انتقال آب خزر به حوضه اترک در گلستان را دنبال می کنیم

به گزارش وبلاگ زیبا، علی محمد چوپانی عصر دوشنبه در همایش ملی فراوری و تجارت زیتون در گرگان اظهار کرد: دریای خزر می تواند آب مورد احتیاج 10 استان کشور را تامین کند.

انتقال آب خزر به حوضه اترک در گلستان را دنبال می کنیم

وی با اشاره به این که در گلستان 800 هزار هکتار اراضی مرتعی وجود دارد که در بخشی از آن ها تعداد دام کم است، اضافه نمود: در حوضه آبخیز اترک 100 هزار هکتار زمین شناسایی گردیده که در صورت انتقال آب قابلیت کشت دارند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان ادامه داد: به دلیل خشکسالی های اخیر و سدسازی انجام گردیده در بالادست اترک در خراسان شمالی این اراضی هم اکنون قابلیت کشت ندارند به دنبال انتقال آب از دریای خزر به این حوضه هستیم.

طرح سراسری انتقال آب را دنبال می کنیم

وی اضافه نمود: کوشش داریم با سرمایه گذاری بخش خصوصی و اعتبارات تسهیلاتی اجرای پروژه های اشتغالزا در مناطق مرزی و روستایی طرح لوله کشی سراسری انتقال آب دریا را اجرا کنیم.

چوپانی با بیان این که انتقال آب دریای خزر به حوضه آبخیز اترک زمینه کشت زیتون و پسته را در منطقه فراهم می نماید، توضیح داد: عده ای مخالف انتقال آب خزر هستند و معتقدند با انتقال آب سرنوشت دریاچه ارومیه در انتظار خزر است اما یک میلی مترمکعب خزر می تواند 400 میلیون مترمکعب آب شیرین فراوری کند.

وی از پروژه آب شیرین کن احتیاج آباد (گمیشان و بندر ترکمن) به عنوان پروژه موفق و تاثیرگذار در حوزه تامین آب شرب و کشاورزی استان نام برد و اعلام نمود: کوشش داریم با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و سرمایه گذاران طرح توسعه آب شیرین کن ها و انتقال آب خزر در گلستان را دنبال کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر

به "انتقال آب خزر به حوضه اترک در گلستان را دنبال می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقال آب خزر به حوضه اترک در گلستان را دنبال می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید