تصاویر ، تغییرات جدید در بازارچه نائب السلطنه سیروس تهران

به گزارش وبلاگ زیبا، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران از شروع پروژه ارتقای منظر شهری بازارچه نائب السلطنه با رویکرد ساماندهی جداره در محله سیروس واقع در قلب تاریخی تهران اطلاع داد.

تصاویر ، تغییرات جدید در بازارچه نائب السلطنه سیروس تهران

به گزارش وبلاگ زیبا، کاوه حاجی علی اکبری در این باره گفت: ارتقای کیفیت زندگی شهروندان تنها به نوسازی خانه ها معطوف نمی گردد. همچنان که مفهوم محله تنها چیدن خانه ها در کنار یکدیگر نیست و کیفیت فضای میان ساختمان ها و محل عبور و مرور شهروندان نیز از سهم به سزایی در ارائه کیفیت مناسب شهری برخوردار است.

وی با بیان این که کوشش مدیریت شهری همیشه بر آن است تا با حذف زواید و الحاقات شکل گرفته بر روی جداره ها، مرمت و اصلاح مصالح آن، موجبات پیرایش جداره های شهری را فراهم کند، مطرح کرد: این موضوع در بافت تاریخی مرکز تهران به علت قدمت جداره ها و ارزش های تاریخی نهفته در پس این زوائد، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

علی اکبری اضافه کرد: عملیات پیرایش جداره بازارچه نائب السلطنه به عنوان یکی از مبادی ورودی تهران صفوی، در سال 1398 در دستور کار سازمان نوسازی شهر تهران قرار گرفته است.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران شرح داد: محله سیروس یکی از پنج محله حصار صفوی در قلب تاریخی تهران است که امید است با انجام پروژه هایی از این دست و همچنین توانمندسازی ساکنین و کسبه آن، به حیات و سرزندگی در شأن خود دست پیدا کند.

علی اکبری با اشاره به این که در حال حاضر عملیات اجرایی فاز اول بازارچه نائب السلطنه با مساحت تقریبی 185 مترمربع در دستور کار قرار گرفته و پیش بینی می گردد تا سرانجام امسال به اتمام رسد، گفت: به نظر می رسد با توجه به استقبال کسبه و درخواست های مکرر جهت ادامه بهسازی جداره، فازهای بعدی انجام این پروژه نیز در سال 99 در دستور کار سازمان نوسازی شهر تهران قرار گیرد.

ساماندهی جداره های بازارچه نائب السلطنهساماندهی جداره های بازارچه نائب السلطنهساماندهی جداره های بازارچه نائب السلطنه

منبع: همشهری آنلاین

به "تصاویر ، تغییرات جدید در بازارچه نائب السلطنه سیروس تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر ، تغییرات جدید در بازارچه نائب السلطنه سیروس تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید