حسینی در گفت وگو با خبرنگاران: اقدام دولت در موضوع برجام، حجت را بر اروپایی ها تمام کرد، غرب بداند که ایران در موضع ضعف نیست

به گزارش وبلاگ زیبا، دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی تصمیم برجامی اخیر ایران را اتمام حجت برای اروپایی ها قلمداد کرد.

حسینی در گفت وگو با خبرنگاران: اقدام دولت در موضوع برجام، حجت را بر اروپایی ها تمام کرد، غرب بداند که ایران در موضع ضعف نیست

سید محمد حسینی، دبیر کل کانون دانشگاهیان ایران در گفت وگو با ، به ارزیابی تصمیم برجامی ایران پرداخت و گفت: یک سال از خروج ترامپ و آمریکا از برجام می گذرد، توقع می رفت که بلافاصله ایران یک اقدام جدی انجام دهد، اما با وعده هایی اروپایی ها دولت دست نگه داشت در حالی که آن ها می توانستند مهلتی چند هفته یا چند ماهه به اروپایی ها دهند.

وی ادامه داد: در یک سال گذشته اروپایی ها تنها در خصوص اینستکس کاری انجام دادند که آن هم برای انجام مبادلات اقتصادی و حل مسائل بانکی بود، ولی آن هم به جایی نرسید.

حسینی اعلام کرد: هرچند که الان هم اقدامی دیر هنگام است، اما لازم بود که یک اقدام جدی صورت می گرفت، آنچه که اعلام شد یک خواسته های حداقلی جمهوری اسلامی است، همین که دولت به این جمع بندی رسید که نمی تواند به امید اروپایی ها باشد و باید یک حرکتی انجام دهد، از این جهت اقدامی مثبت است وعملا اتمام حجت برای اروپایی ها خواهد بود.

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران با اشاره به حسن نیت و هزینه های پرداخت شده توسط ایران گفت: اروپا و آمریکا به تعهدات خود هیچ پایبندی نداشتند، اگر اروپا می خواهد کاری انجام دهد باید در همین دو ماهه آینده که فرصت دارد عمل کند، نه اینکه با وعده و مذاکره بخواهد کار خود را به جلو ببرد ولی اروپایی ها اگر بخواهند عروسک خیمه شب بازی آمریکایی ها باشند، گام بعدی ما باید محکم تر باشد.

وی با اشاره به سخنان رئیس جمهور مبنی بر اینکه برجام نباید به ضرر ما باشد گفت: ما باید گام دوم را محکم تر برداریم و محدودیت غنی سازی و راکتور آب سنگین اراک را برداریم و راه اندازی گردد، آن ها باید متوجه شوند که ما در موضع ضعف نیستیم و با قدرت برخورد می کنیم.

حسینی در انتها اعلام کرد: آمریکا حرفی برای گفتن ندارد، آن ها از این تعهد خارج شدند و دیگر نمی تواند در این باره حرفی بزنند و طرف ما سه کشور اروپایی است که در برجام باقی مانده اند، خود آن ها می دانند تعلل کردند و جمهوری اسلامی بیش از حد مدارا نشان داده است؛ امیدواریم که دولت با قطعیت این مسئله را دنبال کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "حسینی در گفت وگو با خبرنگاران: اقدام دولت در موضوع برجام، حجت را بر اروپایی ها تمام کرد، غرب بداند که ایران در موضع ضعف نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حسینی در گفت وگو با خبرنگاران: اقدام دولت در موضوع برجام، حجت را بر اروپایی ها تمام کرد، غرب بداند که ایران در موضع ضعف نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید