9 واقعیت باورنکردنی درباره پارک گوئل در بارسلونا

به گزارش وبلاگ زیبا، واقعیت هایی درباره پارک گوئل | Guell Park

پارک گوئل یکی از محبوب ترین جاذبه های بارسلوناست، پارکی که روی تپه های مشرف به شهر قرار گرفته و چشم اندازهای جذابی از شهر دارد. این پارک به وسیله آنتونی گائودی، یکی از معروف ترین معماران اسپانیایی طراحی شده و تاریخچه جذابی دارد. در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید تا رازهای جذابی را درباره این پارک به شما بگوییم.

9 واقعیت باورنکردنی درباره پارک گوئل در بارسلونا

1- این پارک در ابتدا قرار بود یک مجتمع مسکونی باشد!

شاید غافلگیرنماینده ترین واقعیت درباره پارک گوئل این باشد که این پارک در ابتدا اصلا قرار نبود که پارک باشد! گائودی خیال داشت تا بر روی تپه ها که در آن خبری از شلوغی و هوای آلوده شهر نیست یک مجمع مسکونی مدرن بسازد، مجتمعی که امکاناتی مثل میدان عمومی، بازار، کلیسا و … داشته باشد. با این حال هیچ سرمایه داری حاضر نشد تا برای ساخت خانه های این مجتمع سرمایه گزاری کند برای همین پروژه ساخت مجتمع مسکونی در سال 1914 با شکست روبرو شد و در سال 1926 اینجا رسما به عنوان یک پارک عمومی افتتاح شد.

2- آنتونی گائودی تا زمان مرگ در این پارک زندگی کرد

زمانی که قرار بود در این محل مجتمع مسکونی ساخته گردد، خانه ای به عنوان مدل ساخته شد تا سرمایه گزاران با دیدن این خانه نمونه برای ساخت خانه های دیگر سرمایه بگذارند اما از آن جایی که سرمایه گذاران تمایلی برای این کار نشان ندادند دیگر مجتمعی ساخته نشد. اینجا بود که گائودی تصمیم گرفت تا خودش آن خانه نمونه را بخرد و در آن زندگی کند. آنتونی گائودی به همراه خانواده اش تا سال 1926 در این پارک زندگی کرد تا اینکه بعد از مرگش این خانه امروز تبدیل به موزه شده و کارهای گائودی در آن به نمایش درآمده است.

3- خانه آنتونی گائودی به وسیله خودش طراحی نشده بود!

خیلی ها فکر می نمایند همه خانه هایی که در پارک گوئل دیده می گردد به وسیله آنتونی گائودی ساخته شده اما این طور نیست. حتی آن خانه ای که گائودی در آن زندگی می کرد هم به وسیله خودش طراحی نشده و معمار آن شخص دیگری به نام فرانچسکو برنگوئر بوده است.

4- پارک گوئل جاذبه های زیادی برای دیدن دارد

این روزها بیشتر کسانی که از پارک گوئل دیدن می نمایند فقط به محوطه اصلی آن می فرایند تا از کارهای گائودی دیدن نمایند اما این پارک مسیرهای پیاده روی جذابی هم دارد که از میان درختان و گیاهان بومی می گذرد. از طرفی فقط رفتن به محوطه اصلی است که احتیاج به هزینه ورودی دارد و برای رفتن به دیگر قسمت های پارک هیچ هزینه ای از شما گرفته نمی گردد. در واقع شما می توانید از 95 درصد پارک به صورت رایگان دیدن کنید و از آنجایی که پارک چندین ورودی دارد برای دیدن دیگر بخش های پارک می توانید از قسمت هایی به پارک بروید که هیچ مبلغی به عنوان ورودی نمی گیرند.

5- بزرگ ترین جاذبه های پارک، تراس مشرف به شهر است

در پارک تراس بزرگی هست که گردشگران از روی آن چشم اندازهای جذابی را از شهر می بینند. در کناره های این تراس نیمکت های منحنی شکلی طراحی شده و سرامیک ها و موزائیک ها، زیبایی چشم نوازی به آن داده اند.

6- برای طراحی پارک از طبیعت الهام گرفته شده است

یکی از ویژگی های منحصربفرد کارهای آنتونی گائودی این است که در آن ها از طبیعت الهام گرفته شده است. طراحی پارک کاملا سازگار با محیط طبیعی ای است که بر روی آن قرار گرفته است. در طراحی بیشتر ستون ها از شکل و ساختار درختانی که در اطراف ستون هستند الهام گرفته شده است. حتی در طراحی کلیسای ساگرادا فامیلا هم از این نکته پیروی شده و کلیسا به شکلی درآمده که تداعی گر دنیا طبیعی باشد.

7- در معماری پارک هیچ خط راستی وجود ندارد

گائودی معتقد بود که در طبیعت هیچ خط راستی وجود ندارد و از آنجایی که برای معماری از طبیعت الهام می گرفت در کارهای خود هیچ چیزی را به صورت خط راست طراحی نمی کرد و مثلا در طراحی ستون ها یک کجی و انحنایی به کار می برد تا صاف نباشند.

8- پارک به نام دوست گائودی نامگذاری شده است

تا به حال به این فکر نموده اید که چرا این پارک به جای اینکه به نام گائودی نامگذاری گردد به نام گوئل است! چون شخصیت گائودی طوری بود که اجازه نمی داد تا جایی به نام او نامگذاری گردد برای همین این پارک به نام دوست و همکار صمیمی اش یوسبی گوئل نامگذاری شده است.

9- این پارک اولین جایی بود که گائودی تکنیک موزاییک کاری را در آن پیاده کرد

در این پارک مجسمه های زیادی از حیوانات به کار رفته اما بدون شک مجسمه سمندر نماد این پارک است، مجسمه ای که در کنار راه پله های قرار گرفته و 2.4 متر طول دارد. این سمندر رنگارنگ در محوطه اصلی پارک طوری در کنار راه پله ها قرار گرفته که انگار دارد از این محل نگهبانی می نماید. گردشگران زیادی دوست دارند تا در کنار این سمندر عکس بیندازند و با این کار، بودن در پارک گوئل را خاطره انگیز نمایند. این سمندر یکی از برترین نمونه های موزائیک کاری است همان کاری که گائودی به آن معروف است. در این تکنیک موزائیک های شکسته در کنار هم قرار می گیرد و اثری جالب به وجود می آید.

منبع: الی گشت

به "9 واقعیت باورنکردنی درباره پارک گوئل در بارسلونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 واقعیت باورنکردنی درباره پارک گوئل در بارسلونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید