تور واکسن کرونا ، نظر دکتر محسن قادری مدیر عامل برند گردشگری خبرنگاران

به گزارش وبلاگ زیبا، در سراسر دنیا افراد زیادی برای درمان های پزشکی از IVF گرفته تا کاشت مو به سایر نقاط دنیا سفر می نمایند. اما تور واکسن برای واکسیناسیون کرونا یک مفهوم و اتفاق کاملاً نو است.

تور واکسن کرونا ، نظر دکتر محسن قادری مدیر عامل برند گردشگری خبرنگاران

تور واکسن کرونا چیست؟

تور واکسن به معنای بازدید از کشور یا استان دیگری برای گرفتن واکسنی است که در کشور خود فرد برای افراد در دسترس نیست. در حال حاضر، مفهوم تور واکسن مربوط به واکسن کرونا است. در ایالات متحده و سایر کشورهایی که این واکسن را دارند، بعضی از جمعیت ها در اولویت قرار دارند، مانند افراد مسن و کارکنان مراقبت های بهداشتی و پزشکی. اما سایر افراد باید صبر نمایند تا زمان دریافت واکسن برای آنها اعلام گردد، ماجرا از اینجا آغاز می گردد. ویزای گردشگری سلامت ایران | بیماران گردشگری سلامت

اولین تور واکسن کرونا کی به وجود آمد؟

در ماه دسامبر، یک آژانس مسافرتی در هند (که ادعا می نماید عبارت تور واکسن را ابداع نموده است) به ThePrint گفته که آنها در حال ثبت نام از هندی ها با ویزای معتبر 10 ساله آمریکا برای بسته واکسن کرونا هستند؛ یک سفر چهار روزه از بمبئی به شهر نیویورک! هزینه این سفر به گزارش NBC News چیزی حدود 2000 دلار بوده است. سایر آژانس های مسافرتی در هند به ThePrint تأیید کردند که آنها در حال ایجاد بسته های تور مشابه با ایالات متحده، انگلستان و روسیه برای دریافت واکسن کرونا هستند.

آیا تور واکسن کرونا قانونی است؟

آیا سفر به کشوری دیگر برای واکسیناسیون کرونا قانونی است؟ آیا مجریان تور و آژانس های هواپیمایی مجاز به ارائه این نوع سفرها هستند؟ و با توجه به اینکه میلیون ها نفر در سراسر جهان منتظر واکسیناسیون هستند، آیا مردم محلی از این رو دچار ضرر و زیان می شوند؟ آیا این عمل غیر قانونی آسیبی به صنعت گردشگری وارد خواهد نمود؟

تا خاتمهی این مقاله با ما باشید تا پاسخ تمام این سوالات را از زبان مدیر عامل آژانس مسافرتی وبلاگ زیبا، جناب آقای محسن قادری بیابید.

نظر محسن قادری درباره تور واکسن کرونا

در مصاحبه ای که با آقای دکتر قادری صورت گرفت، صحبت هایی در خصوص تور واکسن کرونا رد وبدل شد که چکیده آن را برایتان ذکر خواهیم کرد.

آیا سفر به کشوری دیگر برای واکسیناسیون کرونا قانونی است یا خیر؟

باید به صراحت بگوییم خیر این امر، امری غیرقانونی است. تا به امروز هیچ توافق رسمی با مقامات خارجی برای اطمینان از اینکه گردشگران واکسن خدماتی را که به آنها قول داده شده، دریافت نمایند، فراهم نشده است.

شرایط تور واکسن کرونا در انگلیس به چه صورت است؟

محسن قادری: در حال حاضر بعضی از کشورها به طور فعال از تور واکسن جلوگیری می نمایند. به عنوان مثال، در انگلیس می توانید واکسن را فقط به وسیله پزشک دریافت کنید و باید در قرار دیدار برای دریافت واکسن کرونا، معینات شخصی خود از جمله آدرس را تأیید کنید و این یک واکسیناسیون رایگان برای همه به وسیله سرویس بهداشت ملی کشور (NHS) است. بنابراین نمی توانید برای دریافت آن بصورت خصوصی هزینه پرداخت کنید.

آیا برای زدن واکسن کرونا ایالات متحده آمریکا پذیرای سایر افراد از کشورهای دیگر خواهد بود؟

آقای دکتر محسن قادری، مدیرعامل آژانس وبلاگ زیبا بعلاوه بیان می نماید: البته در ایالات متحده، که در دسترس بودن واکسن به وسیله هر استان معین می گردد، اوضاع کمی پیچیده تر است و هر استان قوانین و روش های خاص خود را دارد.

در راستای این اداعا آقای قادری خبری از نیویورک تایمز را به ما نشان دادند و اینطور گفتند که:

نیویورک تایمز گزارش می دهد که بعضی از بخش های بهداشت عمومی محلی دارای پورتال هایی هستند که افراد می توانند از آنها برای واکسیناسیون استفاده نمایند و در درجه اول باید هویت محلی آنها معین و تایید گردد. به طور کلی، پزشکان و داروسازان از مردم خواسته اند که جهت دریافت واکسن با آنها تماس نگیرند تا قرارهای واکسن را معین نمایند، بلکه منتظر بمانند تا با آنها تماس بگیرند. بعلاوه هیچ آژانس گردشگری مجوز راه اندازی تور واکسن کرونا را ندارد و مجاز به ارائه این گونه سفرها و خدمات نمی باشد.

دلایل مهم مطرح شدن مسئله تور واکسن کرونا

نظر دکتر محسن قادری درباره تور واکسن کرونا: امروزه بیماری کرونا، مسئله ای است که به شدت مشکل ساز شده و حدود 6 ماه است که مسئله تور واکسن کرونا در بعضی از کشورها به خصوص در حال حاضر در کشور خودمان مطرح شده است. در ادامه با صحبت های آقای دکتر قادری همراه باشید.

چرا از تور واکسن کرونا تا این حد استقبال شد؟

محسن قادری، مدیر عامل آژانس وبلاگ زیبا: با توجه به فضایی که بر کشور حاکم است و فضای کرونا هراسی ای که جریان دارد، ذات بشر و انسان اینگونه است که جان خود را دوست داشته و برای دریافت واکسن کرونا با توجه به مخاطراتی که به همراه دارد به صورت تور واکسیناسیون، مخصوصا در بخش افراد غنی جامعه ما و جامعه جهانی، قطعا تمایلاتی وجود دارد که زودتر به تزریق این واکسن برسند.

این مسئله و فضای روانی پیرامون آن باعث شده است که تبلیغات سوئی مبنی بر این که واکسن ایرانی خیلی دیر در دسترس قرار خواهد گرفت، یا اگر حتی در دسترس قرار گیرد و افراد پیروز به زدن آن شوند از کیفیت لازمه برخوردار نخواهد بود، موجب شده که یک کرونا هراسی بسیار وحشتناک بر ملت و مردم حاکم گردد و طبیعتا همچین افرادی با این میزان از ترس و التهاب نسبت به بیماری کرونا و دریافت واکسن، این قابلیت را دارند که به وسیله افراد سودجو شکار شوند.

حوزه هایی که این تقاضا ها برایشان وجود داردکشور ترکیه و امارات هستند. اما چیزی که باید بدانید این است که هیچ آژانس فعال در زمینه گردشگری دارای مجوز بند ب یا الفی در کشور وجود ندارد که دارای این شجاعت باشد و در روز روشن تور واکسن کرونا را در اختیار عموم قرار دهد و خدمات این چنینی را به افراد عرضه کند.

آیا آژانس های گردشگری اجازه برگزاری تور واکسن کرونا را دارند؟

پاسخ جناب آقای دکتر محسن قادری:

مسئله این است که آژانس های گردشگری اولا توان این کار را ندارند و دوما همانطور که پیش تر به آن اشاره شد این کار صد درصد غیر قانونی است و دفاترفعال در این زمینه نیز نه جرات این کار را دارند و نه طبیعتا علاقه ای به انجام غیر قانونی این کار! و در این دوره ای که ضربه ای مهلک به بدنه گردشگری وارد شده افراد سودجوهم ضربه نهایی را با مطرح کردن این مسئله بر پیکر بی جان گردشگری وارد می نمایند.

متاسفانه ممکن است همچین تقاضاهایی نیز جود داشته باشد و افراد و کمپانی های زیر زمینی وجود داشته باشند که از این فرصت ها بهره برداری و سواستفاده نمایند و مردم را برای خرید واکسن کرونا به کشورهای هم جوار ببرند که تحت هیچ شرایطی روش امنی نیست و اصلا توصیه نمی گردد.

پشت پرده تور واکسن کرونا از زبان محسن قادری

این گونه تورها به هیچ عنوان از طرف دفاتر قانونمند آژانس های هواپیمایی نیست و ما به شدت همچین قضیه ای را محکوم و رد می کنیم. مابه عنوان افرادی که سال هاست در زمینه گردشگری فعال هستیم این مسئله را به دو گونه تحلیل می کنیم :

  1. صرفا ضربه زدن بر صنعت گردشگری به وسیله افرادی است که می خواهند پیکره گردشگری را نابود نموده و چهره آژانس های هواپیمایی فعال در این حوزه را خدشه دار نموده و بد نشان دهند.
  2. ممکن است واقعا دسته ای از افراد سودجو، وجود داشته باشند که همچین کاری را برای نفع شخصی، سواستفاده از افراد و حتی کلاهبرداری انجام دهند.

ممکن است شما یک خانواده را به کشور مذکور ببرید و واکسن درستی به آنها تزریق نگردد و این امر بسیار خطرناک است. در واقع ما این قضیه را تایید نمیکنیم و پیشنهاد ما این است که هیچ شخصی از این امر استقبال نکند که کار بسیار خطرناکی است و در این فرایند می تواند واکسن های تقلبی به افراد تزریق شده و حتی سلامتی آنها را در معرض خطر قرار دهد.

ده الزام بر وجود گردشگری واکسن در ایران از نظر محسن قادری

1-رونق تورهای ورودی در دوره رکود کوید 19 و یاری به احیای بخش سفر

2-رونق گردشگری سلامت و واکسیناسیون تعطیلات

3-بالا رفتن سطح اشتغال هتل و یاری به برندینگ ایران در حوزه گردشگری سلامت

4-یاری به مطرح نمودن ایران در حوزه رقابت پذیری با کشورهای مدعی توریسم واکسن در منطقه از جمله ترکیه ، امارات روسیه ، هند ، ارمنستان و …

5-ارتقا تورهای ترکیبی واکسن ، گردشگری سلامت و گردشگری تفریحی

6-یاری به رونق اقتصاد گردشگری در تمامی حوزه ها

7-یاری به سبد عایدی آژانسها، هتلها ، خدمات ویزا ، ترانسفر ، مترجم و موسسات درمانی تزریق واکسن

8- بهبود بخشی امور راهنمایان تور

9-رونق در مرزهای هوائی و زمینی

10-سهیم شدن در زنجیره تامین واکسن و سلامت جهانی

نظر محسن قادری، مدیر عامل آژانس وبلاگ زیبا درباره آینده صنعت گردشگری و کرونا

به همین علت است که به نظر می رسد کمپینی که در این زمینه آغاز به کارنموده ضربه مهلکی بر بدنه گردشگری وارد کند و می دانیم که صنعت گردشگری در دوران کرونا به میزان کافی صدمه دیده است؛ و اینگونه که معین است ویروس کرونا تا یک سال آینده مهمان ماست و بیشتر و بیشتر صنعت گردشگری مظلوم مهلک شده و صدمه خواهد دید. با استقبال نکردن از تور واکسن کرونا که تا کنون متوجه غیرقانونی بودن آن نیز شدیم می توانیم از صنعت گردشگری و جان خود و عزیزانمان حمایت کنیم .

صحبت خاتمهی دکتر محسن قادری درباره تور واکسن کرونا

در خاتمه مصاحبه، دکتر قادری این خواسته را نیز بیان کردند:

و در خاتمه جای خالی این مسئله وجود داشت که ما دفاعی بکنیم از دفاتر و همکاران عزیز فعال در این زمینه و از میراث فرهنگی هم تقاضا داریم که از تریبون رسمی اعلام کند که هیچ تور واکسن کرونا وجود ندارد و هیچ دفتر قانونمندی در کل کشور همچین خدمات و سرویس هایی را ارائه نمیدهند.

منبع: ژیوار

به "تور واکسن کرونا ، نظر دکتر محسن قادری مدیر عامل برند گردشگری خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور واکسن کرونا ، نظر دکتر محسن قادری مدیر عامل برند گردشگری خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید