تاثیر تعطیلی غار علیصدر بر گردشگری همدان

به گزارش وبلاگ زیبا، ایسنا/ این خبر پیرامون تاثیر تعطیلی غار علیصدر بر گردشگری همدان برای شما مخاطبان گرامی نگارش شده است.

تاثیر تعطیلی غار علیصدر بر گردشگری همدان بیشتر بخوانیدغار علیصدر همدان؛ جاذبه ای دیدنی و شگفت انگیز

محمد صیفی کار در نشست آنالیز تاثیر تعطیلی غار علیصدر بر توریستی همدان با بیان اینکه این غار درصدر تعطیلی ها نهاده شد، اضافه نمود: متأسفانه، مسئولان به وعده خود که علیصدر بهشت خاموش است، عمل کردند.

وی اضافه نمود: مسئولان و متولیان اصلی توریستی استان جوابگو باشند چه کسی باید برای توریستی همدان تصمیم بگیرد و آن را مدیریت کند؟ متولیان امر اگر نمی توانند این کار را انجام دهند یا کنار بکشند یا با مردم مسائل را در میان بگذارند.

صیفی کار با بیان اینکه علیصدر قاب اصلی توریستی منطقه است، گفت: همدان دو آورده دارد؛ طبیعتش که خدادادی است و تاریخش که از گذشتگان به ما رسیده و ما حتی بهره برداری از اینها را هم خوب بلد نیستیم و اگر بلدیم جزیره ای عمل نموده ایم.

وی با اشاره به اینکه گفته می گردد سالانه 700 هزار نفر از غار علیصدر بازدید می نمایند که قریب به نیمی از جمعیت استان همدان است، اظهار کرد: از این 700 هزار نفر چند نفر به شهر همدان می آیند؟ قطعا تعداد کمی از این توریستان به همدان سفر می نمایند، چرا که بلد نیستیم آنها را به همدان بیاوریم.

این پیشکسوت حوزه توریستی با اشاره به اینکه ورودی غار را جابجا و ورودی اصلی حذف شد، اضافه نمود: جریانی که غار را ایجاد نموده است را تغییر داده ایم. غار علیصدر یک ورودی بیشتر نداشت و اگر قرار است تغییری در جریان هوای آن اتفاق بیفتد، باید به قاعده باشد. آیا محاسباتی پشت این تغییرات است؟ متأسفانه به نام آباد کردن علیصدر با سنگ قلوه سفید که از بیرون آورده شده جداره سازی و با سنگ گرانیت کف سازی آن را انجام دادند در صورتیکه میشد از مصالح بومی استفاده کرد.

صیفی کار با بیان اینکه آباد شدن علیصدر و نان بردن علیصدری ها که در گفته های مسئولان است حرف قشنگی است، بیان نمود: راستای که توریست از روستا می رفت را تغییر می دهیم و می خواهیم علیصدر آباد گردد، می گوییم کوریدوری درست می کنیم که روستای علیصدر از راستا توریست منتفع گردد اما جاده ای درست کردیم که مردم همدیگر را نمی بینند. چرا روستای علیصدر را از گردونه توریستی حذف کردیم؟ وقتی که اهالی روستا خودشان را با ما شریک ندانند هر جور دلشان بخواهد آن را می سازند و نتیجه اش مصالح غیربومی و نمای رومی است.

وی با اشاره به اینکه بخش زیادی از تعطیلی توریستی دست مسئولان است، گفت: چرا بدون علت منطقی و تفکر صحیح بلوار ارم بسته می گردد؟ چرا راستا گنجنامه را می بندند؟ رفتن به گنجنامه با ماشین شخصی و استفاده از فضای باز چه اشکالی دارد؟ اگرچه به هیچ وجه منکر رعایت پروتکل های بهداشتی در این منطقه ها به وسیله مردم هم نیستیم.

این پیشکسوت حوزه توریستی با بیان اینکه میشد رعایت پروتکل های بهداشتی در غار علیصدر را مانند دیگر مکان ها نیز پیاده کرد، ادامه داد: سند توسعه استان، سند آمایش و منظره استان بر توسعه توریستی تأکید نموده است حال مسئولان کدام سند دیگری دارند که نمی خواهند توریستی محور توسعه همدان باشد؟

صیفی کار عنوان نمود: ثبت دنیای غار علیصدر بعلت صدور مجوز یک هتل به وسیله دهیاری به تأخیر افتاده است در حالیکه دهیار بطور حتم با قوانین وزارت کشور پیش می رود و اگر اشتباه کرد باید فرمانداری کبودرآهنگ، کمیته انطباق و ساختار اصلی وزارت کشور با این مورد مخالفت می کردند. به عبارت دیگر چه کسی در طرح هادی مجوز می دهد؟ چرا روستای هدف توریستی علیصدر سنگفرش و جداره سازی اصولی نشده و نمی گردد؟ چرا به قانون پشت شده و هیچکسی جلودار نیست؟

وی با بیان اینکه در علیصدر میتوان چندین جشنواره مردمی برگزار کرد که مدیریت دولتی باید پای کار باشد، توضیح داد: اگر قرار است همدان رونق بگیرد باید طبق همه سندها، توریستی در استان حرف اول را بزند اما متأسفانه این موضوع نه تنها مدیریت نشده است بلکه آن را تعطیل هم نموده ایم حالا کسانی که تصمیم تعطیلی ها را می گیرند باید به مردم جواب بدهند چرا اقتصاد مردم را تعطیل نموده اند.

صیفی کار اضافه نمود: همدان برای رونق و توسعه هیچ راهی غیر از توریستی ندارد و باید به توریستیش جان بدهیم، بنابراین مسئولان استان به این باور برسند که همدان برای بالندگی باید در حوزه توریستی فعال باشد. بعلاوه شهر توریستی باید پلتفرم و فکر داشته باشد که در همدان وجود ندارد.

وی در ادامه بیان نمود: بدنه شهرداری و شورای شهرگذشته مفتخر هستند که چندین مجوز هتل با تخفیفات صادر نموده اند اما مجوز را برای کدام نقطه شهر داده اند؟ آیا شهر همدان تنها در بلوار ارم و راستا گنجنامه خلاصه می گردد و جای دیگری ندارد؟ بیمارستان قلب با کدام تفکر در میدان قائم ساخته شد؟ اصلا چرا بیمارستان ها باید در راستاهای توریستی قرار بگیرند؟

این فعال حوزه توریستی با بیان اینکه نگاه جامع به حوزه توریستی وجود ندارد، اظهار کرد: امیدوارم استاندار آینده همدان، مدیر کل میراث فرهنگی و توریستی را قدرتمندتر از معاونانش انتخاب کند تا مانع از اتفاقات بد در این حوزه گردد، رگ حیات همدان توریستی است و معاون سیاسی استاندار باید در حوزه توریستی بسیار قدرتمند باشد، چرا که توریستی می تواند اقتصاد منطقه را رونق داده و متحول کند.

صیفی کار با اشاره به اینکه باید تاریخ همدان را تورق کنیم نه ورق ورقش کنیم، ادامه داد: دنیا شهر همدان ظرفیت بسیاری در زمینه توریستی دارد، در این استان همه چیز داریم اما حونامان به داشته هایمان نبوده و از آنها غافل شده ایم. اگر مسئولان استانی می خواهند کاری برای توریستی بنمایند، اولین اقدام می تواند دعوت از وزیر میراث فرهنگی به همدان قبل از بقیه استان ها باشد، چرا که همدان ظرفیت بالایی در حوزه توریستی پزشکی و درمانی و بعلاوه مذهبی دارد.

منبع: همگردی

به "تاثیر تعطیلی غار علیصدر بر گردشگری همدان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر تعطیلی غار علیصدر بر گردشگری همدان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید