودک و نوجوان و 90 نشریه در حوزه خانواده، سرگرمی و جدول داریم.

وی یادآور شد: 1400 نفر از مدیران مسئول این نشریات خانم و 150 نفر اهل رسانه هستند.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه روزنامه ها را به سه گروه تقسیم بندی نموده ایم، گفت: گروه اول دسته الف هستند و روزنامه شهرآرا جز گروه الف و برترین هاست ، این نشریه با 16 صفحه و با شعار روزنامه شهر امید و زندگی شروع نموده و به شعار جنبه عملی داده است. روزنامه شهرآرا آمادگی هماوردی با روزنامه های سراسری را دارد و می تواند خود را به عنوان یک روزنامه سراسری عرضه کند. همواره شهرآرا را به عنوان یک الگوی مناسب معرفی می کنیم.

دربندی اعلام کرد: روزنامه شهرآرا طیف متنوعی از مخاطبان را مدنظر دارد و مطالب تولیدی آن نسبت به مطالب کپی پیست بسیار زیاد است. ویژه نامه ها آن قابل توجه است و خلاقیت در کارشان فوق العاده است. حتی در نوشتن تاریخ روز که همه روزنامه ها آن را افقی می نویسند شهرآرا به صورت عمودی می نویسد و زیبایی خاصی به الگوی نشریه می دهد. امروز متوجه شدم این روزنامه کار چند رسانه ای هم انجام می دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "چند خبرگزاری فعال در کشور وجود دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند خبرگزاری فعال در کشور وجود دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید