مخالفت روسیه با تلاش آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران

به گزارش وبلاگ زیبا، وزارت امور خارجه روسیه تأکید کرد: آمریکا به جای آرزوی تمدید بی پایان تحریم تسلیحاتی علیه ایران، باید نگران برطرف کردن فوری تخلفات خود در قبال برجام باشد و به اجرای دقیق مفاد قطعنامه 2231 شورای امنیت بازگردد.

مخالفت روسیه با تلاش آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ زیبا به نقل از خبرگزاری نووستی، وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه ای بیان نمود که آمریکا به جای اینکه آرزوی تمدید بی سرانجام تحریم تسلیحاتی علیه ایران را داشته باشد، باید مراقب این باشد که فوراً نقض خود در اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را برطرف کند.

مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا، در نشست کمیته روابط خارجی مجلس کنندگان کنگره در اواخر فوریه گفته بود که امیدوار است بتواند روسیه و چین را ترغیب کند تا پیش نویس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل درباره تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران را وتو نکنند و همچنین ابراز امیدواری کرد که اروپا خطر ارسال سلاح های روسی و چینی به ایران را جدی بگیرد.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: مقامات واشنگتن به جای اینکه آرزوی تمدید بی سرانجام تحریم تسلیحاتی علیه ایران را داشته باشند، باید نگران برطرف کردن فوری موارد نقض و تخلفات خود در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) بوده و به اجرای دقیق قطعنامه شماره 2231 شورای امنیت سازمان ملل برگشته و بتوانند اعتبار خود به عنوان یکی از شرکت کنندگان مسئول در روابط بین الملل بازگردانند، چرا که شرایط عضو دائم شورای امنیت چنین برخوردی را برعهده ایالات متحده قرار داده است.

وزارت امور خارجه روسیه همچنین با یادآوری این نکته که قوانین آمریکا فقط محدود به خاک ایالات متحده می شود، تاکید کرده است: سیاست اعمال حداکثر فشار بر ایران منجر به آن شده است که آمریکا خود را از سایر جهان که به قطعنامه 2231 شورای امنیت احترام گذاشته و آن را اجرا می کنند، جدا کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "مخالفت روسیه با تلاش آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخالفت روسیه با تلاش آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید