بذرهای هیبریدی زیر کشت انبوه می فرایند، صادرات بذر به ترکیه

به گزارش وبلاگ زیبا، دکتر حمیدرضا طیبی در مصاحبه با خبرنگاران درباره بذرهای هیبرید که چندین سال است توسط محققان جهاد دانشگاهی در حال تحقیق و توسعه است، گفت: محققان جهاد دانشگاهی طی دو سال گذشته پیروز به فراوری بذرهای هیبرید کاهو، خیار، گوجه، فلفل شدند.

بذرهای هیبریدی زیر کشت انبوه می فرایند، صادرات بذر به ترکیه

وی با بیان اینکه فراوری بذرهای هیبرید کاهو و خیار پیشرفت خوبی داشته است، اعلام کرد: اکنون محققان جهاد، درصدد هستند که در یک گلخانه 5 هزار متری کاهو و خیار را زیر کشت ببرند و آن را وارد بازار نمایند.

رئیس جهاددانشگاهی با بیان اینکه به زودی این گلخانه توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) راه اندازی می گردد، یادآور شد: البته کاهو در گلخانه 500 متری کاشته شده که نتایج خوب بوده و به بازار رسیده است.

وی با بیان اینکه تزویج برای فراوری بذرهای هیبرید صورت می گیرد تا یک نمونه مرغوب فراوری گردد، خاطر نشان کرد: تقریبا فراوری بذر کاهو رو به اتمام است که در مقیاس زیادی تری انجام گردد و به بازار برسد.

طیبی با بیان اینکه هر دو، تا سرانجام سال تکمیل می شوند و به زیر کشت می فرایند، خاطر نشان کرد: یک شرکت ترکیه ای علاقمند به خرید بذرهای هیبریدی خیار و کاهو است و بناست که به آنها فروش داشته باشیم.

وی با بیان اینکه این خریدار ترکیه ای خود فراوری نماینده بذر است، اعلام کرد: فراوری این بذرهای هیبرید کار خوبی است که جای پیشرفت دارد؛ از این رو درصدد هستیم که خدمات این حوزه را در قالب یک شرکت دانش بنیان به بیرون ارائه دهیم.

منبع: خبرگزاری مهر

به "بذرهای هیبریدی زیر کشت انبوه می فرایند، صادرات بذر به ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بذرهای هیبریدی زیر کشت انبوه می فرایند، صادرات بذر به ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید