اولیانوف: آمریکا با خروج از برجام امنیت خلیج فارس را خدشه دار کرد

به گزارش وبلاگ زیبا، میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین، در پیامی توئیتری با یادآوری دومین سالگرد خروج یکجانبه آمریکا از برجام گفت: می بینیم که این اقدام به وخامت اوضاع امنیتی خلیج فارس، توسعه برنامه هسته ای ایران فراتر از محدودیت های مورد توافق و همچنین، کوشش های ناامیدانه آمریکا برای احیاء صندلی خود به عنوان یکی از مشارکت کنندگان توافق هسته ای، منجر شد.

اولیانوف: آمریکا با خروج از برجام امنیت خلیج فارس را خدشه دار کرد

اولیانوف پیشتر نیز در توئیتی گفته بود: آمریکا از هیچ گونه حق اخلاقی، سیاسی و قانونی برای توسل به مکانیسم ماشه برخوردار نیست و چنین استنباطی، ریشه در محاسبات غلط دارد.

لازم به ذکر است آمریکا با طرح این ادعا که به موجب قطعنامه 2231، همچنان یکی از مشارکت کنندگان در برجام است، تهدید نموده چنانچه شورای امنیت، تحریم تسلیحاتی ایران را که در ماه میلادی اکتبر به سرانجام می رسد، تمدید نکند؛ از مکانیسم موسوم به ماشه که در برجام تعریف شده؛ برای بازگرداندن کلیه تحریم های بین المللی علیه ایران استفاده خواهد نمود.

این در حالی است که در سال 2018، وزارت خارجه آمریکا حین خروج از برجام، در بیانیه ای مدعی شد که به مشارکت در توافق جامع اقدام مشترک سرانجام می دهد و اکنون تعیین نیست با چه استدلالی قرار است حرف خود را نقض نموده و به طور گزینشی، بی آنکه به تعهدات خود ذیل برجام پایبند باشد؛ از حقوق مندرج در آن سوءاستفاده کند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "اولیانوف: آمریکا با خروج از برجام امنیت خلیج فارس را خدشه دار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولیانوف: آمریکا با خروج از برجام امنیت خلیج فارس را خدشه دار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید