توسعه بی ضابطه در کشاورزی حوزه آب را دچار مشکل می نماید

به گزارش وبلاگ زیبا، احمدعلی کیخا عصر چهارشنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کردستان که با حضور نمایندگان عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در سنندج برگزار گردید، اظهارداشت: افزایش سهم استان کردستان از تخصیص آب توقعی بجا است ولی باید به این مسئله نیز توجه داشت که افزایش کشاورزی آبی در کردستان نباید بی برنامه و بدون ضابطه باشد چرا که این کار به قیمت نابودی منابع زیرزمینی آب استان تمام می گردد.

توسعه بی ضابطه در کشاورزی حوزه آب را دچار مشکل می نماید

وی با بیان اینکه در بحث توسعه، پیشرفت هایی در طول گذشت چهار دهه از انقلاب در کشور حاصل گردیده است اما تا هدف فاصله زیادی داریم، اضافه نمود: مردم با وجود تمام این اقدامات نسبت به چند مورد نگران هستند و معتقدند روینمودهای توسعه در کشور متوازن صورت نگرفته است.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم معتقد هستند همه نقاط کشور همزمان از اقدامات توسعه ای برخوردار نگردیده اند، ادامه داد: این بی توجهی و شرایط تنها به استان های مرزی خلاصه نمی گردد و حتی در نقاط جنوبی پایتخت شاهد مسائل و نقاط محروم هستیم.

کیخا با بیان اینکه مجموعه برنامه ریزهای انجام شده در حوزه های مختلف از جمله آب و کشاورزی نیازمند بازنگری و اصلاح است، یادآور شد: به دلیل توسعه نامتوازن نساز است که برنامه ریزی های ما در کشور بازنگری گردد.

وی اعلام کرد: یکی از مسائل و دغدغه های اصلی در بین مردم کشور نحوه تخصیص آب است ضمن اینکه توسعه بی ضابطه کشاورزی در حاشیه دریاچه ارومیه دلیل اصلی خشک شدن این دریاچه است.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه توسعه کشاورزی باید با برنامه ریزی مناسب دنبال گردد، گفت: کشاورزی پایدار در این استان باید شکل گیرد و برای تحقق این مهم، مسئله آب کردستان را در اولویت کاری این کمیسیون قرار خواهیم داد.

کیخا با بیان اینکه هم دولت و هم مجلس باید دست در دست هم و با همدلی برای پیشرفت کشور کوشش نمایند، گفت: دیگر هیچ نهاد و قوه ای نمی تواند توپ را به زمین دیگری بندازد.

وی استان کردستان را استانی توانمند و برخوردار از منابع طبیعی و خدادادی اما دارای مسائل فراوان بیان کرد و اضافه نمود: ما به عنوان کمیسیون کشاورزی تاکنون دو جلسه در کمیسیون درباره مسائل کشاورزی استان برگزار نموده ایم و پیگیر حل برخی از مسائل هستیم.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بصورت جدی به مسائل استان کردستان در بخش کشاورزی و آب ورود می کنیم، اعلام کرد: برگزاری جلسه ای با حضور وزیر کشاورزی و دیگر مسئولان مرتبط برای آنالیز بودجه بخش کشاورزی در دستور کار قرار می گیرد و بر روی موضوع تخصیص آب استان متمرکز خواهیم شد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "توسعه بی ضابطه در کشاورزی حوزه آب را دچار مشکل می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه بی ضابطه در کشاورزی حوزه آب را دچار مشکل می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید