خبرنگاران حمله پلنگ به یک چوپان در خواف

به گزارش وبلاگ زیبا، گناباد- خبرنگاران- رییس جمعیت هلال احمر خواف در استان خراسان رضوی از حمله یک قلاده پلنگ به یک چوپان در ارتفاعات دردوی بخش سنگان این شهرستان اطلاع داد.

خبرنگاران حمله پلنگ به یک چوپان در خواف

به گزارش پنجشنبه شب جمعیت هلال احمر خواف، هادی رمضانی گفت: به دنبال کسب گزارشی مبنی بر حمله یک قلاده پلنگ به یک چوپان در بخش سنگان این شهرستان یک تیم امداد و نجات کوهستان به همراه تیم هایی از فوریتهای پزشکی، فرماندهی انتظامی و واحد ایمنی شرکت معدنی اپال پارسیان به محل اعزام شدند.

وی اضافه کرد: با توجه به سخت گذر بودن این منطقه، از بالگرد امدادی اورژانس گناباد درخواست یاری شد که در کمترین زمان ممکن به محل حادثه اعزام شد، اما به دلیل شدت وزش باد و شرایط به وجود آمده، امکان نشست بالگرد و انتقال چوپان زخمی به بیمارستان از این طریق فراهم نشد.

رییس جمعیت هلال احمر خواف ادامه داد: این چوپان زخمی توسط نیروهای امدادی حاضر در صحنه به دامنه ارتفاعات منتقل و توسط اورژانس به بیمارستان 22 بهمن خواف اعزام شد.

بهمن ماه پارسال نیز 2 کارگر در این منطقه مورد تهاجم یک قلاده پلنگ نهاده شده و به بیمارستان انتقال یافتند و تحت درمان و واکسیناسیون نهاده شدند که درپی انتشار فیلمی از مشاهده پلنگ در منطقه سنگان، پیگیری برای حفاظت این حیوان در دستور کار اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان نهاده شد.

کارشناسان نظارت بر امور حیات وحش این اداره به اتفاق محیط بانان شهرستان خواف به منظور پایش شبانه به محل محدوده معادن سنگان خواف مراجعه و با آنالیز مسیرهای محتمل عبور پلنگ، قفس استاندارد زنده گیری را مستقر کردند که پس از چهار مرحله پایش محدوده، پلنگ را در محل مشاهده و از این حیوان تصویربرداری نمودند.

مجموعه کانسارهای سنگان در وسعتی به طول تقریبی 22 کیلومتر و عرض 10 کیلومتر در فاصله 300 کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع شده است. مجتمع سنگ آهن سنگان با ذخیره یک میلیارد تن یکی از 10 معدن عظیم سنگ آهن دنیا و تامین کننده خوراک اولیه فراوری 17.5 میلیون تن کنسانتره، 15 میلیون تن گندله و پنج میلیون تن سنگ آهن در ایران است.شهرستان 140 هزار نفری خواف با 123 کیلومتر مرز مشترک با افغانستان در 267 کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران حمله پلنگ به یک چوپان در خواف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران حمله پلنگ به یک چوپان در خواف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید