از میدان گازی ایران در دریای انگلیس چه خبر؟

به گزارش وبلاگ زیبا، شرکت انگلیسی سریکا انرژی از فراوری قوی میدان گازی Rhum در دریای شمال که شرکت ملی نفت ایران 50 درصد در آن سهم دارد، اطلاع داد و اعلام نمود این میدان می تواند شرایط فعلی بازار را به خوبی سپری کند.

از میدان گازی ایران در دریای انگلیس چه خبر؟

به گزارش وبلاگ زیبا، شرکت سریکا در بیانیه ای اعلام نمود که فراوری نفت و گاز در میدان Rhum، بروس و کیث سال گذشته 15 درصد افزایش یافت و به معادل 27 هزار و 300 بشکه نفت رسید. این شرکت سهام این میادین را در سال 2018 از شرکت BP و سایر شرکا خریداری کرد.

میچ فلگ، مدیرعامل سریکا انرژی به اس اند پی گلوبال پلاتس گفت: فراوری سال جاری دو میدان Rhum و بروس با تمرکز روی انجام به موقع تعمیرات تاسیساتی، قویتر بوده است.

شرکت سریکا پس از دریافت معافیت واشنگتن از تحریم های ایران، 50 درصد سهام شرکت BP در میدان Rhum را خریداری کرد. این میدان برای نخستین بار فراوریش را در سال 2005 شروع کرد و فراوریش در سال 2010 تا 2014 به دلیل تحریم ها متوقف شد.

تحت معافیت از تحریمهای آمریکا که سالانه تمدید می گردد، درآمد ایران در یک حساب امانی قرار داده می گردد. میدان Rhum سال گذشته 159 میلیون فوت مکعب در روز گاز و حدود هزار بشکه در روز نفت فراوری داشت.

بر اساس گزارش پلاتس، شرکت Rhum ابتدا قصد داشت برای Rhum از سه چاه فراوری کند اما مسائل فنی در یکی از آنها باعث شد دو چاه مورد استفاده قرار گیرد. سریکا برنامه هایی برای استفاده از سومین چاه دارد اما اعلام نمود که این برنامه ممکن است به سال 2021 موکول گردد و فراوری چاه سوم ممکن است به دلیل ظرفیت پالایش در تاسیسات بروس، با محدودیتهایی روبرو گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "از میدان گازی ایران در دریای انگلیس چه خبر؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از میدان گازی ایران در دریای انگلیس چه خبر؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید