تظاهرات در نیکاراگوئه به خشونت کشیده شد

به گزارش وبلاگ زیبا، پلیس نیکاراگوئه بیش از صد نفر از مخالفان رئیس جمهور این کشور را که سعی داشتند تا برای آزادی صدها معترضی که از سال میلادی گذشته در بازداشت هستند دست به تجمع بزنند، دستگیر کرد.

تظاهرات در نیکاراگوئه به خشونت کشیده شد

پلیس بعدتر گفت که به درخواست سفیر کشور واتیکان 107 معترضی که روز شنبه بازداشت شده اند را تا ساعات آینده آزاد می نماید.

دولت نیکاراگوئه سپتامبر سال میلادی گذشته هرگونه اعتراضات اپوزیسیون را ممنوع گفت و پلیس کوشش معترضان که قصد تجمع در ماناگوا را داشتند متوقف کرد و با تعدادی از آنها برخورد و در نتیجه آنها را با زور به داخل ماشین های گشت فرستاد.

سفارت آمریکا در ماناگوا اما نگرانی خود را به وسیله توئیتر در خصوص خشونت های گزارش شده پلیس ابراز کرد و از مقامات نیکاراگوئه خواست تا در برابر اعتراضات مسالمت آمیز از قدرت بیش از حد خود استفاده نکنند.

کمیسیون درون آمریکایی حقوق بشر از دولت دانیل اورتگا رئیس جمهور نیکاراگوئه خواست تا آمار و ارقام دقیقی از افراد بازداشت و زخمی شده در این کشمکش ها که با خشونت از سوی پلیس روبرو شد به آنها ارائه دهد.

از آوریل سال میلادی گذشته تاکنون بیش از 300 نفر در این اعتراضات کشته شده اند. این در حالی است که گمان می رود 700 نفر در بازداشت باشند و 52 هزار نفر نیز در طی سرکوب ها و نزاع مدنی از کشور گریخته باشند.

آدینه هفته گذشته دولت نیکاراگوئه گفت که 50 زندانی اپوزیسیون را آزاد نموده و آنها را تحت بازداشت خانگی قرار داده است. این آزادی اقدامی آشکار در پاسخ به خواسته اتحاد مدنی مبنی بر آزادی زندانیان برای از سرگیری گفت وگوهای سیاسی است که به تعلیق انداخته شده بود.

، ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "تظاهرات در نیکاراگوئه به خشونت کشیده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تظاهرات در نیکاراگوئه به خشونت کشیده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید