آیین بزرگداشت روز جهانی صنایع دستی در استان گلستان برگزار گردید

به گزارش وبلاگ زیبا، آیین بزرگداشت روز جهانی صنایع دستی در استان گلستان با حضور مدیرکل توسعه و ترویج معاونت صنایع دستی، فرماندار گرگان، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان و دیگر مسئولان در گرگان برگزار گردید.

آیین بزرگداشت روز جهانی صنایع دستی در استان گلستان برگزار گردید

به گزارش وبلاگ زیبا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، این مراسم با حضور بیدختی مدیرکل توسعه و ترویج معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، حمیدی فرماندار گرگان، غیناقی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان، ابراهیم کریمی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان و دیگر مسئولان در محل سالن همایش دانشگاه حکیم جرجانی گرگان برگزار گردید.

محمد حمیدی فرماندار شهرستان گرگان با تبریک هفته صنایع دستی به هنرمندان پرکوشش صنایع دستی استان گلستان گفت: اگر ابتکارات اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نبود کسی اهمیت حوزه صنایع دستی را در استان گلستان درک نمی کرد.

او گفت: هنرمندان صنایع دستی وقت گرانبهای خود را در کارگاه ها و منازل خود برای حفظ و احیاء رشته های صنایع دستی گذاشته اند.

فرماندار شهرستان گرگان خاطر نشان کرد: هنرمندان صنایع دستی استان گلستان با فراوریات خود معرف هنر فاخر اقوام و طوایف استان گلستان به سایر هموطنان و حتی خارج از مرزهای ایران اسلامی هستند.

او گفت: با صنایع دستی می توان هنر، فرهنگ، سنت، علایق و سلایق بومی و شیوه های سنتی زندگی یک جامعه را به دیگران منتقل و برای نسل آینده به یادگار گذاشت.

حمیدی بیان نمود: برگزاری این چنین مراسم ها و همایش هایی در حوزه صنایع دستی استان به افزایش انگیزه فراوریکنندگان و هنرمندان و معرفی فراوریات یاری شایانی می نماید.

او گفت: از مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان که از مدیران کوشا،پرکوشش، پیگیر و خوش ذوق هستند و اقداماتشان موجب رشد گردشگری و صنایع دستی شده است تقدیر و تشکر می کنم.

ابراهیم کریمی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در این مراسم ضمن تبریک روز جهانی صنایع دستی به هنرمندان و صنعتگران پرکوشش استان، گفت: به مناسبت روز جهانی صنایع دستی روز گذشته نیز همایشی برای هنرمندان شرق استان در شهرستان گنبد کاووس برگزار گردید که با استقبال هنرمندان روبه روشد.

او گفت: در چند سال اخیر حوزه صنایع دستی در گلستان به صندلیی دست یافته است که حرف های زیادی برای گفتن دارد و برای رسیدن به این صندلی از هنرمندان پرکوشش استان و همکاران معاون صنایع دستی اداره کل قدردانم.

کریمی خاطر نشان کرد: در سال 1397 از 3 هزار و 500 تعهد اشتغال اداره کل میراث فرهنگی، 50 درصد آن در حوزه صنایع دستی محقق شده است و این نشان از تقویت صنایع دستی در سطح روستاهای استان است.

او گفت: برای تقویت بازار فروش هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی استان، 6 بازارچه های صنایع دستی در سطح استان با توافق شهرداری های استان شروع شده است و بنا داریم در تمام شهرستان ها این بازارچه های دائمی را راه اندازی کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان اضافه نمود: برای افزایش کیفیت محصولات صنایع دستی و رونق آن نیز ایده ایجاد مراکز تخصصی صنایع دستی در استان کلید خورد و بهره برداری از حدود 10 مرکز تخصصی در سطح استان موجب احیاء و ترویج رشته های منسوخ شده صنایع دستی شد.

این مقام مسئول با اشاره به این که تا سرانجام امسال همه شهرستان ها از مراکز تخصصی صنایع دستی بهره مند خواهند شد، گفت: در این مراکز کیفیت فراوری مورد توجه است و با کوشش های اجرا شده هنرمندان، رشته هایی مانند حصیربافی و نمدمالی که در گلستان منسوخ شده بودند اکنون به یکی از محصولات شاخص استان تبدیل شده است.

او گفت: در ایجاد بازارچه های صنایع دستی در سطح استان، همکاری مشترک با شهرداری های بعضی شهرستان ها شروع شده است و بعد از افتتاح برای بهره برداری به هنرمندان و شهرداری ها واگذار خواهد شد.

کریمی گفت: بحث بسته بندی محصولات صنایع دستی در چند سال اخیر در استان نهادینه شده است و امروز محصولات گلستان با بسته بندی ای عرضه می گردد که مورد استقبال قرار گرفته است.

او با تاکید بر این که حمایت از هنرمندان صنایع دستی برای حضور در نمایشگاه های خارج از کشور از برنامه های جدی اداره کل میراث فرهنگی گلستان است، گفت: هنرمندان صنایع دستی استان تیرماه امسال در نمایشگاهی تخصصی در قزاقستان حضور خواهند یافت و به معرفی و فروش محصولات فاخر استان خواهند پرداخت.

در این مراسم از فعالان و پیشکسوتان صنایع دستی استان گلستان تجلیل شد.

منبع: میراث آریا

به "آیین بزرگداشت روز جهانی صنایع دستی در استان گلستان برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیین بزرگداشت روز جهانی صنایع دستی در استان گلستان برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید