کلاردشت -مازندران

به گزارش وبلاگ زیبا، کلاردشت دشتی است بر بلندای منطقه ای کوهستانی در استان مازندران که در 48 کیلومتری شهر چالوس واقع شده است.

کلاردشت -مازندران

کلاردشت در بخش غربی مرزن آباد واقع شده است، پس از طی 12 کیلومتر از سه راهی مرزن آباد به کلاردشت میرسیم. مرکز آن حسن کیف میباشد،کلاردشت در قدیم به نام های کلار و کلارآباد نیز خوانده میشد. در بخش جنوب غربی آن علم کوه و تخت سلیمان و در شمال آن جنگلهای عباس آباد واقع شده است.

کلاردشت علاوه بر جنگلهای سرسبز و انبوه دارای چشمه ها و رودخانه ها و دریاچه های کوچک و بزرگیست که باعث جذب گردشگران در فصول مختلف سال به آنجا میشود.در فصل سرما هوا کوهستانی و برفی ولی در فصول دیگر معتدل و مطلوب میباشد.

روستای هریجان از مناطق خوش آب و هوای کلاردشت است که در غرب آن آبشاری به بلندای 80 متر وجود دارد.برای رسیدن به این آبشار باید وارد روستا شد و بعد از 400 متر راه جاده فرعی را در پیش گرفت.این روستا در حال حاضر خالی از سکنهمیباشد و ساکنین آن فقط در فصل تابستان جهت ییلاق به روستا برمیگردند . فاصله این روستا از جاده چالوس تنها 10 کیلومتر است. گونه های جانوری متعددی در این منطقه زندگی میکنند، مانند خرس، بز، کل، پلنگ.به همین برای رفتن به ارتفاعات این منطقه احتیاج به مجوز محیط زیست میباشد،شکار نیز در این منطقه ممنوع است.

دریاچه ولشت یکی از دریاچه های آب شیرین کشور است که در جنوب غرب چالوس و شمال شرق کلاردشت واقع شده است. برای رفتن به این دریاچه از جاده چالوس خروجی مرزن آباد ،25 کیلومتر جاده خاکی و پر پیچ و خم را میگذرانیم.میزان اکسیژن و دمای هوا در این ناحیه با مناطق دیگر کلاردشت کتفاوت می باشد.

علم کوه ، کوهیست با ارتفاع 4850 متر در منطقه تخت سلیمان مازندران. رودبارک و کلاردشت نزدیکترین شهرها به این منطقه میباشند. ار طرف شمال این کوه به کلاردشت و از سمت جنوب به طالقان مشرف است.فاصله کلاردشت تا علم کوه 20 کیلومتر بوده و دامنه کوه در این منطقه پوشیده از درختان رنگارنگ است.

در پاییز و زمستان برف و بوران فراوان این کوه را در بر میگیردو این آب و هوا تا بهار نیز ادامه دارد. در فصل تابستان هوا کمی معتدل شده و چشمه های آب فراوان در کوه دیده میشود.

منبع: سفرگو

به "کلاردشت -مازندران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلاردشت -مازندران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید