خبرنگاران بورس منطقه ای کشاورزی زنجان از ازمیر ترکیه الگوبرداری می نماید

به گزارش وبلاگ زیبا، زنجان- خبرنگاران- رییس کمیسیون کشاورزی، آب و اقتصاد سبز اتاق بازرگانی زنجان گفت: الگوی بورس منطقه ای کشاورزی این استان از بورس منطقه ای کشاورزی اِزمیر ترکیه گرفته خواهد شد چراکه رابطه مالی خوبی بین استان زنجان و استان ترکیه در جریان است.

خبرنگاران بورس منطقه ای کشاورزی زنجان از ازمیر ترکیه الگوبرداری می نماید

مهدی رنگ رونا روز یکشنبه در نهمین جلسه کمیسیون کشاورزی، آب و اقتصاد سبز اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان با بیان اینکه گام نخست عملیاتی شدن بورس عرضه محصولات کشاورزی این استان برداشته شد، اضافه نمود: در آینده سمینار زیتون به صورت مشترک با فعالان مالی استان ازمیر برگزار می گردد.

وی با اشاره به ایجاد محلی برای عرضه محصولات کشاورزی استان زنجان به صورت مستقیم که در جلسات گذشته، طرح شده بود، گفت: با اجرایی شدن ایجاد بورس منطقه ای عرضه محصولات کشاورزی، زنجان به عنوان اولین استان کشور در این بخش نامیده می گردد.

رنگ رونا اظهار داشت: تاثیر مثبت ایجاد این بورس هم برای فراوریکننده و هم برای اقتصاد بخش کشاورزی خواهد بود.

رییس کمیسیون کشاورزی، آب و اقتصاد اتاق بازرگانی زنجان گفت: کنترل کیفیت محصولات صادراتی استان زنجان از دغدغه های اصلی تجارت خارجی محسوب می گردد.

وی اظهار داشت: به همین جهت، ایجاد پایانه بورس عرضه محصولات کشاورزی نتایج موثری با خود به همراه خواهد داشت.

رنگ رونا اضافه نمود: در این جلسه، مقرر شد تا عرضه مستقیم محصولات کشاورزی استان از جمله پیاز، سیب زمینی، گوجه فرنگی، سیر و زیتون که استان در فراوری آن ها قطب کشوری محسوب می گردد در این بازار صورت گیرد.

وی اضافه نمود: این مهم، گامی اساسی در راستای ساماندهی و کنترل کیفیت، عرضه مطلوب، بسته بندی مناسب، سورت بندی و توسعه صادرات محصولات کشاورزی استان محسوب می گردد که مقرر شد با حمایت دستگاه ها و سازمان ها، عملیات اجرایی آن در محل بورس منطقه محصولات کشاورزی استان انجام گردد.

دبیر کمیسیون کشاورزی، آب و اقتصاد سبز اتاق بازرگانی زنجان نیز با بیان اینکه کنترل عرضه، یکی از فواید ایجاد بازارهای فصلی و منطقه ای عرضه محصولات کشاورزی در استان زنجان است، گفت: بورس های کشاورزی در کشورهای دیگر مانند بورس منطقه ای ازمیر و بورس شیکاگو درصد بسیار بالایی از فراوریات محصولات کشاورزی را شامل می شوند.

وحید سالک اضافه نمود: ما نیز در گام نخست به دنبال فروش، عرضه و ساماندهی فراوری محصولات استان در این بازارها هستیم.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان نیز گفت: زنجان در فراوری محصولات مختلف کشاورزی، جزو قطب های کشور محسوب شده و دارای رتبه های بالایی است.

عبدالله جعفری گفت: ایجاد بورس منطقه ای محصولات کشاورزی در استان زنجان، یک احتیاج واقعی و ضروری محسوب شده که می تواند منجر به ایجاد فضای رقابتی و شفاف سازی برای فروش محصول به قیمت روز گردد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران بورس منطقه ای کشاورزی زنجان از ازمیر ترکیه الگوبرداری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بورس منطقه ای کشاورزی زنجان از ازمیر ترکیه الگوبرداری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید